Στις αρχές του έτους η Toyota προχώρησε στην αποκάλυψη της ανανεωμένης έκδοσης του GR Yaris το οποίο άλλαξε αρκετά σε σχέση με την απερχόμενη έκδοση ενώ προστέθηκε και η επιλογή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων GAZOO Racing Direct, διατηρώντας το μηχανικό 6άρι στη γκάμα.
Σχεδόν ένα εξάμηνο μετά τα αποκαλυπτήρια, το ιωπανικό hot hatch ξεκινά την εμπορική του πορεία και στην Ελλάδα με τον εγχώριο εισαγωγέα να ανοίγει τον διαμορφωτή στο επίσημο site του, γνωστοποιώντας τις τιμές.
Στο κομμάτι της δύναμης το νέο GR Yaris έρχεται με αναβαθμισμένο το τρικύλινδρο μοτέρ του 1,6 L που πλέον αποδίδει 280 PS και 390 Nm ροπής, όταν τα αντίστοιχα νούμερα για τον προκάτοχό του ήταν 261 PS και 360 Nm.
Οι παρεμβάσεις στο μοτέρ περιλαμβάνουν ένα ενισχυμένο σύστημα βαλβίδων, νέο υλικό για τις βαλβίδες εξαγωγής και αύξηση της πίεσης ψεκασμού καυσίμου του συστήματος D-4ST. Τοποθετήθηκαν επίσης νέα ελαφριά έμβολα με δακτυλίους ανθεκτικούς στη φθορά και προστέθηκε ένας νέος αισθητήρας πίεσης εισαγωγής.
Από εκεί και πέρα το ειδικά σχεδιασμένο πλαίσιο του νέου GR Yaris έχει ενισχυθεί περαιτέρω και στην καμπίνα, η διάταξη του cockpit και η θέση οδήγησης έχουν επανασχεδιαστεί για μια πιο αυθεντική αίσθηση σπορ αυτοκινήτου, είτε πρόκειται για οδήγηση στο δρόμο είτε για συμμετοχή σε αγώνες.
Γενικά η εικόνα της καμπίνας δεν θυμίζει πολλά από το προηγούμενο μοντέλο αφού η ομάδα της Gazoo Racing αποφάσισε να «βαδίσει» στη διάταξης των αγωνιστικών της σειράς Super Taikyu, επανατοποθετώντας τα χειριστήρια για ταχύτερη και απρόσκοπτη πρόσβαση.
Η ορατότητα του οδηγού πάνω από το τιμόνι έχει βελτιωθεί με τη μείωση του ύψους κατά 50 mm του άνω άκρου του πίνακα οργάνων, τη νέα θέση του εσωτερικού καθρέφτη και την αλλαγή της κλίσης του πίνακα ελέγχου κατά 15 μοίρες προς τον οδηγό.
O πίνακας οργάνων είναι νέος, πλήρως ψηφιακός, με διαγώνιο 12,3 ιντσών και δύο είδη διάταξης - κανονική και σπορ, με την τελευταία να παρέχει μια οθόνη δεδομένων εστιασμένη στις σπορ επιδόσεις. Στο αυτόματο μοντέλο, περιλαμβάνονται ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού κιβωτίου και μια οπτική προειδοποίηση, πέραν της ηχητικής, που ενημερώνει τον οδηγό όταν οι στροφές του κινητήρα είναι πολύ υψηλές.
Αλλαγές έγιναν και στις εξωτερικές επιφάνειες. Στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου διακρίνεται ένα νέο ατσάλινο πλέγμα για την κάτω μάσκα και ο κάτω προφυλακτήρας έχει νέα διαιρούμενη δομή που καθιστά ευκολότερη και λιγότερο δαπανηρή την επισκευή ή την αντικατάστασή του.
Στο πίσω μέρος, ένα άνοιγμα στο κάτω άκρο της κάτω διακόσμησης επιτρέπει στον αέρα που έρχεται κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου να διαφεύγει, μειώνοντας την αντίσταση, βελτιώνοντας την ευελιξία και την ευστάθεια του αυτοκινήτου και διαχέοντας τη θερμότητα από το σύστημα εξάτμισης. Τα φώτα ομίχλης και όπισθεν έχουν μετακινηθεί από τον κάτω προφυλακτήρα για να ενσωματωθούν στα πίσω φωτιστικά σώματα, για μεγαλύτερη προστασία από ζημιές.
Η ανάρτηση έχει επίσης ρυθμιστεί για καλύτερο έλεγχο και χειρισμό αλλά και εξαιρετική απόδοση σε υψηλά φορτία, με διαφορετικής σκληρότητας ελατήρια και ενισχυμένα εμπρός αμορτισέρ. Όπως και στο σημερινό GR Yaris, η βέλτιστη πρόσφυση και το ιδανικό κράτημα στο δρόμο επιτυγχάνονται με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης GR-FOUR.
Οι τιμές του νέου Toyota GR Yaris στην Ελλάδα:
ΕΚΔΟΣΗ | ΤΙΜΗ |
1.6L Turbo (280 hp), Μηχανικό κιβώτιο 6-τάχυτο | 66.670 € |
1.6L Turbo (280 hp), Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Direct | 70.310 € |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δείτε τον Akio Toyoda να τουμπάρει και να διαλύει ένα GR Yaris (video)
To Lexus LBX «φοράει» τον τρικύλινδρο του GR Yaris και... βγάζει φτερά (photos)
Δείτε τι ζημιά προκλήθηκε σε ένα Toyota GR Yaris μετά από λάθος κατέβασμα (videos)