Μετά τα όσα... τραγελαφικά έγιναν τις προηγούμενες ημέρες στην Αράχωβα, στις συζητήσεις μεταξύ των οδηγών επανήλθαν -εκτός από τις αντιολισθητικές αλυσίδες και- τα χειμερινά ελαστικά. Σε αυτές τις κουβένετες διατυπώνονται συχνά διαφορετικές απόψεις σχετικά με το πλάτος του πέλματος που πρέπει να έχουν και τον τρόπο που επηρεάζει την απόδοσή τους. Κάποιοι θεωρούν καλύτερη επιλογή το στενό πέλμα, ενώ κάποιοι άλλοι το φαρδύ.
Ο Jonathan Benson, από το κανάλι Tyre Reviews στο YouTube, έχει προσπαθήσει να δώσει απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα μέσω δοκιμής που κατέγραψε σε video. Στο συμπέρασμά του αναφέρει ότι το πλάτος των χειμερινών ελαστικών δεν επηρεάζει την απόδοσή τους σε έναν δρόμο με χιόνι ή πάγο.
Έτσι τοποθέτησε σε μια BMW Σειρά 3 τέσσερα σετ ελαστικών της Hankook με διαφορετικά πλάτη και τα δοκίμασε σε μια κλειστή διαδρομή με χιόνι. Για τα ελαστικά πλάτους 205mm χρησιμοποιήθηκαν τροχοί 16 ιντσών, για τα 255mm, 18 ιντσών και για τα 255mm και τα 275mm, 19 ιντσών.
Παρόλο που ο ίδιος ανέφερε ότι τα σετ παρουσίασαν διαφορές στην απόκριση και την οδηγική αίσθηση, η απόκλιση στους χρόνους και τα δεδομένα ήταν ελάχιστες. Τα ελαστικά με το μικρότερο πλάτος (205mm) είχαν την καλύτερη επίδοση όσον αφορά την επιτάχυνση, αλλά τη χειρότερη αναφορικά με το φρενάρισμα. Όσο για τους χρόνους γύρου, το ελαστικό των 225mm ήταν εκείνο που ολοκλήρωσε την πίστα γρηγορότερα.
Σύμφωνα με τον Benson, όμως, οι διαφορές μεταξύ των τεσσάρων σετ ήταν ανεπαίσθητες. Το βασικό του συμπέρασμα ήταν ότι το πλάτος ενός χειμερινού ελαστικού δεν παίζει σημαντικό ρόλο στην απόδοσή του τόσο, όσο η ποιότητά του. Συμβουλεύει να εστιάζουμε στις αξιολογήσεις της εκάστοτε μάρκας, παρά στο πλάτος.
Δείτε το video:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Pirelli παρουσίασε τα πρώτα «έξυπνα» ελαστικά - Επικοινωνούν με τον κινητήρα του αυτοκινήτου
Έρευνα: Επικίνδυνη οδήγηση γονέων... παιδεύουσι τέκνα
Ράπερ έκανε δώρο στον ενός έτους γιο του μία Ferrari F8 Spider 720 ίππων! (video)