Porsche 911 Hybrid: Τα 10 μοντέλα που «τρώνε τη σκόνη της» στο Nurburgring


Η πρώτη υβριδική Porsche 911 σημείωσε εντυπωσιακό χρόνο στο Nurburgring, ξεπερνώντας πολλά μοντέλα που έχουν αφήσει τη σφραγίδα τους στη θρυλική πίστα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: PORSCHE AG, ΑΡΧΕΙΟ
  • 2/6/2024

Μόλις πριν από μερικές ημέρες, η Porsche τράβηξε το κάλυμμα από την πρώτη υβριδική 911 στη μακρά ιστορία του μοντέλου. Η 911 Carrera GTS φέρει το ολοκαίνουργιο κινητήριο υβριδικό σύνολο T-Hybrid, που έχει ως βάση τον νέο 6κύλινδρο boxer κινητήρα 3,6 L που αποδίδει 485 PS και 570 Nm ροπής.

Το θερμικό μέρος του συνόλου συνοδεύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στο ηλεκτρικό turbo, που αποδίδει 15 PS και λειτουργεί και ως γεννήτρια, αλλά και έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, με ισχύ 54 PS και ροπή 150 Nm, που βρίσκεται στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (PDK). Συνολικά, η ισχύς της πρώτης υβριδικής 911 ανέρχεται στα 541 PS και η ροπή στα 610 Nm

Όσο για τις επιδόσεις της, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές. Για τα 0-100 km/h η υβριδική 911 Carrera GTS Coupe χρειάζεται 3,0 sec ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 312 km/h. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις τιμές της ανανεωμένης Porsche 911 στην Ελλάδα πατώντας ΕΔΩ.

Αυτές ακριβώς τις επιδόσεις είχε την ευκαιρία να αναδείξει το νέο δημιούργημα της γερμανικής εταιρείας, «πατώντας» στην εμβληματική πίστα του Nurburgring. Πριν την αποκάλυψη, η Porsche 911 GTS δοκιμάστηκε στην «Πράσινη Κόλαση», με τον Jorg Bergmeister πίσω από το τιμόνι να καταγράφει χρόνο 7:16.934, δηλαδή 8,7 sec ταχύτερο από εκείνον της αντίστοιχης έκδοσης της προηγούμενης γενιάς.

Αυτή η επίδοση μπορεί να μη βάζει υποψηφιότητα για το απόλυτο ρεκόρ της πίστας, όμως είναι ταχύτερη από 10 μοντέλα που θεωρούνται πανίσχυρα, ταχύτατα και εμβληματικά και σάς τα παρουσιάζουμε:

10. C8 Chevrolet Corvette Stingray - 7:29.90

Η C8 Chevrolet Corvette Stingray φέρει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V8 χωρητικότητας 6,2 L που αποδίδει 495 ίππους με το πακέτο Z51 Performance Package. Τα 0-100 km/h oλοκληρώνονται σε μόλις 2,9 sec κι η τελική ταχύτητα του μοντέλου ανέρχεται στα 312 km/h.

Ωστόσο, παρόλο που πρόκειται για ένα πανίσχυρο και ταχύτατο δημιούργημα της GM, δεν κατάφερε να καταγράψει χρόνο κάτω από τα 7:20, μένοντας περισσότερο από 10 sec πίσω από την υβριδική Porsche 911 Carrera.

9. Ferrari 812 Superfast - 7:27.48

Η Ferrari έχει ήδη παρουσιάσει τον διάδοχο της 812 Superfast, την 12Cilindri. Οι Ιταλοί δε φημίζονται για την προτίμησή τους για το Nurburgring, αφού οι δοκιμές των περισσότερων μοντέλων τους γίνονται στην πίστα του Φιοράνο, όπου άλλωστε πραγματοποιούνται και οι δοκιμές εξέλιξης των μονοθεσίων της ομάδας στη Formula 1.

Το γερμανικό μέσο Sport Auto δοκίμασε τη 812 Superfast στην «Πράσινη Κόλαση» το 2018, με τον Christian Gebhardt να καταγράφει χρόνο 7:27.48. Πρόκειται για έναν απόλυτα αξιοπρεπή χρόνο για το μοντέλο με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 6,5 L που αποδίδει 800 PS, όμως και πάλι, η Porsche 911 με το σύστημα T-Hybrid κατάφερε να κινηθεί περισσότερο από 10 sec ταχύτερα.

8. KTM X-Bow RR - 7:25.72

Το KTM X-Bow RR είναι το απόλυτο «εργαλείο» για έναν γύρο στο Nurburgring. Είναι ειδικά διαμορφωμένο για την πίστα, με σασί κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα και ζυγίζει μόλις 860 kg, καθιστώντας το ελαφρύτερο ακόμη και από το Mazda MX-5.

Ένας turbo τετρακύλινδρος κινητήρας 2,0 L αποδίδει 360 ίππους, προσφέροντας στο μοντέλο μια εκπληκτική αναλογία βάρους-ισχύος. Ο Christopher Haase, οδηγός δοκιμών της KTM, έκανε τον γύρο της πίστας σε 7:25.72 το 2012, με τον χρόνο του να παραμένει εντυπωσιακός μέχρι και σήμερα.

7. Tesla Model S Plaid - 7:25.231

Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες του Tesla Model S Plaid του προσφέρουν περισσότερο από 1.000 PS και 1.000 Nm ροπής, κάνοντάς το ένα από τα ισχυρότερα μοντέλα ευρείας παραγωγής. Πολλάκις έχουμε δει το Model S Plaid να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο σε διάφορες πίστες ανά τον κόσμο, μεταξύ άλλων και το Nurburgring.

Εξοπλισμένο με το πακέτο Track Pack, το μοντέλο έκανε χρόνο 7:25.231 το 2023, κατακτώντας το ρεκόρ της πίστας στην κατηγορία των νόμιμων για τον δρόμο ηλεκτρικών sedan. Ωστόσο, λίγους μήνες αργότερα, η Porsche, που ήταν ο προηγούμενος κάτοχος του ρεκόρ, «απάντησε» στην Teslaκαταρρίπτοντας το χρόνο της κατά 18 sec με τη νέα Taycan Turbo GT.

6. Ferrari Enzo - 7:25.21

Περισσότερα από 20 χρόνια έχουν περάσει από το ντεμπούτο της Ferrari Enzo, όμως αυτό δε σημαίνει ότι δε συνεχίζει να ανήκει στο πάνθεον των σπορ αυτοκινήτων. Ο χρόνος δεν άφησε τα σημάδια του πάνω στην -τότε- ναυαρχίδα της Ferrari, αφού παραμένει ταχύτερη ακόμη και από την 812 Superfast, που παρουσιάστηκε το 2017, δηλαδή 15 χρόνια μετά την Enzo.

5. Pagani Zonda F Clubsport - 7:24.44

Μόλις 25 μονάδες της Pagani Zonda F κατασκευάστηκαν συνολικά, με καθεμία από αυτές να κοστίζει 15 εκατ. ευρώ. Η έκδοση Clubsport ήταν η ελαφριά εκδοχή του μοντέλου, που ήταν προικισμένη με μια σειρά από αεροδυναμικές βελτιώσεις, όπως για παράδειγμα μια αναβαθμισμένη πίσω αεροτομή και μικρότερους καθρέπτες.

Ο ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας 7,3 L των 641 ίππων ήταν αρκετός για να εξασφαλίσει στο όχημα μια θέση ανάμεσα στα ταχύτερα μοντέλα παραγωγής στην εμβληματική πίστα του Nurburgring.

4. Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC Plus - 7:23.009

Παρά το αυξημένο της βάρος, η Mercedes-AMG GT 63 S παραμένει η ταχύτερη τετράθυρη AMG μέσα στην «Πράσινη Κόλαση», με χρόνο 7:23.009, τον οποίο κατέγραψε το 2020 ο Demian Schaffert, οδηγός δοκιμών και εξέλιξης της Mercedes-Benz. Κάτω από το καπό κρύβεται ένας twin-turbo V8 κινητήρας 4,0 L που αποδίδει 638 PS. Εξαιρετικές επιδόσεις, όχι όμως αρκετές, ώστε να ξεπεράσει την υβριδική Porsche 911.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δίθυρη Mercedes-AMG GT έχει γράψει καλύτερο χρόνο από την 911. Πρόκειται για την AMG GT Black Series, η οποία έχει χρόνο κάτω από τα 7 λεπτά στο Nurburgring, κάτι που την καθιστά ένα από τα ταχύτερα μοντέλα που έχουν πατήσει ποτέ στην πίστα.

3. Nissan GT-R - 7:19.1

Το Nissan GT-R είναι ένα από τα πιο αγαπητά μοντέλα των petrolheads παγκοσμίως. Από θρύλος της JDM σε supercar με κάθε έννοια της λέξης, έχει δεχτεί αρκετά προσωνύμια στην 55ετή καριέρα του. Η γενιά R35 συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή των χρόνων με 7:19.1, έχοντας γράψει την κορυφαία επίδοση για το μοντέλο συνολικά το 2013.

Είχε σχεδιαστεί για να «κερδίσει» την Porsche 911 Turbo, κάτι που κατάφερε. Τώρα, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά το ντεμπούτο του, ήρθε η ώρα η 911 GTS να περάσει μπροστά.

2. Jaguar XE SV Project 8 - 7:18.361

Μόλις 300 μονάδες της XE SV Project 8 κατασκευάστηκαν και πρόκειται για την πιο ισχυρή, νόμιμη για τον δρόμο Jaguar. Ο supercharged V8 κινητήρας 5,0 L της παράγει 592 ίππους και 700 Nm ροπής, επιτρέποντάς της να καταγράψει χρόνο 7:18.361, χρησιμοποιώντας το πακέτο Track Pack, που ήταν διαθέσιμο μέσω της αυτοκινητοβιομηχανίας.

1. BMW M4 CSL - 7:18.137

Η BMW M4 CSL είναι η κορυφαία έκδοση στην γκάμα του μοντέλου υψηλών επιδόσεων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Κατέχει μέχρι και σήμερα τον τίτλο της ταχύτερης BMW παραγωγής στην εμβληματική πίστα του Nurburgring, έχοντας καταγράψει χρόνο 7:18.137 το 2022.

Οι Γερμανοί παρουσίασαν την M4 CS πριν λίγες ημέρες, η οποία κατάφερε να ανεβεί στη δεύτερη θέση στις ενδοοικογενειακές «μάχες» της BMW, γράφοντας τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο στην κατηγορία των μοντέλων της BMW που είναι νόμιμα για τον δρόμο. Καμία από τις δύο, όμως, δεν έφτασε στα επίπεδα της Porsche 911 Carrera GTS, η οποία παραμένει ταχύτερη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Nurburgring: Τα 7 πιο γρήγορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην «Πράσινη Κόλαση» (videos)

Πόσο κοστίζει να μπεις στο Nurburgring και να τρέξεις με το αυτοκίνητό σου (πίνακες)

Nurburgring: Τα 10 και 1 πιο γρήγορα προσθιοκίνητα στην «Πράσινη Κόλαση»