Πρεμιέρα για την κορυφαία Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid των 782 PS (photos-τιμές)


Η Porsche παρουσίασε την ισχυρότερη έκδοση στην γκάμα της Panamera, η οποία ήδη κατέχει ένα τεράστιο ρεκόρ στη θρυλική πίστα του Nurburgring.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: PORSCHE AG
  • 18/7/2024

Μόλις λίγες ημέρες πέρασαν από τότε που η Porsche ανακοίνωσε ότι μια μυστική, ακραία έκδοση της Panamera είναι πλέον το ταχύτερο θερμικό ή υβριδικό μοντέλο της κατηγορίας «executive» που έχει πατήσει ποτέ στο Nurburgring, κάνοντας χρόνο 7:24.172, χωρίς όμως να διευκρινίζει ποια έκδοση κατέγραψε το ρεκόρ.

Τα αποκαλυπτήρια έγιναν: Πρόκειται για την Panamera Turbo S E-Hybrid, που είναι η ισχυρότερη έκδοση στην γκάμα του μοντέλου, του οποίου η τρίτη γενιά έκανε πρεμιέρα τον Νοέμβριο του 2023.

Κάτω από το κάλυμμα κρύβεται ο twin turbo κινητήρας V8 χωρητικότητας 4,0 L που πλέον αποδίδει 599 PS και συνοδεύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει ενσωματωθεί στο κιβώτιο PDK κι αποδίδει 190 PS. Συνολικά, το κινητήριο σύστημα έχει ισχύ 782 PS, δηλαδή 102 PS περισσότερο σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση της προηγούμενης γενιάς. Κι η ροπή έχει αυξηθεί κατά 150 Nm, αγγίζοντας τα 1.000 Nm.

Η νέα Panamera Turbo S E-Hybrid κάνει τα 0-100 km/h σε 2,9 sec, δηλαδή 0,5 sec ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 325 km/h κι έχει αυξηθεί κατά 25 km/h.

Η Porsche έχει εστιάσει και στην αποδοτικότητα της νέας έκδοσης πέρα από τις επιδόσεις της. Η μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 25,9 kWh προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 88 km σε συνθήκες οδήγησης εντός του αστικού ιστού. Μια πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 2 ώρες και 39 λεπτά με τον on board φορτιστή 11 kW.

Η Porsche κάνει πλέον διαθέσιμο για την Turbo S E-Hybrid ένα ολοκαίνουργιο αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο περιλαμβάνει λεπίδες αέρα, νέες ποδιές στα πλαϊνά κι έναν νέο διαχύτη στο πίσω μέρος, κατασκευασμένο από ανθρακόνημα. Στο μπροστινό μέρος βρίσκουμε ένα νέο lip spoiler που συνδυάζεται με την τετραπλή πίσω αεροτομή για να παράγει τη μέγιστη κάθετη δύναμη. Πιο συγκεκριμένα, η κάθετη δύναμη είναι βελτιωμένη κατά 60 kg στα 200 km/h.

Πρεμιέρα κάνει κι η Panamera GTS, που σύμφωνα με την Porsche είναι η πιο σπορ έκδοση της γκάμας του μοντέλου. Ο αναβαθμισμένος twin turbo κινητήρας V8 4,0 L αποδίδει 500 PS, δηλαδή 20 PS περισσότερο από τον προκάτοχό της. Το sprint των 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,8 sec κι η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 302 km/h.

Το κυριότερο σημείο της GTS είναι ο ήχος της εξάτμισης, ο οποίος έχει δημιουργηθεί από την Porsche ειδικά για τη συγκεκριμένη έκδοση, προσφέροντας έναν «ισχυρό, συναισθηματικό θόρυβο».Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 10 mm κι έχει ενισχυθεί με anti-roll bars, παρέχοντας μια πιο άμεση εμπειρία οδήγησης και βελτιωμένη στιβαρότητα, χωρίς να μειώνεται η άνεση. Εκτός αυτού, η ανάρτηση έχει επαναρυθμιστεί, με τους Γερμανούς να εστιάζουν στην σπορτίφ συμπεριφορά του μοντέλου.

Σχεδιαστκά, η νέα Panamera GTS ξεχωρίζει από τα γραφικά 'GTS' στα πλαϊνά και το πίσω μέρος, τις ποδιές στα πλαϊνά και τους αεραγωγούς που έχουν τοποθετηθεί στο εμπρός μέρος και τον πίσω προφυλακτήρα, ως μέρος του στάνταρ πακέτου Sport Package.

Αμφότερες οι νέες εκδόσεις της Porsche Panamera είναι ήδη διαθέσιμες στον διαμορφωτή, με τις τιμές στην Ελλάδα να διαμορφώνονται ως εξής:

ΈκδοσηΤιμή (ευρώ)
Panamera158.900
Panamera 4164.560
Panamera 4 E-Hybrid137.830
Panamera 4S E-Hybrid154.220
Panamera GTS (νέα)243.560
Panamera Turbo E-Hybrid220.020
Panamera Turbo S E-Hybrid (νέα)254.630

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Στην Ελλάδα η νέα, φθηνή έκδοση της Porsche Macan - Αυτή είναι η τιμή της (photos)

Η Porsche προειδοποιεί τους βελτιωτές: «Το turbo της νέας 911 είναι σαν το κουτί της Πανδώρας»

H Porsche που έκανε δώρο ο Γιαννακόπουλος στον Κέντρικ Ναν και τον έπεισε να μείνει στον Παναθηναϊκό