Η σταδιακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, σε συνδυασμό με τις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, οδηγεί μία-μία τις αυτοκινητοβιομηχανίες στον παροπλισμό εμβληματικών μεγάλης χωρητικότητας κινητήρων.
Οι περισσότερες «αντικαθιστούν» τους V12 που διαθέτουν με μικρότερους, κυρίως V8, ακόμα και 4κύλινδρους, σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η (plug-in, συνήθως) υβριδική τεχνολογία. Έτσι η απώλεια ισχύος «καλύπτεται» από τον εξηλεκτρισμό, αλλά και τη χρήση turbo.
Η Ferrari διαθέτει, ασφαλώς, υβριδικές «προτάσεις», όπως οι SF90 Stradale, LaFerrari, LaFerrari Aperta και 296 GTB, ενώ το 2025 θα παρουσιάσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο. Ωστόσο, ο εμβληματικός ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας της, που αναβαθμίστηκε και με την κωδική ονομασία F140HD τοποθετήθηκε στην ολοκαίνουρια 12Cilindri (Coupe και Spider) παραμένει ζωντανός… και θα συνεχίσει να υπάρχει για αρκετά χρόνια ακόμα. Χωρίς υβριδική «ενίσχυση», αρνούμενος (και) την υπερτροφοδότηση.
Για πόσα χρόνια; Για όσα το επιτρέψουν οι κυβερνήσεις. «Θα συνεχίσουμε να κατασκευάζουμε ατμοσφαιρικούς V12 κινητήρες για όσα χρόνια μας το επιτρέπει ο νόμος», τόνισε μιλώντας σε ΜΜΕ της Αυστραλίας ο παγκόσμιος διευθυντής marketing της ιταλικής φίρμας, Emanuele Carando.
Ο μεγαλύτερος - και ίσως μοναδικός - εχθρός του V12 είναι οι ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Εκεί αναφέρεται ο Carando, ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του CarExpert, δείχνει να έχει στο μυαλό του και τη λύση: «Ελπίζουμε στο μέλλον, οι κανονισμοί να συνεχίσουν να δίνουν τη δυνατότητα (σ.σ. για χρήση του V12), πιθανότατα με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων. Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να προσφέρουμε αυτόν τον κινητήρα στους πελάτες μας που τον αγαπούν, τόσο στο παρόν όσο και πιθανόν στο μέλλον».
Ο Carando παραδέχθηκε ότι η υιοθέτηση ενός υβριδικού κινητήριου συνόλου εξετάστηκε κάποια στιγμή για την 12Cilindri, ωστόσο απορρίφθηκε: «Θέλαμε να είμαστε πιστοί στις ρίζες μας. Άλλωστε, πιστεύουμε ότι ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας που συνδυάζεται με υβριδική τεχνολογία αποκτά μεγαλύτερο βάρος χωρίς να βελτιώνει τόσο πολύ την απόδοσή του, τουλάχιστον για το συγκεκριμένο είδος αυτοκινήτου».
Η επιλογή ενός turbo δεν εξετάζεται καν από την Ferrari, όπως ξεκαθαρίστηκε πρόσφατα. Άλλωστε, ο αναβαθμισμένος ατμοσφαιρικός V12 των 6,5 L αποδίδει 830 PS στις 9.250 rpm και 678 Nm στις 7.260 rpm, ενώ το ανώτατο όριο στροφών του είναι οι 9.500 rpm.
Μάλιστα, ο επικεφαλής του προγράμματος για το σύστημα μετάδοσης κίνησης της 12Cilindri, Ruggero Cevolani, επεσήμανε ότι ο κινητήρας «F140HD» θα μπορούσε να έχει «κόκκινο» στις 10.000 rpm, ωστόσο το συγκεκριμένο «ορόσημο» δεν αποτέλεσε αυτοσκοπό για την φίρμα. «Ναι, έχει τη δυνατότητα να φτάσει τις 10.000 rpm. Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση, θα υπήρχε μια μικρή απώλεια στη συνολική ισχύ αλλά και στην αίσθηση της συνεχόμενης επιτάχυνσης που θα προσέφερε. Αν και το όριο των 10.000 rpm θα ήταν εξαιρετικό, η Ferrari δεν είναι εταιρεία που κάνει κάτι για χάρη του marketing. Είμαστε εταιρεία μηχανικών και το κύριο μέλημά μας είναι η απόδοση και η οδηγική ευχαρίστηση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πηγή: CarExpert
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ferrari: «Οι Ευρωπαίοι έχουν το πρόβλημα - Δεν υπάρχει πόλεμος με την Κίνα»
Όχι άλλη Autobahn: Απολαύστε τη μελωδία του V8 της Ferrari F355 μέσα στο δάσος (video)
Σοκ και δέος η Ferrari Purosangue με τους 1.000 ίππους από την Keyvany (photos)






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





_77761_475679_type13129.jpg)