Νέο Citroen C3 Aircross: Τώρα και 7θέσιο, με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (photos)


Το συμπαγές SUV της Citroen προσφέρει περισσότερους χώρους, διατίθεται και ως 7θέσιο, ενώ απέκτησε ηλεκτρική έκδοση, παράλληλα με αμιγώς θερμική και ήπια υβριδική.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: STELLANTIS / Anatol Gottfried @ Continental Productions
  • 20/6/2024

Το νέο Citroen C3 Aircross είναι εδώ, ανανεωμένο, μεγαλύτερο, πιο άνετο, διαθέσιμο και σε 7θέσια διαμόρφωση, με αμιγώς θερμικό και ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο, αλλά και για πρώτη φορά ως ηλεκτρικό.

Το συμπαγές SUV της γαλλικής φίρμας μεγάλωσε. Έχει μήκος 4,39 m, πλάτος 1,79 m και ύψος 1.66 m, με μεταξόνιο 2,67 m. Διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις και αναλογίες τόσο στην 5θέσια όσο και στην 7θέσια έκδοσή του, έχοντας ξεκάθαρα πιο «κλασική» σχεδίαση οχήματος ελεύθερου χρόνου, με πιο δυναμικές και κάθετες γραμμές, έντονες γωνίες και απόσταση από το έδαφος που ξεπερνά τα 20 cm.

Η εξωτερική σχεδίασή του παραπέμπει στο νέο C3, με το οποίο, άλλωστε, μοιράζεται την ίδια, καινούρια, πλατφόρμα Smart Car του ομίλου Stellantis. Το νέο λογότυπο, τα φωτιστικά σώματα με την «υπογραφή» τριών σημείων, το ψηλό, οριζόντιο καπό και οι κάθετες γραμμές αναδεικνύουν τη στιβαρή σχεδίαση. Στο πλάι, η ευθεία γραμμή οροφής και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος εξασφαλίζουν μεγαλύτερη προστασία στο δρόμο και άνετη πρόσβαση, ενώ στο πίσω μέρος η σχεδιαστική φιλοσοφία «ακολουθεί» αυτή του μπροστινού τμήματος, με τα χαρακτηριστικά φώτα.

Περνώντας στο εσωτερικό, η Citroen υπερηφανεύεται ότι η 5θέσια έκδοσή του προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο για τους πίσω επιβάτες στην κατηγορία του, παράλληλα με πορτμπαγκάζ 460 L. Ακόμα και στην 7θέσια έκδοση (δεν συνδυάζεται με το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο), δεν υπάρχουν συμβιβασμοί στους χώρους για τη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ η πρόσβαση στην τελευταία σειρά είναι εύκολη χάρη στη μεγάλη πόρτα αλλά και τις αναδιπλούμενες πλάτες των καθισμάτων της 2ης σειράς. Με όλα τα καθίσματα ανεπτυγμένα στην 7θέσια έκδοση, το πορτμπαγκάζ προσφέρει χώρο 40 L, που ανεβαίνει στα 330 L σε 5θέσια διαμόρφωση.

Στο εσωτερικό C-Zen Lounge, όπως το ονομάζει η Citroen, κυριαρχεί η άνεση και η λειτουργικότητα, με τα καθίσματα Citroën Advanced Comfort, και την αποκλειστική ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με υδραυλική λειτουργία, που εξασφαλίζει εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στην ασφαλή οδική συμπεριφορά και την άνεση. Το οριζόντιο ταμπλό με τους χαρακτηριστικούς κάθετους αεραγωγούς χωρίζεται σε δύο επίπεδα, με τεχνικά στοιχεία στο πάνω μέρος και υπηρεσίες άνεσης στο κάτω. Το νέο τιμόνι είναι μικρότερο, ενώ οι βασικές πληροφορίες οδήγησης προβάλλονται σε head-up display που βρίσκεται στο ταμπλώ και όχι στο παρμπρίζ, χωρίς να χρειάζεται διπλή οθόνη.

Η έγχρωμη οθόνη 10,25 του συστήματος infotainment είναι ελαφρώς προσανατολισμένη προς τον οδηγό, ενώ είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Το νέο C3 Aircross διαθέτει μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως Active Safety Brake, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, επιτήρησης οδηγού, αναγνώρισης σημάτων ταχύτητας, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας, ανίχνευση τυφλού σημείου, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω.

Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα, υπάρχουν τρεις επιλογές. Η εισαγωγική επιλογή είναι η αμιγώς θερμική, με 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 L PureTech Turbo που αποδίδει 100 PS και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι επόμενες δύο προστίθονται για πρώτη φορά στην γκάμα του μοντέλου.

Αρχικά συναντάμε την ήπια υβριδική 48V Hybrid 136 έκδοση, με τον κινητήρα 1.2 PureTech των 136 PS, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη e-DCT και ηλεκτροκινητήρα 29 PS, που εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μέσα στην πόλη σε ποσοστό 50%. Αυτό το κινητήριο σύνολο θα είναι διαθέσιμο και στο 5θέσιο και στο 7θέσιο C3 Aircross.

Τέλος, η μεγάλη «πρεμιέρα» είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, που θα προσφέρεται μόνο στο 5θέσιο SUV. Διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 113 PS και μπαταρία LFP ενεργειακής χωρητικότητας 44 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 300 km. Για το «γέμισμά» της από το 20% στο 80% χρειάζονται 4 ώρες και 10 λεπτά σε εναλλασσόμενο ρεύμα 7 kW και 2 ώρες και 50 λεπτά σε ισχύ 11 kW. Υποστηρίζει και γρήγορη φόρτιση DC 100 kW, με τον απαιτούμενο χρόνο για το 20%-80% να «πέφτει» στα 26 λεπτά. Η τελική ταχύτητα του ηλεκτρικού C3 Aircross είναι 145 km/h.

Το 2025 θα λανσαριστεί και ηλεκτρική έκδοση, με διαφορετική μπαταρία, η οποία θα προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη των 400 km.

Η εμπορική πορεία του νέου Citroen C3 Aircross ξεκίνησε ήδη στη Γαλλία, με τιμή από 19.400 € για την αμιγώς θερμική έκδοση, 25.500 € για την υβριδική και 27.400 € για την ηλεκτρική. Σταδιακά θα ανοίξουν οι παραγγελίες και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές. Η παραγωγή του νέου SUV θα γίνεται στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στη Σλοβακία, στο εργοστάσιο Trnava της Stellantis.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Test Drive: Citroen C5 Aircross Hybrid 136 e-DCS6 - Πιο οικονομικό άλλα πάντα άνετο

H Citroen ετοιμάζει το νέο e-C4 X - Οι πρώτες αλλαγές στη σχεδίαση (photos)

Citroen Basalt Vision: Το νέο coupe SUV της γαλλικής φίρμας (photos)