Η Bugatti τράβηξε το κάλυμμα από τον διάδοχο της Chiron, παρουσιάζοντας το νέο της, ακραίο δημιούργημα, την Tourbillon. Σίγουρα, οι ομοιότητες στην εμφάνιση είναι ξεκάθαρες, άλλωστε δε θα μπορούσε να είναι ένα μοντέλο της Bugatti αν δεν έμοιαζε με Bugatti, όμως στην πράξη, τα πάντα έχουν αλλάξει.
Η ονομασία του νέου μοντέλου προέρχεται από τον μηχανισμό ακριβείας tourbillon, που χρησιμοποιείται στην ωρολογοποιία και συμβολίζει τη διαχρονικότητα, αφού, παρόλο που εφευρέθηκε στις αρχές του 19ου αιώνα, συνεχίζει να αποτελεί «ευαγγέλιο» για τους κατασκευαστές ρολογιών.
Ξεκινώντας από τα βασικά, με τον εμβληματικό κινητήρα W16 των Γάλλων να έχει αποσυρθεί με το τέλος της παραγωγής της Chiron, η Tourbillon έχει λάβει έναν εντελώς νέο κινητήρα V16 που συνοδεύεται από ένα υβριδικό σύστημα.
Πιο συγκεκριμένα, το θερμικό μέρος του συνόλου αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V16 χωρητικότητας 8,3 L που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Cosworth και παράγει 1.000 PS και 900 Nm ροπής χωρίς την ύπαρξη κάποιου turbo. Είναι κατασκευασμένος από ελαφριά υλικά και ζυγίζει μόλις 252 kg.
Στο ηλεκτρικό κομμάτι του κινητήρα, η Bugatti έχει εξοπλίσει την Tourbillon με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Ο μπροστινός άξονας «e-axle» φέρει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ενώ έχει τοποθετηθεί κι ένας τρίτος στο πίσω μέρος. Η ισχύς τους ανέρχεται στα 800 PS και προέρχεται από μια μπαταρία χωρητικότητας 25 kWh. Σύμφωνα με τους Γάλλους, η μπαταρία είναι ικανή να προσφέρει περισσότερο από 60 km αυτονομίας με χρήση αποκλειστικά του ηλεκτρισμού.
Συνολικά, ο νέος υβριδικός κινητήρας των Γάλλων αποδίδει 1.800 PS, επιτρέποντας στο μοντέλο να κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 2,0 sec, όταν χρησιμοποιεί ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 380 km/h κι επιτυγχάνεται από στάση σε λιγότερο από 25 sec, ενώ με το 'Speed Key' ενεργοποιείται η πίσω αεροτομή κι η Tourbillon αγγίζει έως και τα 445 km/h.
Το εντυπωσιακότερο στοιχείο, όμως, δεν είναι οι επιδόσεις του νέου hypercar, αλλά το γεγονός ότι η Bugatti κατάφερε να διατηρήσει το βάρος του σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, παρά την προσθήκη της μπαταρίας και των ηλεκτροκινητήρων. Μάλιστα, η αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει ότι η Tourbillon είναι ελαφρύτερη από τη Chiron, χωρίς όμως να διευκρινίζει το ακριβές βάρος της.
Περνώντας στο εσωτερικό, η Bugatti φαίνεται να έχει ακολουθήσει τη φιλοσοφία της «μηχανικής τελειότητας,» που άλλωστε πρεσβεύει κι η ονομασία του μοντέλου, στην προσπάθεια να κάνει την Tourbillon ένα διαχρονικό όχημα που «θα μπορεί να οδηγηθεί ακόμη και μετά από 100 χρόνια και να συνεχίσει να θεωρείται εμβληματικό κι όχι τεχνολογικά ξεπερασμένο,» όπως αναφέρει ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, Mate Rimac.
Έτσι, έχει τοποθετήσει έναν αναλογικό πίνακα οργάνων που αποτελείται από περισσότερο από 600 κομμάτια κι είναι κατασκευασμένος από τιτάνιο και διακοσμημένος με ρουμπίνια και ζαφείρια. Μόνο μία οθόνη έχει προστεθεί στην καμπίνα, όμως είναι κρυμμένη μέσα στην κεντρική κονσόλα κι εμφανίζεται μόνο όταν θελήσει ο οδηγός, παρέχοντας συνδεσιμότητα Apple CarPlay κι άλλα.
Όσο για τον σχεδιασμό, έχει γίνει με γνώμονα την αεροδυναμική απόδοση. Ένας ειδικός διαχύτης έχει τοποθετηθεί ακριβώς πίσω από την καμπίνα, ενώ στο μπροστινό μέρος υπάρχουν αεραγωγοί κάτω από τα φωτιστικά σώματα, που διοχετεύουν τη ροή του αέρα προς τις πλαϊνές εισαγωγές αέρα. Φυσικά δε λείπει η κλασική γρίλια «πέταλο» της Bugatti, που στέλνει αέρα στο ψυγείο, αυξάνοντας ταυτόχρονα την κάθετη δύναμη.
Μόλις 250 μονάδες θα κατασκευαστούν, με την πρώτη εξ αυτών να παραδίδεται το 2026. Αυτή τη στιγμή, η Tourbillon βρίσκεται στη φάση δοκιμών, πριν ανοίξουν οι παραγγελίες, με την τιμή να ξεκινά από τα 3,8 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την Bugatti.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mate Rimac: «Τo 0-100 km/h σε 1 sec είναι εφικτό, αλλά...»
Η Bugatti Chiron Super Sport γίνεται «Κόκκινος Δράκος» και ταξιδεύει στη Σιγκαπούρη
Αυτή η μοναδική Bugatti Chiron Super Sport αποτελεί ωδή στο Le Mans του 1931 (video-photos)