Τον περασμένο Ιανουάριο, η Lexus παρουσίασε κατά τη διάρκεια του Tokyo Auto Salon 2024 το LBX Morizo RR Concept, που έδειχνε μια μελλοντική «καυτή» έκδοση του crossover. Τώρα, ήρθε η ώρα το μοντέλο να περάσει στην παραγωγή, διατηρώντας την ίδια ονομασία κι ισχύ.
Αρχικά αξίζει να σημειωθεί ότι η ονομασία του, 'Morizo', προέρχεται από τον master driver και πρόεδρο της Toyota, Akio Toyoda, ο οποίος συνέβαλε στην εξέλιξη του αναβαθμισμένου LBX.
Κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί ο τρικύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1,6 L που βρίσκει κανείς και στην Toyota GR Corolla Morizo Edition, δηλαδή την πισταδόρικη έκδοση της Corolla όπως τη γνωρίζουμε στην τρέχουσα γενιά της. Όπως και στο compact «ξαδερφάκι» του, ο κινητήρας προσφέρει στο LBX Morizo RR 304 PS και 400 Nm ροπής.
Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, με τη Lexus να παρέχει δύο επιλογές κιβωτίου ταχυτήτων στους οδηγούς: Υπάρχει το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και για πρώτη φορά στην γκάμα της στην Ιαπωνία προστίθεται ένα μηχανικό κιβώτιο iMT (Intelligent Manual Transmission) με 6 σχέσεις.
Όσο για τις επιδόσεις του «καυτού» LBX, η Lexus αναφέρει ότι κάνει τα 0-100 km/h σε 5,2 sec, χωρίς όμως να διευκρινίζει το σύστημα μετάδοσης που αφορά αυτός ο αριθμός. Θυμίζουμε ότι το GR Yaris σημείωσε παρόμοιους χρόνους στο sprint των 0-100 km/h, στην κόντρα μεταξύ της αυτόματης και της χειροκίνητής του έκδοσης.
Όσο για τις διαστάσεις του, είναι κατά 15 mm πιο πλατύ, αφού έχει λάβει ένα πιο επιθετικό αμάξωμα, ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 10 mm, με το χαμήλωμα της ανάρτησης. Έχουν τοποθετηθεί δύο έντονες εξατμίσεις στο πίσω μέρος κι ελαστικά διαστάσεων 235/45 R19. Στο εσωτερικό, βρίσκει κανείς καθίσματα που παρέχουν επιπλέον στήριξη στους μπροστινούς επιβάτες.
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Lexus στην Ιαπωνία, το LBX Morizo RR ξεκινά από τα 6.500.000 yen, δηλαδή περίπου 38.000 ευρώ. Υπάρχει κι η έκδοση 'Bespoke Edition' του νέου μοντέλου, που προσφέρει περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης στους οδηγούς, και ξεκινά από τα 7.500.000 yen, δηλαδή περίπου 43.860 ευρώ. Προς το παρόν, το «καυτό» δημιούργημα της Lexus είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην Ιαπωνία κι άγνωστο παραμένει αν θα καταφτάσει και στην Ευρώπη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Lexus ετοιμάζει supercar 600 PS με V8 κινητήρα - Ποια μοντέλα θα αντιμετωπίσει
Lexus NX Overtrail: Όταν η πολυτέλεια συναντά την... περιπέτεια (photos)
Νέο Lexus UX: Αναβαθμισμένο και με ισχυρότερη υβριδική έκδοση (photos)