Τα γράμματα RS στα μοντέλα της Audi είναι συνυφασμένα με τις ακραίες επιδόσεις, την τετρακίνηση και τη δυναμική εμφάνιση. Και τα τρία αποτυπώνονται στο μέγιστο μέσα από το RS Q8 το οποίο στο μυαλό των περισσοτέρων αποτελεί το «προσιτό αδελφάκι» της Lamborghini Urus από τη στιγμή που τα δύο μοντέλα κρύβουν τον ίδιο κινητήρα κάτω από το καπό.
Αυτός είναι ο twin-turbo V8 των 4,0 L που στην περίπτωση των Ιταλών ξεκίνησε από τους 650 ίππους στη αρχική έκδοση και έφτασε τους 666 ίππους (S και Performante). Την ίδια στιγμή το «ταβάνι» για τους Γερμανούς είναι οι 600 ίπποι.
Όμως ο βελτιωτικός οίκος ABT που ειδικεύεται στις μετατροπές μοντέλων του ομίλου Vag, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα πακέτο που θα βγάλει όλους τους «χυμούς» από το μοτέρ του RS Q8 και έτσι θα πάψει να ζει στη σκιά της ακριβοθώρητης Urus.
Οι μηχανικοί του γερμανικού οίκου ασχολήθηκαν αρχικά με την εμφάνιση. Tο kit του αμαξώματος περιλαμβάνει νέο splitter από ανθρακόνημα, νέα πτερύγια στις ποδιές, νέα αεροτομή και φυσικά έναν νέο, πιο επιβλητικό διαχύτη.
Στις ζάντες οι υποψήφιος αγοραστής θα βρει ένα σετ με σχεδίαση 10 διπλών ακτίνων και μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα που είναι διαθέσιμο στις 22 και στις 23 ίντσες. Παρεμβάσεις υπάρχουν φυσικά και στο εσωτερικό, με carbon λεπτομέρειες και Alcantara επιφάνειες να τονίζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά και στην ανάρτηση η οποία έχει χαμηλώσει και έχει φέρει το πάτωμα πιο κοντά στο έδαφος.
Πάμε όμως στο... ψητό, δηλαδή στις αναβαθμίσεις που έγιναν κάτω από το καπό. Εκεί ο τετράλιτρος V8 TFSI χάρη στη νέα μονάδα ελέγχου της ABT αποδίδει επιπλέον 100 ίππους και 80 Nm ροπής και φτάνει συνολικά τους 700 ίππους και τα 880 Nm ροπής. Την ίδια στιγμή η τελική ταχύτητα μπορεί να σκαρφαλώσει έως τα 315 km/h ενώ το 0-100 km/h έρχεται σε 3,5 sec.
Αν κάποιος δεν ικανοποιείται με το παραπάνω πακέτο μπορεί να επιλέξει το ABT Power R. Σε αυτή την περίπτωση η δύναμη φτάνει τους 740 ίππους και η ροπή τα 920 Nm. Περισσότερες πληροφορίες για τα διαθέσιμα kit βελτίωσης της ABT θα βρείτε εδώ.