Η McLaren P1 παρουσιάστηκε το 2013 ως το δεύτερο hypercar της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, προκειμένου να σταθεί απέναντι στις Porsche 918 Spyder και Ferrari LaFerrari. Μόλις 375 μονάδες κατασκευάστηκαν, με μία εξ αυτών να καταλήγει στα χέρια του 2 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1, Mika Hakkinen.
Πρόκειται για την «αγία τριάδα» των hypercars, αφού ήταν εκείνα που άνοιξαν τον δρόμο για την εποχή των εξηλεκτρισμένων οχημάτων υψηλών επιδόσεων. Κάθε φορά που ένα από τα τρία μοντέλα βγαίνει στο «σφυρί,» αποτελεί είδηση, αφού τα ποσά που μπορεί να αγγίξουν είναι εκθαμβωτικά.
Περισσότερο από 10 χρόνια μετά την απόκτησή του, ο Φινλανδός πουλά το PHEV hypercar του μέσω του οίκου Bonhams. Η ιδιοκτησία του από τον πρώην πιλότο της F1 όμως δεν είναι το μοναδικό στοιχείο που το κάνει ιδιαίτερο.
Είναι μια από τις μόλις 7 μονάδες που η McLaren χρησιμοποίησε στην τελική φάση της εξέλιξης του μοντέλου, πριν αυτό περάσει στην παραγωγή. Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία ονόμασε αυτά τα οχήματα VP, δηλαδή Validation Prototype, κι εκείνο του Hakkinen είναι το υπ' αριθμόν 3.
Η επιγραφή VP3 έχει προστεθεί στα πλαϊνά της P1, ο αριθμός του σασί της οποίας είναι 5BM12ABB2DW990016, κάνοντας ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα από τα 7 δοκιμαστικά πρωτότυπα.
Κάτω από το κάλυμμα βρίσκεται ο εμβληματικός twin turbo κινητήρας V8 χωρητικότητας 3,8 L, που συνοδεύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα κι αποδίδει συνολικά 916 PS.
Σύμφωνα με την αγγελία του οίκου Bonhams, η McLaren P1 του Mika Hakkinen αναμένεται να πιάσει έως και τα 2 εκατ. ευρώ, με τη δημοπρασία να ολοκληρώνεται στις 10 Μαΐου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο διάδοχος της McLaren P1 χάνει τις butterfly πόρτες – Πότε καταφτάνει
Νέα εποχή: Έρχεται ο ηλεκτρικός διάδοχος της McLaren P1 - Ποια τα χαρακτηριστικά του
Η McLaren Artura αποχωρίζεται την οροφή και απογειώνεται στους 700 PS (photos)