Το Nurburgring είναι μια από τις πιο εμβληματικές πίστες στον κόσμο, κι όχι άδικα. Είναι σίγουρα δύσκολη, όμως ταυτόχρονα το σκηνικό που την περιβάλλει την κάνει πανέμορφη. Πολλοί οδηγοί αγώνων αναφέρουν ότι πρόκειται για τον τέλειο συνδυασμό απαιτητικών στροφών και μεγάλων ευθειών, ενώ ο Sir Jackie Stewart της έχει δώσει το προσωνύμιο «Πράσινη Κόλαση».
Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στο πλάνο δοκιμών των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών για κάθε νέο μοντέλο, ενώ πολλοί είναι οι θρυλικοί αγώνες που λαμβάνουν χώρα στην πίστα μέχρι και σήμερα. Πολλά είναι τα αυτοκίνητα που προσπαθούν με κάθε τρόπο να καταρρίψουν το ρεκόρ γύρου στην πίστα. Τόσα, που μία κατηγορία οχημάτων δεν αρκεί για να χωρέσει όλους τους διεκδικητές του τίτλου του «Ταχύτερου αυτοκινήτου στο Nurburgring».
Υπενθυμίζουμε ότι η πίστα του Nordschleife αποτελείται από 147 στροφές συνολικά, ενώ έχει μήκος 20,832 km. Φυσικά, υπάρχουν κι άλλες χαράξεις, όπως η GP Strecke, η οποία χρησιμοποιούνταν για το Grand Prix της Formula 1, η οποία είναι προφανώς πολύ μικρότερη σε μήκος, όμως οι δοκιμές των εταιρειών, όπως κι όλα τα επίσημα ρεκόρ γύρου, έχουν ως σημείο αναφοράς τη διαδρομή των 20,8 km.
Τα ταχύτερα οχήματα στην ιστορία του Nurburgring
Αν δε λάβουμε υπόψιν τις διάφορες υποκατηγορίες, στις οποίες θριαμβεύουν ορισμένα μοντέλα, η «βασίλισσα» της πίστας είναι η Porsche 919 Hybrid Evo, με χρόνο 5:19.54, το πρωτότυπο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Ακολουθεί το Volkswagen ID R, το οποίο θα συναντήσουμε και σε επόμενη κατηγορία, κι η Porsche 956, όχι μία, αλλά τρεις φορές, δηλαδή με τρεις διαφορετικούς χρόνους γύρου.
Θέση | Μοντέλο | Χρόνος |
---|---|---|
1 | Porsche 919 Hybrid Evo | 5:19.54 |
2 | Volkswagen ID R | 6:05.33 |
3 | Porsche 956 | 6:11.13 |
4 | Porsche 956 | 6:16.85 |
5 | Porsche 956 | 6:25.91 |
Μοντέλα παραγωγής (ΜΕΚ)
Είτε σπάνια, είτε πιο «συνηθισμένα,» τα παρακάτω οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους νόμιμα. Στην κορυφή της κατάταξης βρίσκεται η Mercedes-AMG One, η οποία κατάφερε να εκθρονίσει την Porsche 911 GT2 RS, τον προηγούμενο κάτοχο του ρεκόρ, καταγράφοντας χρόνο περισσότερο από 8 sec ταχύτερο από εκείνη.
Θέση | Μοντέλο | Χρόνος |
---|---|---|
1 | Mercedes-AMG One | 6:35.18 |
2 | Porsche 911 GT2 RS | 6:43.30 |
3 | Mercedes-AMG GT Black Series | 6:43.62 |
4 | Lamborghini Aventador SVJ | 6:44.97 |
5 | Porsche 911 GT2 RS | 6:47.25 |
6 | Radical SR8LM | 6:48.28 |
7 | Lamborghini Huracán Performante | 6:52.01 |
8 | Radical SR8 | 6:55.00 |
9 | Porsche 911 GT3 RS (991.2) | 6:56.04 |
10 | Porsche 918 Sypder | 6:57.00 |
Ηλεκτρικά οχήματα
Η παρακάτω λίστα αφορά τα νόμιμα ή όχι για τον δρόμο EV. Το Volkswagen ID R κατασκευάστηκε από τους Γερμανούς ειδικά για την ανάβαση του Pikes Peak, καθιστώντας το μη νόμιμο για τον δρόμο, κι αυτή τη στιγμή κρατά τον τίτλο του ταχύτερου EV στην πίστα του Nurburgring. Ομοίως, η NIO κατέγραψε τον δικό της χρόνο στην πίστα με έκδοση του EP9 που δε θα περνούσε στην παραγωγή, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στη σχετική κατάταξη.
Οι δύο εταιρείες που μάχονται για το ρεκόρ ηλεκτρικών οχημάτων που μπορούν νόμιμα να κυκλοφορήσουν στον δρόμο, είναι η Porsche κι η Tesla. Η Taycan Turbo S και το Model S Plaid ανταλλάσσουν αρκετά συχνά το στέμμα του κορυφαίου, όμως αυτή τη στιγμή, η γερμανική δημιουργία έχει το πάνω χέρι, με χρόνο 7:07.55, έναντι του 7:25.23 του Model S Plaid Track Pack.
Θέση | Μοντέλο | Χρόνος |
---|---|---|
1 | Volkswagen ID R | 6:05.33 |
2 | NIO EP9 | 6:45.90 |
3 | Porsche Taycan Turbo S | 7:07.55 |
4 | Tesla Model S Plaid Track Pack | 7:25.23 |
5 | Tesla Model S Plaid | 7:35.91 |
Προσθιοκίνητα μοντέλα
Σε αυτήν την ιδιαίτερη κατηγορία, βρίσκουμε τα ταχύτερα προσθιοκίνητα μοντέλα παραγωγής που έχουν «πατήσει» ποτέ στη θρυλική «Πράσινη Κόλαση». Παρόλο που οι χρόνοι δεν πλησιάζουν τόσο εκείνους των αντίστοιχων, τετρακίνητων ή πισωκίνητων θερμικών μοντέλων, είναι αρκετά εμφανές, ποιος είναι ο κυρίαρχος.
Πρόκειται για το Honda Civic Type R, το οποίο έχει όχι έναν, αλλά τρεις χρόνους μέσα στην κορυφαία πεντάδα, σκαρφαλώνοντας στην πρώτη, την τρίτη και την πέμπτη θέση. Δεύτερο έρχεται το Renault Megane RS Trophy-R, με χρόνο μόλις 0,41 sec αργότερο από εκείνον του Type R. Στην τέταρτη θέση, οι Γερμανοί της Volkswagen κατάφεραν να τοποθετήσουν το Golf GTI Clubsport S, με χρόνο 7:47.19.
Θέση | Μοντέλο | Χρόνος |
---|---|---|
1 | Honda Civic Type R | 7:39.69 |
2 | Renault Megane RS Trophy-R | 7:40.10 |
3 | Honda Civic Type R | 7:43.80 |
4 | Volkswagen Golf GTI Clubsport S | 7:47.19 |
5 | Honda Civic Type R | 7:50.63 |
Πηγή: Autocar
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο κοστίζει να μπεις στο Nurburgring και να τρέξεις με το αυτοκίνητό σου (πίνακες)
Ποια είναι τα ταχύτερα αυτοκίνητα στο Nurburgring-Nordschleife; (Video)