Renault Rafale: Νέα τετρακίνητη έκδοση 300 PS με «σφραγίδα» Alpine (video-photos)


Το Coupe SUV απέκτησε νέο plug-in hybrid κινητήριο σύνολο 300 PS με κίνηση σε όλους τους τροχούς, ειδικά ρυθμισμένο πλαίσιο και «έξυπνη» ανάρτηση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: RENAULT
  • 16/5/2024

Στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού, η Renault αποκάλυψε το Rafale, τη νέα Coupe SUV προσθήκη στην γκάμα της, η οποία τοποθετήθηκε πάνω από το Austral και σηματοδότησε την «επίθεσή» της στη μεσαία κατηγορία (D-segment). Στην παρουσίασή του ήταν διαθέσιμο με το πλήρως υβριδικό κινητήριο σύνολο E-TECH full hybrid 200 PS και είχε γίνει γνωστό ότι αργότερα θα αποκτήσει τετρακίνητη έκδοση 300 PS. Η στιγμή αυτή έφτασε.

Η γαλλική φίρμα αποκάλυψε το πρωί της Πέμπτης (16/5) τη νέα παραλλαγή υψηλών επιδόσεων E-Tech 4x4 300 hp. Διαθέτει τετρακίνητο plug-in hybrid κινητήριο σύνολο, που βασίζεται στο υβριδικό της «βασικής» έκδοσης και προσθέτει δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 22 kWh, κίνηση σε όλους τους τροχούς και τετραδιεύθυνση.

Στη βάση του παραμένει ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,2 L, ο οποίος ωστόσο αποκτά νέο turbo, με αποτέλεσμα η ισχύς του να ανεβαίνει από τους 130 PS στους 150 PS και η ροπή του στα 230 Nm (έναντι 205 Nm στη full-hybrid έκδοση). Ο ηλεκτροκινητήρας του εμπρός άξονα αποδίδει 68 PS και 205 Nm, ενώ ο δεύτερος, στον πίσω άξονα, 136 PS και 195 Nm. Παράλληλα υπάρχει ένας μικρότερος ηλεκτροκινητήρας, που παίζει το ρόλο γεννήτριας, αποδίδει 34 PS και 50 Nm, εκκινεί το θερμικό κινητήρα, ελέγχει τις αλλαγές σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο και βοηθά στη φόρτιση της μπαταρίας.

Έτσι, προκύπτει συνδυαστική ισχύς 300 PS, με αποτέλεσμα τα 0-100 km/h να έρχονται σε 6,4 sec (8,9 sec για την έκδοση των 200 PS), η επιτάχυνση 80-120 km/h σε 4,0 sec (έναντι 5,6 sec) και το πρώτο χιλιόμετρο σε 26,9 sec.

Η μπαταρία προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως 100 km και χρειάζεται 2 ώρες και 55 λεπτά για να φορτιστεί πλήρως όταν αδειάσει, σε φορτιστή ισχύος 7,4 kW και 2 ώρες και 10 λεπτά για το 0-80%. Σύμφωνα με τη Renault, το Rafale μπορεί να έχει συνολική αυτονομία έως και 1.000 km (το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 55 L), καθώς η συνδυασμένη κατανάλωση είναι 0,7 lt/100 km, ενώ ακόμα και με άδεια την μπαταρία, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης χρειάζεται 5,8 lt/100 km.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3 drive modes (Hybrid, Electric, E-save) και μπορεί να ρυθμίσει τα επίπεδα αναγεννητικής πέδησης από τα paddles που βρίσκονται στο τιμόνι. Όσο για το σύστημα τετρακίνησης, μπορεί να στείλει τη ροπή στιγμιαία ακόμα και σε ποσοστό 100% στον εμπρός ή τον πίσω άξονα. Κατά βάση, με ταχύτητες έως 70 km/h προτιμάται η συμπεριφορά ως προσθιοκίνητο, ενώ με μεγαλύτερες ως πισωκίνητο.

Το τετρακίνητο Rafale E-Tech 4x4 300 hp θα είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού. Το ένα είναι το «γνωστό» Esprit Alpine, που μοιράζεται τα χαρακτηριστικά της υβριδικής έκδοσης E-Tech 200 hp, ενώ η ολοκαίνουρια, κορυφαία προσθήκη, είναι η Atelier Alpine, η οποία διαθέτει στοιχεία με «σφραγίδα» της Alpine Cars, όπως για παράδειγμα η ειδική ρύθμιση του πλαισίου από ομάδα 12 μηχανικών της Alpine.

Η συγκεκριμένη ομάδα ανέπτυξε μια σειρά από στοιχεία όπως τα αμορτισέρ, τα ελατήρια, οι εμπρός και πίσω αντιστρεπτικές ράβδοι και - κυρίως - ένα αυτορυθμιζόμενο σύστημα έξυπνης ανάρτησης, με κάμερα στο επάνω μέρος του παρμπρίζ. Το συγκεκριμένο σύστημα, που δεν υπάρχει στην παραλλαγή Esprit Alpine, ονομάζεται «ενεργή ανάρτηση με κάμερα πρόβλεψης», λαμβάνει υπόψη την ταχύτητα και τις αντιδράσεις του οδηγού για να προσαρμόζει ανά πάσα στιγμή το επίπεδο απόσβεσης σε περιπτώσεις όπως για παράδειγμα που υπάρχει μία ανωμαλία (σαμαράκι) στο δρόμο ή οποιοδήποτε εμπόδιο.

Συν τοις άλλοις, στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων υπάρχει ένα μενού «Chassis Control» που επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν τις ρυθμίσεις του συστήματος τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced και τις ρυθμίσεις της απόσβεσης, ανάλογα με το αν δίνουν προτεραιότητα στην άνεση, στην σπορ οδήγηση ή σε μια ενδιάμεση συμπεριφορά.

Επιπλέον, η έκδοση Atelier Alpine διαθέτει και ξεχωριστή εμφάνιση με χρώμα αμαξώματος Satin Summit Blue, Starry Black σπόιλερ και ειδικές ζάντες «Chicane» 21 ιντσών με ελαστικά Continental (20 ιντσών για την Esprit Alpine). Στο εσωτερικό και οι δύο παραλλαγές αποκτούν πατάκια στο εμβληματικό μπλε χρώμα του λογότυπου της Alpine.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Renault, το νέο Rafale E-Tech 4x4 300 hp θα είναι διαθέσιμο - και στις δύο εξοπλιστικές εκδόσεις - από το φθινόπωρο του 2024.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Renault Symbioz: Αποκάλυψη για το νέο μικρομεσαίο υβριδικό SUV (video-photos)

Renault Clio Ε-Tech 145 Esprit Alpine- Δοκιμάζουμε τo απόλυτο υβριδικό supermini

Αυτές είναι οι τιμές του νέου Renault Captur στη Γερμανία (πίνακας)