Το 2021 η Mercedes είχε εκφράσει την πρόθεσή της να καταστεί αμιγώς ηλεκτρική μάρκα το 2030, υπό την προϋπόθεση αυτό να εφαρμοστεί «σε αγορές που το επιτρέπουν οι συνθήκες». Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για απαγόρευση πώλησης καινούριων αυτοκινήτων με ΜΕΚ από το 2035 έμοιαζε να δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες, ωστόσο οι εξελίξεις δεν ήταν οι αναμενόμενες.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν τη «διείσδυση» στην αγορά που περίμεναν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της Mercedes και έτσι η γερμανική φίρμα οδηγείται ήδη σε αναπροσαρμογή πλάνων, ρίχνοντας και πάλι το βάρος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Οι θερμικοί κινητήρες θα επιβιώσουν για αρκετά χρόνια μέσα στη δεκαετία του 2030», επεσήμανε ο CEO της Mercedes, Ola Kallenius, μιλώντας στο γερμανικό περιοδικό «Wirtschaftswoche» και αποκάλυψε ότι το 2024 «ξοδέψαμε περισσότερα χρήματα από όσα είχαμε προγραμματίσει για τις ΜΕΚ», χωρίς να προσδιορίσει ακριβώς το ποσό.
Εντός του τρέχοντος έτους, οι Γερμανοί επενδύουν συνολικά 14 δις. ευρώ στο τμήμα των επιβατικών οχημάτων τους, τόσο στον τομέα των θερμικών κινητήρων, όσο και σε αυτά των ηλεκτρικών αλλά και της ψηφιοποίησης. Μάλιστα, ο Kallenius παραδέχθηκε ότι για το επερχόμενο facelift της θερμικής S-Class, που αναμένεται να φτάσει στις αγορές στα μέσα του 2026, «επενδύσαμε πολλά περισσότερα χρήματα απ’ όσα συνήθως ξοδεύουμε για το facelift ενός μοντέλου».
Ο στόχος της φίρμας είναι να προσφέρει στους καταναλωτές θερμικά κινητήρια σύνολα «στο ανώτατο τεχνολογικό επίπεδο» και οι μεγάλες επενδύσεις είναι απαραίτητες, σύμφωνα με τον CEO, καθώς «σε αντίθετη περίπτωση οι θερμικοί μας κινητήρες δε θα ήταν ανταγωνιστικοί το 2027 ή το αργότερο το 2028».
Μία πρόσθετη ανάγκη για επενδύσεις στους θερμικούς κινητήρες προκύπτει και από τις ανάγκες συμμόρφωσής τους στα ολοένα και αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων σε Ευρώπη αλλά και Κίνα, προκειμένου ο κατασκευαστής να μη χρειαστεί να πληρώσει πρόστιμα. Έτσι, αναμένουμε διαφοροποιήσεις στη γκάμα και περισσότερη αξιοποίηση της υβριδικής τεχνολογίας, με έμφαση στις PHEV.
Ο Kallenius παραδέχθηκε ότι οι προβλέψεις για τις πωλήσεις EV αποδείχθηκαν «αρκετά αισιόδοξες» και πλέον η εκτίμηση είναι ότι το ποσοστό των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αλλά και υβριδικών μοντέλων της Mercedes έως το 2030 θα φτάσει το 50% του συνόλου.
Πηγή: WirtschaftsWoche
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Mansory «απογειώνει» την S63 E-Performance όπως ποτέ άλλοτε (photos)
Mercedes, BMW και VW αντιδρούν στους δασμούς της Ε.Ε. στα «made in China» αυτοκίνητα
Mercedes: Αποκάλυψη για το πρώτο μοντέλο της νέας σειράς με την ελληνική ονομασία (photos)






ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_475679_type13129.jpg)

