Αποστολή στη M. Βρετανία: Μπήκαμε στο εργοστάσιο της Nissan που κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο κάθε δύο λεπτά (photos-video)


Οι αριθμοί τα λένε σχεδόν όλα στην εντυπωσιακή παραγωγική μονάδα της Nissan στο Sunderland της Μεγάλης Βρετανίας, που εδώ και πολλά χρόνια δουλεύει ασταμάτητα, αξιοποιώντας τα επιτεύγματα της ρομποτικής, αλλά και την υψηλή ειδίκευση των περίπου 6.000 εργαζομένων του, κλείνοντας ταυτοχρόνως το μάτι στην ανακύκλωση, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αλλά και στην ηλεκτροκίνηση.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ-ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: NISSAN MOTOR EUROPE
  • 11/6/2024

Το να βρίσκεσαι σε ένα μεγάλο εργοστάσιο αυτοκινήτων - και ένα από τα σημαντικότερα για τη Nissan παγκοσμίως - δεν είναι κάτι που μπορεί να σου συμβαίνει συχνά, ακόμα και αν είσαι δημοσιογράφος αυτοκινήτου. Και όταν σου συμβαίνει, δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις τα επιτεύγματα της μηχανολογίας, της ηλεκτρονικής, της χημείας, της ρομποτικής, κ.λπ.

Οπότε, η δική μας επίσκεψη στη Nissan Motor Manufacturing (UK) Ltd στο Sunderland - το μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο - ήταν σίγουρα κάτι το ιδιαίτερο σαν εμπειρία.

Μια εμπειρία όχι χωρίς εκπλήξεις, αφού διαπιστώσαμε ότι δίπλα στις εγκαταστάσεις παραγωγής απλώνονται αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα, σε μια προσπάθεια της Nissan να βελτιώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, ενώ, παράλληλα, είχαμε την ευκαιρία να δούμε, κυριολεκτικά από πρώτο χέρι, πώς πραγματοποιείται το μοντάρισμα μιας μπαταρίας υβριδικού αυτοκινήτου.

Μπαίνοντας, τώρα, μέσα στο εργοστάσιο και ξεκινώντας από το “Press Shop” των 32.040 m2, το τμήμα με τις πρέσες, όπου βλέπει κανείς τον τρόπο με τον οποίο τα φύλλα μετάλλου μετατρέπονται σε πάνελ του αμαξώματος σε κάποια δευτερόλεπτα, δεν μπορείς παρά να εντυπωσιαστείς.

Και, βέβαια, αν το σκεφτείς λογικά, δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς για να προκύψει η εντυπωσιακή επίδοση 1,3 εκατομμυρίων πάνελ ετησίως, για τα οποία απαιτούνται 750 καλούπια για να φτάσουμε στο 1 αυτοκίνητο ανά 2 λεπτά, 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες τον χρόνο. Και έχοντας μπλέξει με αριθμούς και πράξεις, θα σας δώσουμε μερικούς ακόμα: 35 πάνελ απαιτούνται για κάθε Juke και 41 (εκ των οποίων τα 20 αλουμινίου) για κάθε Qashqai που βγαίνει από το εργοστάσιο.

Και λέγοντας αυτά, σας έχουμε ήδη αποκαλύψει το μυστικό: Το εργοστάσιο του Sunderland είναι αυτό που κατασκευάζει τα δύο δημοφιλή SUV της Nissan που βλέπετε και στους ελληνικούς δρόμους - αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Είναι το εργοστάσιο που «γέννησε» το Qashqai, καθώς από εδώ βγήκε πριν από 18 χρόνια το πρώτης γενιάς μοντέλο που επανακαθόρισε την παρουσία της Nissan στην αγορά με ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο τρόπο (και που, κατά μία έννοια, συνέβαλε στη διαμόρφωση της σύγχρονης έννοιας του SUV).

Από αυτό το εργοστάσιο βγήκε πρόσφατα και το υπ’ αρ. 11.000.000 αυτοκίνητο, ένα Qashqai e-Power που, από τη μια, ανέβασε τον αριθμό των Qashqai που έχουν παραχθεί εδώ σε πάνω από 4,0 εκατομμύρια (εκ των οποίων τα 120.000 είναι e-Power) και, από την άλλη, σηματοδοτεί την πορεία της Nissan προς τον εξηλεκτρισμό. Εδώ παράγεται, επίσης, το υβριδικό Juke, εδώ παράγεται και το πλήρως ηλεκτρικό Leaf.

Και είναι αυτή η πορεία προς τον εξηλεκτρισμό που απαίτησε μια σειρά από αναβαθμίσεις - και μαζί τους μια νέα επένδυση 30 εκατομμυρίων λιρών στο εργοστάσιο, η οποία ήρθε να προστεθεί στα 6 δισεκατομμύρια λίρες που έχει δαπανήσει η Nissan στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ενδεικτικό, δε, της τεχνολογικής εξέλιξης είναι το ότι ενώ για το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε εδώ το 1986, ένα λευκό Nissan Bluebird, χρειάστηκαν περίπου 22 ώρες για να κατασκευαστεί, σήμερα η κατασκευή ενός Qashqai e-POWER διαρκεί περίπου 8,5 ώρες.

Σημειώστε ότι η ιαπωνική εταιρεία απασχολεί συνολικά 7.000 εργαζομένους στη χώρα αυτήν, αν συνυπολογίσουμε το Design Center της Nissan στο Paddington του Λονδίνου, το Τεχνικό Κέντρο στο Cranfield του Bedfordshire, το Κέντρο Ανταλλακτικών στο Lutterworth και την ομάδα πωλήσεων και μάρκετινγκ στο Rickmansworth, ενώ η δράση της υποστηρίζει ακόμα 30.000 θέσεις εργασίας στην αλυσίδα εφοδιασμού του Ηνωμένου Βασιλείου.

Σημειώστε ότι το εργοστάσιο του Sunderland βρίσκεται στην καρδιά του project EV36Zero, του σχεδίου της εταιρείας για το μέλλον, που συνδυάζει την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών με αξιοποίηση στο έπακρο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με στόχο τις μηδενικές εκπομπές, τόσο κατά την οδήγηση των αυτοκινήτων, όσο και κατά την παραγωγή τους.

Είναι, δε, ιδιαίτερα σημαντικό το μοντέλο που εισάγει το EV36Zero, καθώς θα αποτελέσει οδηγό για όλα τα εργοστάσια της εταιρείας, ως μέρος του “The Arc”, του νέου παγκόσμιου επιχειρηματικού σχεδίου της Nissan.

Δεν είναι παράξενο,  λοιπόν, που εδώ θα κατασκευάζονται οι μελλοντικές αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των Qashqai, JUKE και, φυσικά, το LEAF επόμενης γενιάς.

Μοντέλο

Έναρξη παραγωγής

Λήξη παραγωγής

Οχήματα που παρήχθησαν

Bluebird

1986

1990

187.178

Qashqai

2006

Συνεχίζεται

4.059.516

Micra

1992

2010

2.368.705

Primera

1990

2007

1.483.059

Juke

2010

Συνεχίζεται

1.295.011

Almera

2000

2006

642.420

Note

2006

2016

676.438

Infiniti

2015

2019

76.166

LEAF

2010

Συνεχίζεται

263.405

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Made in Japan: Δείτε πώς κατασκευάζεται το θρυλικό Nissan GT-R (video)

Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου Nissan Qashqai στην Ελλάδα

Το Nissan Epic Concept μάς «δείχνει» το πρώτο ηλεκτρικό Qashqai (photos)