Λίγο πριν μας αποχαιρετήσει ο Ιούνιος η BMW τράβηξε το κάλυμμα και αποκάλυψε την έβδομη γενιά της M5, η οποία έρχεται για πρώτη φορά με ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Πλέον, το μοντέλο ξεκινά την εμπορική του πορεία στη χώρα μας αφού ο εισαγωγέας άνοιξε τον διαμορφωτή στο επίσημο site του, γνωστοποιώντας παράλληλα την τιμή εκκίνησης.
Το θρυλικό sedan με τα 40 χρόνια πορείας κρύβει κάτω από το καπό του μια ειδική έκδοση του συστήματος M HYBRID που αποδίδει 725 PS και 1.000 Nm ροπής! Ο συνδυασμός ενός υψηλόστροφου V8 κινητήρα 4,4 L με τεχνολογία M TwinPower Turbo και ενός ηλεκτροκινητήρα, μαζί με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και το σύστημα τετρακίνησης M xDrive, εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,5 sec και τελική ταχύτητα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) 250 km/h, που με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package ανεβαίνει στα 305 km/h.
Ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα βασίζεται στις αρχές λειτουργίας του συστήματος κίνησης της BMW M Hybrid V8 με την οποία η εταιρεία συμμετέχει στους αγώνες αντοχής. Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 140 km/h. Η μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται χαμηλά στο κάτω μέρος του αμαξώματος του αυτοκινήτου διαθέτει ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 18,6 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 67-69 km στον κύκλο WLTP.
Το πλαίσιο της νέας BMW M5 περιλαμβάνει έναν μπροστινό άξονα με διπλά ψαλίδια και μια διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω. Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με M Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού διαθέτει μια άκαμπτη σύνδεση με το υποπλαίσιο του μπροστινού άξονα, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη δυνατή πληροφόρηση από το δρόμο και υψηλή κατευθυντική ακρίβεια.
Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών και οι προεκτάσεις των πλευρικών προστατευτικών ποδιών, ο σμιλεμένος εμπρός προφυλακτήρας καθώς και οι ειδικές για το μοντέλο επιφάνειες γύρω από την κολόνα C. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα δύο διπλά ζεύγη του συστήματος εξαγωγής, με την κάθε απόληξη έχει διάμετρο 100mm και ελεγχόμενα πτερύγια.
Πλούσια είναι και η τεχνολογική «ομπρέλα» της νέας BMW M5 όπου μεταξύ άλλων στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Departure Warning με επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας με υποβοήθηση διεύθυνσης, Evasion Assistant, Attentiveness Assistant, Speed Limit Info και Parking Assistant με λειτουργία Reversing Assistant.
Εκτός από το ειδικό για μοντέλα M πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα, το πρωτοποριακό cockpit περιλαμβάνει επίσης ένα νέας σχεδίασης δερμάτινο τιμόνι M με επίπεδο κάτω τμήμα και φωτιζόμενα πλήκτρα M, καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M με πληθώρα ηλεκτρικών ρυθμίσεων και κυρτή οθόνη BMW Curved Display, στην οποία, όπως και στο στάνταρ BMW Head-Up Display, προβάλλεται περιεχόμενο ειδικό για μοντέλα M.
Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW M5 θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στο Goodwood Festival of Speed στην Αγγλία ενώ ταυτόχρονα θα αρχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing.
Η αρχική τιμή της BMW M5 για την Ελλάδα ορίζεται στα 150.000 ευρώ και μπορεί να ανέβει αρκετά προς τα πάνω με την προσθήκη του πακέτου M Carbon (3.385 ευρώ) και του Ultimate Package (22.443 ευρώ).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα τα νέα Skoda Scala και Kamiq - Δείτε τις τιμές τους (πίνακες)
Έκπτωση έως 2.000€ για το νέο Nissan Qashqai - Δείτε αναλυτικά τιμές και εκδόσεις