Νέο Lexus UX: Αναβαθμισμένο και με ισχυρότερη υβριδική έκδοση (photos)


Η Lexus αντικαθιστά το UX 250h με το 300h, που διαθέτει μεγαλύτερη ισχύ, καλύτερες επιταχύνσεις και περισσότερα συστήματα ασφάλειας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: LEXUS EUROPE
  • 29/3/2024

Το Lexus UX, το urban SUV της ιαπωνικής φίρμας και ένα από τα μοντέλα της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, αναβαθμίζεται για το 2024. Πλέον, στις υβριδικές του εκδόσεις, διαθέτει μεγαλύτερη απόδοση και καλύτερες επιδόσεις, πιο άκαμπτο αμάξωμα, ενώ εξοπλίζεται με περισσότερα συστήματα ασφάλειας.

Συγκεκριμένα, οι Ιάπωνες αντικαθιστούν την υβριδική έκδοση 250h με τη νέα 300h. Αν και στην «καρδιά» της παραμένει ένας 2λιτρος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, η συνολική ισχύς αυξάνεται στους 199 PS από 184 PS του απερχόμενου 250h. Η βελτίωση οφείλεται στην αξιοποίηση του υβριδικού συστήματος 5ης γενιάς της Toyota, που διαθέτει πιο αποτελεσματική μπαταρία ιόντων λιθίου 60 κυψελών.

Έτσι, τα 0-100 km/h έρχονται σε 8,1 sec (αντί για 8,5 sec) για την προσθιοκίνητη έκδοση και σε 7,9 sec (αντί για 8,7 sec) για το τετρακίνητο UX 300h. Το τελευταίο διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον πίσω να είναι σημαντικά αναβαθμισμένος. Στο 250h απέδιδε μόλις 7 PS, ενώ στο νέο 300h e-Four έχει ισχύ 41 PS. Έτσι, η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού είναι ακόμα καλύτερη.

Ως αποτέλεσμα της τελευταίας γενιάς υβριδικής τεχνολογίας και της μείωσης του βάρους, έχει βελτιωθεί και η κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται μεταξύ 5,0 και 5,2 L/100 km στο συνδυασμένο κύκλο WLTP για την προσθιοκίνητη έκδοση και μεταξύ 5,3 και 5,7 L/100 km για την τετρακίνητη.

Η Lexus αναδεικνύει την αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά του τετρακίνητου UX 300h, τη μεγαλύτερη ακαμψία του αμαξώματος, την καλύτερη λειτουργία των αναρτήσεων και τη βελτιστοποιημένη κατανομή της ροπής. Παράλληλα, οι νέες εκδόσεις μπορούν να διατεθούν με νέο χρώμα αμαξώματος, Sonic Copper, ενώ για τις εκδόσεις F SPORT και F SPORT Design υπάρχει πρόσθετη παραλλαγή διχρωμίας, με ένα αποκλειστικό συνδυασμό χρωμάτων που ξεκινούν από την κολόνα A και καταλήγουν στην κολόνα C.

Περνώντας στο εσωτερικό, μία νέα οθόνη 12,3 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων είναι προαιρετικά διαθέσιμη, ενώ η εμφάνιση και ο τύπος των πληροφοριών που παρέχονται μπορούν να διαμορφωθούν. Αναβαθμισμένη είναι και η κεντρική οθόνη 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

Η Lexus προσφέρει για την καμπίνα ένα νέο χρώμα Ammonite Sand και ένα πακέτο με καθίσματα από ύφασμα ή συνθετικό δέρμα, με το τελευταίο να «συναντάται» τόσο στον επιλογέα ταχυτήτων όσο και στο τιμόνι, που ενσωματώνει μια κάμερα η οποία ελέγχει τα επίπεδα κούρασης και προσοχής του οδηγού.

Σε περίπτωση που εκείνος δεν αντιδράσει σε έκτακτες ειδοποιήσεις, τότε ενεργοποιείται το σύστημα Driver Emergency Stop και το SUV σταματά με ελεγχόμενο τρόπο, ανάβοντας τα αλάρμ.

Η τελευταία έκδοση του συστήματος ασφάλειας Lexus Safety System plus περιλαμβάνει ακόμα το σύστημα Proactive Driving Assist, που αξιοποιεί την μπροστινή κάμερα του αυτοκινήτου για να εντοπίζει κινδύνους σε χαμηλές ταχύτητες εντός πόλεων.

Επιπλέον, υπάρχει η λειτουργία Automatic Rear Flashing Hazard Lights που ενεργοποιεί τα πίσω αλάρμ σε περίπτωση που το σύστημα διαγνώσει πιθανότητα σύγκρουσης από όχημα που βρίσκεται πίσω από το UX 300h και κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Τέλος, υπάρχει και το σύστημα Safe Exit Assist που αποτρέπει το απρόσεκτο άνοιγμα μιας πόρτας, σε περίπτωση που έρχεται άλλο όχημα.

Αναφορικά με το αμιγώς ηλεκτρικό UX 300e, εξακολουθεί να διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 72,8 kWh. Ωστόσο, πλέον σε ταχυφορτιστή χρειάζονται 60 και όχι 80 λεπτά για να «γεμίσει» από το 0% στο 80%. Το ηλεκτρικό 300e είχε αναβαθμιστεί την περασμένη άνοιξη, με την αυτονομία του να ανεβαίνει στα 450 km και το εσωτερικό να αποκτά νέο σύστημα infotainment και μεγαλύτερες οθόνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αποστολή στην Ισπανία: Lexus LBX - Οδηγούμε το νέο πολυτελές και δυναμικό compact SUV

Lexus: Αυτό είναι το sedan που θα παρουσιάσει το 2026 (video-photos)

Lexus LBX: Ανακοινώθηκαν τιμές και εκδόσεις για την Ελλάδα (πίνακας)