Πριν από περίπου 1 μήνα, η Audi παρουσίασε το αναβαθμισμένο A3, προσθέτοντας στην γκάμα του για πρώτη φορά και την έκδοση Allstreet. Πλέον, ήρθε η ώρα της αποκάλυψης και για την ισχυρή παραλλαγή, S3, η οποία θα είναι διαθέσιμη στο δεύτερο τρίμηνο του 2024 τόσο σε αμάξωμα sedan όσο και σε Sportback.
Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, το νέο Audi S3 διαθέτει πλήθος νέων χαρακτηριστικών. Έχει μεγαλύτερη ισχύ, κατανεμητή ροπής και μια σειρά από τεχνολογικά χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν υψηλές επιδόσεις και ευέλικτο χειρισμό.
Ο κινητήρας 2.0 TFSI «κερδίζει» 23 PS και 20 Nm σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Έτσι, η ισχύς του ανεβαίνει στα 333 PS και η ροπή στα 420 Nm, αριθμοί που το καθιστούν ισχυρότερο από ποτέ.
Ως αποτέλεσμα, τα 0-100 km/h έρχονται σε 4,7 sec (4,8 sec για την τωρινή έκδοση) ενώ η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη σε μεγαλύτερο εύρος στροφών και συγκεκριμένα μεταξύ των 2.100 και 5.500 rpm. Όσο για την τελική ταχύτητα, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.
Επιπλέον, εκτός από τον κινητήρα και τη μετάδοση, οι αναβαθμίσεις συνεχίζονται και στο 7τάχυτο κιβώτιο S tronic που εξασφαλίζει ακόμα καλύτερη επιτάχυνση από στάση, χάρη στην υψηλότερη διαθέσιμη ροπή. Συν τοις άλλοις, ακολουθώντας το RS 3, το νέο τετρακίνητο S3 έχει κατανεμητή ροπής, αυξάνοντας τη σταθερότητα και την ευελιξία του, μέσω διαφορετικής κατανομής της στους πίσω τροχούς.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 6 προγράμματα οδήγησης, με αποτέλεσμα ανά πάσα στιγμή να μπορεί να δώσει προτεραιότητα στην άνεση ή στη δυναμική οδήγηση. Η νέα προσθήκη είναι το Dynamic Plus mode, που, όπως λέει και το όνομά του, προσφέρει κορυφαία επίπεδα δυναμικής οδήγησης.
Βελτιώσεις υπάρχουν και στην S sports ανάρτηση, που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού και μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 15 mm σε σχέση με το «απλό» A3, ενώ προαιρετικά διατίθεται και με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Η επαφή με το έδαφος εξασφαλίζεται από τα ελαστικά 225/40 με τροχούς 18 ιντσών, ενώ προαιρετικά υπάρχουν και 235/35 με 19άρες ζάντες. Για την επιβράδυνση φροντίζουν οι μεγαλύτεροι, αεριζόμενοι δίσκοι στον εμπρός άξονα, όπου συνδυάζονται με καινούριες διπίστονες δαγκάνες.
Εμφανισιακά, το νέο Audi S3 διαθέτει ακόμα πιο σπορ σχεδίαση. Η εξαγωνική Singleframe μάσκα χωρίς πλαίσιο έχει νέα δομή και είναι πιο επίπεδη και φαρδιά. Στο εμπρός μέρος υπάρχουν μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα, σπόιλερ και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όσο για τα φωτιστικά σώματα, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα μοτίβα για τα ψηφιακά LED DRL.
Στο πίσω μέρος, συναντά κανείς νέο προφυλακτήρα με δυναμικό design και γυαλιστερή μαύρη ποδιά πάνω από το διαχύτη. Οι φωτεινοί ανακλαστήρες στις άκρες απηχούν τη σχεδίαση των RS μοντέλων, ενώ ο «άγριος» χαρακτήρας ενισχύεται από τις τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, δύο σε κάθε άκρη.
Οι αλλαγές συνεχίζονται και στο εσωτερικό και εκτείνονται από τη σχεδίαση του επιλογέα ταχυτήτων και τους αεραγωγούς μέχρι τα διακοσμητικά υφασμάτινα ένθετα αλλά και τον καινούριο ατμοσφαιρικό φωτισμό. Πλέον, η κεντρική κονσόλα και η ποτηροθήκη διαθέτουν φωτισμό στο περίγραμμά τους, ενώ από πλευράς χρωμάτων, κυριαρχούν οι σκούρες αποχρώσεις με ασημί πινελιές.
Η μαύρη επένδυση οροφής, τα πεντάλ από ανοξείδωτο χάλυβα, τα φωτιζόμενα μαρσπιέ θυρών με ένθετα αλουμινίου με το λογότυπο S και η εσωτερική επένδυση σε στυλ αλουμινίου τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του οχήματος. Το σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι τριών ακτίνων διαθέτει νέα επιχρωμιωμένα paddles, ενώ τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα προσφέρουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη.
Η κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών προσφέρει πολυάριθμες επιλογές συνδεσιμότητας και δυνατότητα (προαιρετικά) αξιοποίησης του πακέτου πλοήγησης MMI. Αντίθετα, στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επαγωγικός φορτιστής για smartphone.
Με βάση την ανακοίνωση της Audi, η τιμή του νέου S3 στην αγορά της Γερμανίας θα ξεκινά από 55.600 ευρώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi: Τα νέα μοντέλα που έρχονται - Σκέψεις για οικονομικό EV
To πρώτο Audi A7 Avant έρχεται απέναντι σε BMW Σειρά 5 και Mercedes E-Class (photos)
Audi Q6 e-tron: Αποκάλυψη για το τεχνολογικά προηγμένο premium SUV (photos)