BMW M4 CS: Βάζει φωτιά στην άσφαλτο με 550 PS και τελική ταχύτητα 302 km/h (photos)


Η πιο «άγρια» έκδοση μαζικής παραγωγής της BMW M4 είναι ισχυρότερη, ελαφρύτερη και μπορεί να οδηγεί ως αποκλειστικά πισωκίνητη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: BMW GROUP / UWE FISCHER
  • 8/5/2024

Η BMW αποκάλυψε την αναβαθμισμένη Σειρά 4 στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου, στην γκάμα της οποίας περιλαμβάνονταν 3 εκδόσεις M. Πλέον, ήρθε η ώρα για την ισχυρότερη.

Η M4 CS παρουσιάστηκε από τη γερμανική φίρμα, βρίσκοντας τη θέση της ως η κορυφαία παραλλαγή, πάνω από τις M4 Coupe, M4 Competition και M4 Competition με M xDrive. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, καθώς ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας 3,0 L με τεχνολογία M TwinPower Turbo αποδίδει 550 PS στις 6.250 rpm και ροπή 650 Nm μεταξύ 2.750 rpm και 5.950 rpm.

Κάνοντας τη σύγκριση, ο βραχίονας επιδόσεων προσθέτει 20 PS στην κορυφαία έκδοση σε σχέση με την Competition με M xDrive, ενώ «αφαιρεί» περίπου 20 kg με εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων. Έτσι, τα 0-100 km/h έρχονται σε 3,4 sec (3,5 για την Competition M xDrive) και τα 0-200 km/h σε μόλις 11,1 sec.

Όσο για την τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 km/h, με τη βοήθεια του πακέτου M Driver’s Package το οποίο περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό (στις άλλες εκδόσεις είναι προαιρετικό και προσφέρει τελική ταχύτητα 290 km/h).

Η BMW τοποθετεί τη νέα M4 CS ανάμεσα στην Competition M xDrive και την περιορισμένης έκδοσης - σε μόλις 1.000 αντίγραφα - M4 CSL, ενώ δοκίμασε τις αρετές της και στην «Πράσινη Κόλαση». Χρειάστηκε 7 λεπτά και 21.989 sec για να καλύψει τον πλήρη γύρο των 20.832 km του Nurburgring Nordschleife.

Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου M Steptronic 8 σχέσεων, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε 3 διαφορετικές ρυθμίσεις, ανάλογα με το αν προτιμά άνεση, σπορ επιδόσεις ή ρυθμίσεις αλλαγής σχέσεων προσανατολισμένες για χρήση σε πίστα.

Από την άλλη πλευρά, η έξυπνη τετρακίνηση M xDrive μπορεί να «στείλει» περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ ο οδηγός έχει την ευχέρεια να απενεργοποιήσει το σύστημα Dynamic Stability Control (DSC) μετατρέποντας την M4 CS σε «καθαρόαιμο» πισωκίνητο μοντέλο!

Η οδηγική απόλαυση ενισχύεται από ειδικές ρυθμίσεις στο πλαίσιο και την ανάρτηση, ενώ το μειωμένο βάρος εξασφαλίζεται από εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων - και συγκεκριμένα του ειδικού υλικού CFRP (ενισχυμένο πλαστικό με ανθρακονήματα). Η carbon οροφή εξασφαλίζει τη μετατόπιση του κέντρου βάρους ακόμα πιο κοντά στο έδαφος, που ενισχύει την ευελιξία και τη δυναμική στις στροφές, ενώ από το ελαφρύ, ειδικής κατασκευής και τεχνολογίας υλικό είναι κατασκευασμένα και μια σειρά από άλλα στοιχεία όπως το καπό, ο εμπρός διαχωριστής, οι μπροστινές εισαγωγές αέρα, τα καπάκια των καθρεπτών, ο πίσω διαχύτης και η αεροτομή.

Ως M4, διατηρεί την επιθετική και σπορ σχεδίαση των μοντέλων του βραχίονα επιδόσεων της φίρμας, ενώ η λογική μείωσης του βάρους συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου η κεντρική κονσόλα, τα paddles και αρκετά στοιχεία των επενδύσεων είναι κατασκευασμένα από CFRP. Η ενιαία κυρτή οθόνη ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και την οθόνη του infotainment με διαγώνιο 14,9 ιντσών.

Τέλος, ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει μια σειρά από στοιχεία που αφορούν τον κινητήρα, το πλαίσιο, το τιμόνι, τα φρένα και την τετρακίνηση, ενώ στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται συστήματα όπως τα M Drive Professional, με λειτουργίες βελτιστοποιημένες για την πίστα, M Traction Control και M Laptimer.

Η νέα BMW M4 CS θα κατασκευάζεται μαζί με τις άλλες εκδόσεις BMW M4 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Τα βιβλία παραγγελιών θα ανοίξουν από τα τέλη Μαΐου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

BMW: Νέα δεδομένα στην ονομασία των μοντέλων - Πώς θα χρησιμοποιείται το «i»

Δείτε για πρώτη φορά τη νέα BMW iX - Οι σχεδιαστικές αλλαγές της (photos)

BMW: Πρεμιέρα για τις ανανεωμένες i4 και Σειρά 4 Gran Coupe (photos)