Οι παράγοντες που λαμβάνει κανείς υπόψιν για την απόκτηση ενός καινούριου αυτοκινήτου είναι πολλοί και διαφοροποιούνται, τόσο σε αριθμό όσο και σε σημασία, ανάλογα με τον υποψήφιο αγοραστή. Ωστόσο, σε αυτό που όλοι θα συμφωνήσουν, από τη στιγμή που αγόρασαν το όχημά τους, είναι ότι θέλουν να εμφανίσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αξιοπιστία.
Τα τελευταία χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν μοντέλα με ολοένα και περισσότερες και πιο πολύπλοκες τεχνολογίες, τόσο όσον αφορά τη συνολική λειτουργία των αυτοκινήτων, όσο και των συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Έτσι, στα «παραδοσιακά» αμιγώς θερμικά, προστέθηκαν τα υβριδικά (ήπια και strong), τα plug-in hybrid και τα αμιγώς ηλεκτρικά.
Μια απάντηση στο ζήτημα δίνει η ετήσια έρευνα αξιοπιστίας αυτοκινήτων που πραγματοποιήθηκε από την Consumer Reports, τον ανεξάρτητο - μη κερδοσκοπικό - οργανισμό με έδρα τη Νέα Υόρκη, ο οποίος έχει ως στόχο να βοηθήσει τον καταναλωτή να αποκτήσει μια «αληθινή εικόνα της αγοράς, με διαφάνεια», όπως η ίδια πρεσβεύει.
Έτσι, ρωτώντας τα μέλη της για τα προβλήματα που αντιμετώπισαν τους τελευταίους 12 μήνες από τα αυτοκίνητά τους, συγκέντρωσε τα δεδομένα περισσότερων από 330.000 οχημάτων και συγκεκριμένα από τα Model Year 2001 έως και του 2023, με ελάχιστα ολοκαίνουρια (MY 2024) να περιλαμβάνονται στο δείγμα.
Τι έδειξαν τα αποτελέσματα; Ότι τα EV παρουσίασαν 79% περισσότερα προβλήματα σε σχέση με τα αμιγώς θερμικά μοντέλα, την ώρα που η κατάσταση για τα plug-in hybrid είναι ακόμα χειρότερη, καθώς το δικό τους συγκριτικό ποσοστό βλαβών σε σχέση με τα ICE «εκτοξεύεται» στο 146%. Αντίθετα, τα υβριδικά διαπρέπουν, καθώς παρουσίασαν 26% λιγότερα ζητήματα σε σχέση με τα αμιγώς θερμικά!
Πώς όμως εξηγούνται οι συγκεκριμένοι αριθμοί; «Όσο περισσότερο χρόνο μία συγκεκριμένη τεχνολογία ή ένα μοντέλο βρίσκεται στην παραγωγή, τόσο πιο αποτελεσματικά αντιμετωπίζονται τα σφάλματα που εμφανίζει», τόνισε ο επικεφαλής διευθυντής δοκιμών της Consumer Reports, Jake Fisher, μιλώντας στο Automotive News.
Και πρόσθεσε: «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που λάνσαραν ηλεκτρικά οχήματα πιο νωρίς, έχουν βελτιώσει την αξιοπιστία τους. Τα EV βρίσκονται ακόμα σε ‘νηπιακή ηλικία’ και γι’ αυτό δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι σε γενικές γραμμές οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να διαχειρίζονται διάφορα προβλήματα».
Η συμβουλή του για τους αγοραστές που θέλουν να αποκτήσουν ένα καινούριο EV αλλά έχουν ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων τους την αξιοπιστία, είναι «να αποφεύγουν τα ολοκαίνουρια μοντέλα, αυτά που μόλις παρουσιάστηκαν και βρίσκονται στο πρώτο έτος τους (MY)». Για παράδειγμα, η έρευνα δείχνει ότι η Ford Mustang Mach-E εμφανίζει ολοένα και μεγαλύτερη αξιοπιστία, με την πάροδο των ετών.
Το ακόμα υψηλότερο ποσοστό προβλημάτων των PHEV οχημάτων οφείλεται, σύμφωνα με την έρευνα, στο γεγονός ότι αυτά «συνδυάζουν» τα πιθανά προβλήματα των EV (ελέω «μεγάλου» ηλεκτροκινητήρα) με αυτά των αμιγώς θερμικών, αλλά και την πολύπλοκη τεχνολογία που συνήθως τα χαρακτηρίζει.
Αντίθετα, τα υβριδικά είναι σε πολύ καλύτερη θέση – και ας συνδυάζουν, επίσης, θερμικούς κινητήρες με ηλεκτροκινητήρες, «επειδή η υβριδική τεχνολογία βρίσκεται στην αγορά αυτοκινήτου εδώ και τουλάχιστον 25 χρόνια και προσφέρεται ως επί το πλείστον από τα πιο αξιόπιστα brands».
Στη σχετική έρευνα, δημοσιεύεται και λίστα με τις πιο αξιόπιστες μάρκες, με τους Ασιάτες να κυριαρχούν. Lexus και Toyota φιγουράρουν στην κορυφή, ενώ στην πρώτη 10άδα βρίσκονται ακόμα Acura (4η), Honda (5η), Subaru (6η), Mazda (7η) και KIA (10η). Η MINI είναι 3η, ενώ Porsche και BMW καταλαμβάνουν την 8η και 9η θέση, αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι Alfa Romeo, FIAT, Jaguar, Land Rover, Lucid, Maserati, Mitsubishi και Polestar δε συμμετέχουν στη λίστα, καθώς δεν υπήρχαν επαρκή δεδομένα για τη μέτρηση της αξιοπιστίας τους.
Όσον αφορά τις πιο αξιόπιστες κατηγορίες οχημάτων, τα συμπαγή οχήματα (compact cars) αναδείχθηκαν πρωταθλητές, ακολουθούμενα από τα sports cars, τα μικρά pickups, τα μεσαία/μεγάλα οχήματα, τα πολυτελή μεσαία/μεγάλα οχήματα, τα compact SUV και τα sub-compact SUV.
Στον πίνακα που ακολουθεί υπάρχει η κατάταξη των brands με βάση τις προβλέψεις αξιοπιστίας της Consumer Reports, αφού εξέτασε αρχικά όλα τα μοντέλα του δείγματος και στη συνέχεια υπολόγισε τον μέσο όρο με βάση τα MY 2021 έως 2023 (και λίγα δεδομένα για τα MY 2024).
| ΜΑΡΚΑ | ΣΚΟΡ (Μέσος Όρος, με άριστα το 100) |
| 1. Lexus | 79 |
| 2. Toyota | 76 |
| 3. ΜΙΝΙ | 71 |
| 4. Acura | 70 |
| 5. Honda | 70 |
| 6. Subaru | 69 |
| 7. Mazda | 67 |
| 8. Porsche | 66 |
| 9. BMW | 64 |
| 10. KΙΑ | 61 |
| 11. Hyundai | 56 |
| 12. Buick | 55 |
| 13. Infiniti | 53 |
| 14. Tesla | 48 |
| 15. Ram | 46 |
| 16. Cadillac | 45 |
| 17. Nissan | 45 |
| 18. Genesis | 44 |
| 19. Audi | 43 |
| 20. Chevrolet | 43 |
| 21. Dodge | 42 |
| 22. Ford | 40 |
| 23. Lincoln | 38 |
| 24. GMC | 36 |
| 25. Volvo | 28 |
| 26. Jeep | 26 |
| 27. Volkswagen | 26 |
| 28. Rivian | 24 |
| 29. Mercedes-Benz | 23 |
| 30. Chrysler | 18 |
Πηγή: Consumer Reports
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Έρευνα: Ένας στους δύο κατόχους EV στρέφεται σε θερμικό στην επόμενη αγορά του
Έρευνα: Πόσοι Έλληνες οδηγοί θα έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι το 2035
Έρευνα: Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στα αυτοκίνητα με τον μικρότερο κυβισμό στην Ευρώπη






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





