Νέος ΚΟΚ: Έρχονται ζώνες με όριο 30 km/h και μπαίνουν περισσότερες κάμερες στους δρόμους


Στην τελική ευθεία μπαίνει η ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από τη Βουλή και αναμένεται, μεταξύ άλλων, να νομιμοποιήσει τις «σφήνες» των δικύκλων ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 19/7/2024

Την Πέμπτη 18 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές, Βασίλη Οικονόμου, η 7η Συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας στην οποία συμμετείχαν πολιτικά και υπηρεσιακά στελέχη από τα Υπουργεία Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στο τραπέζι της συζήτησης έπεσαν αρκετά καυτά θέματα που άπτονται της Οδικής Ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους ώστε να προκύψουν τα απαραίτητα χρονοδιαγράμματα για τις επιμέρους δράσεις που θα υλοποιηθούν το προσεχές διάστημα.

Μεταξύ άλλων συζητήθηκε η εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η τοποθέτηση καμερών σε δρόμους που σημειώνονται πολλά τροχαία αλλά ένας νέος τρόπος συνεργασίας μεταξύ των υπουργείων για την αστυνόμευση του νέου ΚΟΚ και την καθετοποιημένη ψηφιακή διαχείριση των παραβάσεων.

Συγκεκριμένα από τη συνεδρίαση αποφασίστηκαν τα εξής:

  • Δημιουργία Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας: Η ίδρυση του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας ως μονάδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη συλλογή και ανακατάταξη των στοιχείων που απαιτούνται για την Οδική Ασφάλεια.
  • Αναβάθμιση μαθήματος οδικής ασφάλειας: Η επιτροπή εισηγήθηκε την αναβάθμιση του μαθήματος οδικής ασφάλειας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, μετά από την αξιολόγηση της τριετούς πορείας του εκπαιδευτικού προγράμματος.
  • Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.): Συμφωνήθηκε η ολοκλήρωση της επεξεργασίας του νέου Κ.Ο.Κ. και η εισαγωγή του σε δημόσια διαβούλευση τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο του 2024, ώστε να εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή τον Οκτώβριο του 2024.
  • Συνεργασία για την αστυνόμευση του Κ.Ο.Κ.: Αποφασίστηκε η συνεργασία των Υπουργείων Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την αστυνόμευση του νέου Κ.Ο.Κ. και την καθετοποιημένη ψηφιακή διαχείριση των παραβάσεων. Οι προτάσεις τους θα υλοποιηθούν από την εκτελεστική επιτροπή οδικής ασφάλειας.
  • Τοποθέτηση καμερών σε επικίνδυνα σημεία: Τονίστηκε η ανάγκη τοποθέτησης καμερών σε σημεία των οδών με υψηλή επικινδυνότητα ατυχημάτων.
  • Νέο εγχειρίδιο υποψήφιων οδηγών: Εγκρίθηκε το νέο εγχειρίδιο των υποψήφιων οδηγών, ενώ επισημάνθηκε η ανάγκη δημιουργίας νέου εγχειριδίου για ειδικές κατηγορίες υποψήφιων οδηγών.
  • Προτεραιοποίηση πολυπρόσωπων οδικών ατυχημάτων: Προτάθηκε η προτεραιοποίηση της συνεργασίας των εμπλεκόμενων Υπουργείων για την πρόληψη των πολυπρόσωπων οδικών ατυχημάτων.

Τους προηγούμενες μήνες διέρρευσαν μερικές από τις αλλαγές που θα φέρει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Μεταξύ άλλων αναμένεται να δημιουργηθούν ζώνες με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 km/h, να αλλάξει η φιλοσοφία των ποινών ώστε να μην τιμωρείται το όχημα αλλά ο οδηγός και να νομιμοποιηθεί η διήθηση των δικύκλων ανάμεσα από τα αυτοκίνητα υπό όρους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επιβάτης αυτοκινήτου δεν φοράει ζώνη ασφαλείας - Πόσο είναι το πρόστιμο για τον οδηγό

Αθήνα: Πέρασε 12 φορές με κόκκινο και πληρώνει 10.640€ για μια σειρά παραβάσεων!

Γιατί δεν πρέπει να παρκάρεις δίπλα σε πυροσβεστικό κρουνό - Αυτό είναι το πρόστιμο (video)