Την ώρα που η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στο προσκήνιο και μοιάζει να αποτελεί το πρωταρχικό - αν όχι το μοναδικό - μέλημα για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι παραδοσιακοί petrolheads μπορούν, ακόμα, να αισιοδοξούν.
Subaru, Toyota και Mazda παρουσίασαν το «Multipathway Workshop», την κοινή τους δέσμευση για εξέλιξη νέας γενιάς κινητήρων εσωτερικής καύσης, που θα έχουν στόχο τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα. Το ενδιαφέρον είναι ότι η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα ασχοληθεί με τα κινητήρια σύνολα που αποτελούν «σήμα κατατεθέν» της και δεν θα προκύψει μία «κοινή ομάδα κινητήρων» που θα χρησιμοποιηθεί και από τις τρεις.
Έτσι, η Toyota θα επικεντρωθεί στους τετρακύλινδρους, σε σειρά, κινητήρες, η Mazda στους περιστροφικούς κινητήρες Wankel και η Subaru στους boxer. Κοινός παρονομαστής θα είναι η αυξημένη αποδοτικότητα και τα καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά, με ελαχιστοποίηση εκπομπών άνθρακα.
Για το λόγο αυτό οι νέες ΜΕΚ θα είναι συμβατές και με εναλλακτικά καύσιμα όπως eFuels, βιοκαύσιμα, υγρό υδρογόνο κ.α. και παράλληλα θα μπορούν να «συμμορφώνονται» με τα ολοένα και αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων.
Επιπλέον, οι νέοι κινητήρες θα είναι πιο συμπαγείς, ώστε με το μικρότερο μέγεθός τους να επιτρέπει τη σχεδίαση χαμηλότερων καπό, βελτιώνοντας τις επιλογές των designers και αυξάνοντας την αεροδυναμική απόδοση των μοντέλων στα οποία θα τοποθετηθούν.
Φυσικά, η ηλεκτροκίνηση δεν μπορούσε να τεθεί στο περιθώριο και οι τρεις κατασκευαστές ανέφεραν ότι ένας από τους στόχους είναι η καλύτερη «συνεργασία» των νέων κινητήρων με ηλεκτρικές μονάδες κίνησης, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα όλων των λύσεων.
Αν και κατέστησαν σαφές ότι παραμένουν «αντίπαλοι» στο κομμάτι των πωλήσεων, ξεκαθάρισαν ότι κοινός τους «εχθρός» είναι οι εκπομπές άνθρακα από τους κινητήρες και οι νέες ΜΕΚ που θα δημιουργήσουν θα συμβάλλουν προς τη μείωσή τους.
Μάλιστα, στο πλαίσιο της σχετικής εκδήλωσης που πραγματοποίησαν, παρουσίασαν και μερικά πρώτα δείγματα από τους μελλοντικούς κινητήρες που είναι ήδη σε εξέλιξη. Η Toyota έδειξε έναν κινητήρα 1,5 L και έναν 2,0 L, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για τις προδιαγραφές τους, αλλά επισημαίνοντας ότι θα έχουν «μεγάλη ισχύ και θερμική απόδοση». Η Subaru παρουσίασε ένα υβριδικό σύστημα επόμενης γενιάς για τον καινούριο boxer κινητήρα της, ενώ η Mazda περιστροφικούς κινητήρες με έναν ή δύο ρότορες, συμβατούς για χρήση σε συστήματα που περιλαμβάνουν ηλεκτροκινητήρες. Κάτι που ήδη εφαρμόζει στην περίπτωση του MX-30 E-Skyactiv R-EV, όπου ο κινητήρας Wankel λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας τις μπαταρίες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Toyota Yaris Cross: Υβριδικό και αναβαθμισμένο σε όλα τα επίπεδα (photos)





_77761_445433_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_475679_type13129.jpg)

