Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση του προέδρου των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ότι τετραπλασιάζει τους δασμούς στα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα, και ενώ στην Ευρώπη είναι εν εξελίξει η έρευνα για να παρθούν αντίστοιχα μέτρα, η Τουρκία γνωστοποίησε ότι είναι σε προχωρημένες συζητήσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για να φτιάξουν στο έδαφός της εργοστάσια, με στόχο να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους στην ευρωπαϊκή αγορά, αφού θα αποκτήσουν εύκολη πρόσβαση μέσω της τελωνειακής ένωσης της χώρας.
«Θέλουμε να ολοκληρώσουμε τις διαπραγματεύσεις το συντομότερο δυνατό. Έχουμε προχωρήσει αρκετά και με τις δύο εταιρείες» δήλωσε στο Bloomberg ο Τούρκος υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας, Φατίχ Κασίρ.
Παράλληλα, σύμφωνα με δημοσίευμα του autonews.com, έγινε γνωστό ότι προχωρημένες είναι οι συζητήσεις της τουρκικής κυβέρνησης και με τη SAIC, στην οποία ανήκει η MG, αλλά και με την Great Wall που έχει παρουσιάσει το Ora Cat με το ρετρό στυλ στην σχεδίασή του.
Εκτός από την εύκολη πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά, αυτή η κίνηση, εφόσον ολοκληρωθεί, θα δώσει σημαντική ώθηση στις πωλήσεις των Κινέζων στην Τουρκία, όπου το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων τα τελευταία χρόνια αυξάνεται διαρκώς, πέρυσι έφτασε στο 7,5% και οι προβλέψεις αναφέρουν ότι μέχρι το 2025 τα EVs αυξηθούν κατά 180.000 μονάδες.
Οι κινεζικές εταιρείες δεν τοποθετήθηκαν για τα δημοσιεύματα ωστόσο την προηγούμενη εβδομάδα ο Διευθύνων Σύμβουλος της BYD Europe, Michael Shu, δήλωσε ότι υπάρχει «χώρος» για ένα ακόμη ευρωπαϊκό εργοστάσιο, μετά από αυτό που κατασκευάζεται ήδη στην Ουγγαρία.
Αν και εφόσον οι Κινέζοι ολοκληρώσουν τις νέες μονάδες σε ευρωπαϊκό έδαφος είναι αρκετά πιθανό να αποφύγουν τους νέους δασμούς που σκέφτεται να επιβάλει η Ε.Ε., ακολουθώντας το παράδειγμα των ΗΠΑ. Αξίζει, ωστόσο, να αναφερθεί ότι και η Τουρκία έχει ήδη λάβει μέτρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να προστατεύσει τις πωλήσεις του εγχώριου Togg X10.
Την ίδια στιγμή η τουρκική κυβέρνηση έχει εκφράσει επανειλημμένως την πρόθεσή της να προσελκύσει ξένες επενδύσεις, αξιοποιώντας τη γεωγραφική θέση αλλά και την τεχνογνωσία που έχει στην παραγωγή αυτοκινήτων. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο συγκεκριμένος τομέας είναι ένας από τους κορυφαίους στις εξαγωγές της γειτονικής χώρας αφού το 2023 πουλήθηκαν οχήματα και ανταλλακτικά «made in Turkey» συνολικής αξίας 35,7 δις δολαρίων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Togg T10X: Ξεχύθηκαν στους δρόμους εκατοντάδες τουρκικά SUV (videos)
Τουρκία: Μετά το ηλεκτρικό SUV βγάζει στους δρόμους και ηλεκτρικό τρίκυκλο! (video)
Η Toyota ανακοίνωσε ότι το νέο C-HR θα κατασκευάζεται στην Τουρκία!




ΔΗΜΟΦΙΛΗ




