Η Skoda το τερμάτισε! Αυτή είναι η πιο ισχυρή Octavia RS που παρουσιάστηκε ποτέ (photo)


Η Skoda εμφανίζεται πιστή στην «RS» παράδοση που έχτισε για την Octavia τα τελευταία 24 χρόνια, με την ανανέωση της 4ης γενιάς να απογειώνεται στους 265 PS. 

  • ΦΩΤ.: SKODA
  • 19/2/2024

Μόλις πριν από λίγες η ημέρες η Skoda τράβηξε το κάλυμμα και αποκάλυψε την ανανέωση της Octavia. Ως είθισται η έκδοση υψηλών επιδόσεων RS συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όχι μόνο για την πιο «αγριεμένη» εικόνα σε σχέση με τη συμβατική έκδοση, αλλά και για την αστείρευτη δύναμη που διαθέτει.

Η Skoda Octavia RS εμφανίστηκε πρώτη φορά πριν από 24 χρόνια με την ισχύ να φτάνει τους 180 PS και μέσα στις επόμενες τρεις γενιές της εκτόξευσε τον συγκεκριμένο αριθμό στα 265 PS ενώ η ροπή έφτασε τα 370 Nm! Για να θυμηθείτε αναλυτικά τις λεπτομέρειες κάθε γενιάς πατήστε ΕΔΩ.

Στο τελευταίο facelift η sport μπερλίνα έρχεται αποκλειστικά με τον 2.0 TSI κινητήρα που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και περνά την κίνηση στον μπροστινό άξονα.

Εκτός από την τρομακτική δύναμη, μιας και υπολείπεται μόλις 35 PS από την αγωνιστική Octavia WRCτο μοντέλο διακρίνεται και για την αποδοτικότητά του αφού οι μηχανικού της Skoda υιοθέτησαν τον κύκλο Budack. Πρόκειται για τροποποίηση του γνωστού κύκλου Miller, που πήρε την ονομασία του από τον μηχανικό του VW Group, Ralf Budack.

Ο Budack ξεκίνησε να εργάζεται το 2006 πάνω σε μια νέα διαδικασία καύσης η οποία βασίζεται στον κύκλο Miller. Αυτό που σκέφτηκε και εφάρμοσε είναι το πρόωρο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής σε σχέση με τον παραδοσιακό κύκλο Miller και το αποτέλεσμα ήταν η καλύτερη καύση και η ταχύτερη ροή αέρα, βελτιώνοντας την ανάμειξή τους.

Παράλληλα οι μηχανικοί της Skoda χαμήλωσαν κατά 15 mm την ανάρτηση και σε συνδυασμό με το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και το ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης εξασφάλισαν καλύτερη πρόσφυση σε κάθε επιφάνεια.

Επιπλέον το νέο λογισμικό που απογείωσε την ισχύ του κινητήρα αυξάνει τις στροφές και συμβάλει ώστε να σχηματιστεί ένα χαμόγελο ευχαρίστησης στα χείλη του οδηγού κάθε φορά που επιλέγεται το προφίλ SPORT.

Σχεδιαστικά η μάσκα έχει τροποποιηθεί και η συνολική εικόνα δένει αρμονικά με τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα που στην περίπτωση της Octavia RS είναι στάνταρ LED Matrix. Μεγαλύτερες εμφανίζονται και οι πλαϊνές εισαγωγές αέρα που πλέον διαθέτουν τριγωνικό σχήμα δείχνοντας προς την πινακίδα κυκλοφορίας.

Σημειώστε ότι ανασχεδιασμένο είναι και το σήμα RS που εμφανίζεται τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά ενώ στους τροχούς βρίσκουμε 18άρες ζάντες αλουμινίου Comet. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει επιλογή για 19άρες Elias σε ασημί ή ανθρακί χρώμα.

Η sport αύρα είναι παρούσα και στο εσωτερικό με τα bucket καθίσματα, που διαθέτουν ενσωματωμένα προσκέφαλα και κόκκινες ραφές, να κάνουν τη διαφορά. Κόκκινες λεπτομέρειες υπάρχουν και στο ταμπλό όπου μεγάλο μέρος της επιφάνειας καλύπτεται από νεοπρέν.

Το τιμόνι είναι τριάκτινο, flat bottom με δερμάτινη επένδυση και ενσωματωμένο το σήμα RS. Πίσω του βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με sport skin και διαγώνιο 10 ιντσών ενώ στο κέντρο του ταμπλό «αιωρείται» μια 13άρα οθόνη του συστήματος πολυμέσων.

Τιμολογιακά ακόμα δεν γνωρίζουμε που θα... κάτσει η μπίλια για την ανανεωμένη έκδοση της Skoda Octavia RS. Θυμίζουμε ότι οι τιμές για την έκδοση 1.4 Plug-in Hybrid 245 PS που είναι διαθέσιμη αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, ξεκινούν από τα 43.700 €.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ράλλυ Ακρόπολις: Η Skoda ξανά στην κορυφή, 60 χρόνια μετά τον πρώτο θρίαμβο

Το ελληνικό Skoda Favorit του 1993 με τα 34 km στο κοντέρ (photos)

Νέο Skoda Superb: Άνεση και χώροι... σε άλλο επίπεδο! (video-photos)