Alfa Romeo: Οι νέοι κανονισμοί ασφαλείας αλλάζουν θέση στην πινακίδα των μοντέλων


Η ιταλική φίρμα καλείται να αλλάξει μία παράδοση 70 ετών που χαρακτηρίζει αρκετά μοντέλα της και αναδεικνύει τη μάσκα Scudetto.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: STELLANTIS/MAXSAROTTO, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 30/5/2024

Με την πάροδο των χρόνων, τα καινούρια αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο ασφαλή, αποκτώντας σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα που συμβάλλουν, μεταξύ άλλων, στην αποτροπή των ατυχημάτων. Πολλά από αυτά καθίστανται υποχρεωτικά μέσω των ολοένα και πιο συχνά αναθεωρημένων κανονισμών ασφάλειας.

Ωστόσο, στην περίπτωση της Alfa Romeo, μια αλλαγή που είναι επιβεβλημένο να εφαρμοστεί στα επόμενα μοντέλα της δεν συνδυάζεται με την εξέλιξη της τεχνολογίας, αλλά με κάτι πιο… παραδοσιακό: Τη θέση της πινακίδας κυκλοφορίας στο εμπρός μέρος των οχημάτων της.

Ξεκινώντας από το Giulietta Spider του 1955 και φτάνοντας στις σημερινές Giulia, Strelvio και Tonale, η ιταλική φίρμα έχει επιλέξει να τοποθετήσει την πινακίδα στην αριστερή άκρη του μπροστινού τμήματος πολλών μοντέλων της, θέλοντας να αναδείξει την εντυπωσιακή τριγωνική μάσκα Scudetto. Ωστόσο, αυτό πλέον αλλάζει, ελέω… Ευρωπαϊκής Ένωσης!

«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να τοποθετούμε την πινακίδα κυκλοφορίας στην άκρη εξαιτίας των νέων κανονισμών για την ασφάλεια των πεζών που περιλαμβάνονται στην έγκριση τύπου», επεσήμανε ο επικεφαλής της σχεδιαστικής ομάδας της Alfa Romeo, Alejandro Mesonero-Romanos.

Αιτία η αλλαγή που προέκυψε στους Γενικούς Κανονισμούς Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την καλύτερη προστασία των πεζών σε περίπτωση που τους χτυπήσει ένα αυτοκίνητο.

Η αρχή της εφαρμογής των νέων δεδομένων έχει γίνει ήδη στην παρουσίαση της Junior. Το ολοκαίνουριο B-SUV των Ιταλών έχει τοποθετημένη την εμπρός πινακίδα στο κέντρο και το ίδιο θα συμβεί και με τους ηλεκτρικούς αντικαταστάτες των Stelvio και Giulia, που αναμένονται το 2025 και 2026, αντίστοιχα.

«Ορισμένοι ‘σκληροπυρηνικοί’ Alfisti, που θεωρούν ότι μια Alfa Romeo… δεν είναι Alfa Romeo εκτός αν έχει την πινακίδα στο πλάι, δε θα είναι ευχαριστημένοι. Ωστόσο, στην ιστορία της φίρμας, υπάρχουν πολλά όμορφα μοντέλα που είχαν την πινακίδα στο κέντρο: Προσωπικά, έχω μια Alfetta και μία Giulia του 1968 με κεντρικά τοποθετημένη πινακίδα και είναι όμορφες», πρόσθεσε ο Mesonero-Romanos.

Μάλιστα, εμφανίστηκε υπέρμαχος της συγκεκριμένης αλλαγής: «Θα μας επιτρέψει να έχουμε συμμετρία και γι’ αυτό το λόγο είμαι χαρούμενος. Ανήκω σε αυτούς που προτιμούν η πινακίδα να βρίσκεται στο κέντρο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Alfa Romeo 33 Stradale: Είδαμε από κοντά το supercar των 2 εκατ. ευρώ (video)

Αποστολή στo Τορίνο: Είδαμε από κοντά την Alfa Romeo Junior – Τι μας είπαν οι δημιουργοί της (photos)

Επίσημο: Υποχρεωτικό το «μαύρο κουτί» σε όλα τα νέα αυτοκίνητα - Πώς θα λειτουργεί