VW Golf GTI Clubsport: Ιδού το ταχύτερο προσθιοκίνητο Golf όλων των εποχών (photos-video)


Η Volkswagen γιορτάζει τα 50ά γενέθλια του Golf, εμπλουτίζοντας την γκάμα του με την πιο ισχυρή προσθιοκίνητη έκδοση που έχει λανσάρει στη μακρά ιστορία του μοντέλου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: VOLKSWAGEN AG
  • 31/5/2024

Όπως είχε υποσχεθεί πριν μερικές μέρες, όταν δημοσίευσε τις πρώτες εικόνες του πρωτοτύπου του Golf GTI Clubsport, η Volkswagen τράβηξε το κάλυμμα από τη νέα έκδοση του εμβληματικού μοντέλου, λίγες ώρες πριν δοθεί η εκκίνηση του 24ωρου αγώνα στην πίστα του Nurburgring.

Βασισμένη στο «απλό» Golf GTI, στο οποίο ο turbo κινητήρας EA888 των 2,0 L αποδίδει 265 PS και 370 Nm ροπής, η έκδοση Clubsport ανεβάζει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά, τοποθετώντας τον εαυτό της στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου. Εδώ, ο ίδιος κινητήρας έχει επαναρρυθμιστεί και τροποποιηθεί έτσι, ώστε η ισχύς να ανέρχεται πλέον στα 300 PS και 400 Nm ροπής.

Ένα αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων μεταδίδει την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς. Το Golf GTI Clubsport κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 5,6 sec, δηλαδή 0,3 sec ταχύτερα από το Golf GTI. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά και στα δύο μοντέλα στα 250 km/h, όμως το πακέτο Race, που είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο Clubsport, του επιτρέπει να φτάσει μέχρι και τα 267 km/h.

Σύμφωνα με την Volkswagen, το σασί του GTI Clubsport έχει επαναπροσδιοριστεί με γνώμονα τη στιβαρότητα και τη σταθερότητα στην πίστα, αφού πρόκειται για μια εξαιρετικά οδηγοκεντρική έκδοση με αγωνιστικές επιρροές. Αλλαγές έχουν γίνει και στην ανάρτηση, προσφέροντας πιο ομαλό χειρισμό σε κάθε λειτουργία οδήγησης.

Το σύστημα διεύθυνσης του Clubsport ρυθμίστηκε με τη βοήθεια του Sven Bohnhorst, επικεφαλής οδηγός δοκιμών της Bugatti, τον οποίο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επιστράτευσε για τη δημιουργία της πανίσχυρης έκδοσης. Εκτός αυτού, το νέο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με νέο πακέτο λογισμικού που βελτιώνει την ανταποκρισιμότητά του.

Η ανάρτηση είναι σαφώς χαμηλότερη από εκείνη του απλού GTI, το μπροστινό camber έχει αυξηθεί και το διαφορικό του μπροστινού άξονα έχει ρυθμιστεί με πιο επιθετικό τρόπο.

Όσο για την εμφάνισή του, έχει λάβει σήματα GTI και γραφικά Golf GTI Clubsport σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, ενώ υπάρχει και το φωτεινό σήμα της VW στο μπροστινό μέρος, όπως και στο προσφάτως ανανεωμένο Golf. Περνώντας προς τα πίσω, δίνεται η δυνατότητα αναβάθμισης της εξάτμισης με ένα σύστημα της Akrapovic, το οποιό αποτελεί μέρος του πακέτου Race, κι έχει τοποθετηθεί επίσης ένας νέος διαχύτης με μαύρες λεπτομέρειες.

Στο κομμάτι των τροχών, προσφέρεται μια αρκετά ευρεία γκάμα μεγεθών και σχεδίων: Οι βασικοί τροχοί 18 ιντσών Richmond, αλλά κι οι 19 ιντσών Queenstown και Warmenau, με τους τελευταίους να είναι κατασκευασμένοι από σφυρηλατημένο αλουμίνιο και ζυγίζουν μόλις 8 kg έκαστος.

Στην καμπίνα, τα σπορ καθίσματα έχουν ντυθεί με ύφασμα μικροϊνών ArtVelour, όμως υπάρχει κι η επιλογή του δέρματος, ενώ οι οδηγοί μπορούν να προσθέσουν και στοιχεία από ανθρακόνημα. Το νέο Clubsport έχει λάβει και το ανανεωμένο ταμπλό του Golf, το οποίο περιλαμβάνει μια νέα οθόνη αφής 12,9 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος infotainment, όπως κι έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών, που δίνει πρόσβαση στην πιο πρόσφατη έκδοση του συστήματος MIB της Volkswagen.

Δείτε το Volkswagen Golf GTI Clubsport εν δράσει:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επίσημο: Πλήρης αποκάλυψη για το νέο Volkswagen Golf (video-photos)

Νέο, επετειακό Volkswagen Golf με... αλμυρή τιμή (photos)

Δείτε ένα VW Golf GTI Clubsport να «πιάνει» τα 267 km/h στην Autobahn (video)