Ο πόλεμος μεταξύ της Stellantis και της ιταλικής κυβέρνησης κορυφώνεται. Ο όμιλος έχει πληγεί ήδη τρεις φορές από την Giorgia Meloni και την κυβέρνησή της σχετικά με την τοποθέτηση της ιταλικής σημαίας σε αυτοκίνητα που δεν κατασκευάζονται εντός της χώρας.
Η νομοθεσία 'Made in Italy' φαίνεται ότι σημαίνει πολλά για τους κυβερνώντες. Τόσο, που τώρα περνούν εκ νέου στην «επίθεση,» απειλώντας τη Stellantis ότι θα αναβιώσουν δύο εμβληματικές, ιταλικές φίρμες, όμως με τρόπο που δεν αναμένεται να ευχαριστήσει ιδιαίτερα την αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με ρεπορτάζ από την Ιταλία, η Giorgia Meloni σκοπεύει να προσφέρει τις Innocenti κι Autobianchi σε Κινέζο κατασκευαστή, με την προϋπόθεση ότι η παραγωγή θα γίνεται εξ ολοκλήρου εντός των ιταλικών συνόρων.
Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση Meloni ανάγκασε αρχικά την Alfa Romeo να αλλάξει την ονομασία του νέου της SUV από Milano σε Junior, αφού, σύμφωνα με εκείνη, δεν μπορεί να έχει ιταλική ονομασία εφόσον κατασκευάζεται στο Tychy της Πολωνίας.
Λίγες εβδομάδες αργότερα, αντίστοιχο πρόβλημα κλήθηκε να αντιμετωπίσει εκ νέου η Stellantis, αυτή τη φορά με το Fiat Topolino, όμως όχι σχετικά με την ονομασία του. 134 μονάδες του μικροσκοπικού EV που κατασκευάστηκαν στο Μαρόκο κι έφτασαν στο λιμάνι του Λιβόρνο κατασχέθηκαν από τις ιταλικές αρχές, εξαιτίας μιας μικρής ιταλικής σημαίας στο πλάι του αμαξώματος, δίπλα από το σημείο στο οποίο ανοίγει η πόρτα.
Η Fiat αφαίρεσε το αυτοκόλλητο όμως τα προβλήματα δε σταμάτησαν εκεί. Και δεύτερο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας μπήκε στο στόχαστρο για παρόμοιο λόγο, όχι πολύ καιρό μετά την πρώτη «καμπάνα». Πρόκειται για το 600e, που, σύμφωνα με τους Ιταλούς, δεν μπορεί να θεωρηθεί «ιταλικό μοντέλο,» εφόσον κατασκευάζεται επίσης στην Πολωνία. Έτσι, η μικρή ιταλική σημαία που φέρει στον πίσω προφυλακτήρα πρέπει να αφαιρεθεί, ώστε να συνεχίσει να πωλείται χωρίς πρόβλημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο η Innocenti, όσο κι η Autobianchi, ανήκουν στη Stellantis, όμως η νομοθεσία έχει ένα μικρό «παραθυράκι,» που η ιταλική κυβέρνηση σκοπεύει να εκμεταλλευτεί. Είναι δυνατόν το Υπουργείο Εμπορίου να κατασχέσει οποιοδήποτε εμπορικό σήμα που δεν έχει χρησιμοποιηθεί για περισσότερο από 5 χρόνια. Με δεδομένο ότι οι ονομασίες των Innocenti κι Autobianchi δεν έχουν αξιοποιηθεί από τη Stellantis προσφάτως, η κυβέρνηση έχει το δικαίωμα να προσφέρει το εμπορικό σήμα σε κάποιον νέο επενδυτή.
Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Il Sole24, η Meloni βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με μια σειρά από Κινέζους κατασκευαστές που ενδιαφέρονται να επεκτείνουν την παραγωγή τους στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Chery, Dongfeng και Great Wall Motors. Τα εμπορικά σήματα των δύο ιταλικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν ήδη γίνει διαθέσιμα με σχετική απόφαση του MIMIT (Ministry of Enterprise and Made in Italy) από τις 28 Μαρτίου του 2024.
Προφανώς, η Stellantis δεν αναμένεται να αφήσει την κυβέρνηση να της «κλέψει» την Innocenti και την Autobianchi μέσα από τα χέρια. Θα αρκούσε μια απλή εφαρμογή των ονομασιών τους σε κάποια ειδική έκδοση κάποιου μοντέλου της Fiat, για παράδειγμα, ώστε να ανανεωθεί η πατέντα κι οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες να παραμείνουν κάτω από την ομπρέλα του ομίλου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
To Fiat Panda γίνεται... Grande! Διαθέσιμο σε υβριδική και ηλεκτρική έκδοση (photos)
Fiat: Έρχονται δύο νέα οικονομικά EV - Η τιμή του ηλεκτρικού Fiat Panda
Το Fiat 500 γίνεται 67 ετών - Οι τρεις γενιές που έγραψαν ιστορία





ΔΗΜΟΦΙΛΗ