Η κλοπή του αιώνα: Παρέλαβαν 1.000 αυτοκίνητα Volvo και δεν τα πλήρωσαν ποτέ (video)


Σχεδόν 50 χρόνια μετά, η Σουηδία συνεχίζει να στέλνει τα «ανοικτά» τιμολόγια στη Β. Κορέα, χωρίς ωστόσο να έχει λάβει ούτε... σεντ!

  • ΦΩΤΟ: Historic Vids
  • 10/8/2024

Τη δεκαετία του 1970, οι σουηδικές επιχειρήσεις ανυπομονούσαν να επεκταθούν σε μια πολλά υποσχόμενη, νέα αγορά και βρήκαν δυνατότητες στη Βόρεια Κορέα. Εκείνη την εποχή, η Βόρεια Κορέα είχε αναδειχθεί σε μια από τις πιο ισχυρές οικονομικά χώρες. H Σουηδία, η οποία είχε τα Volvo 144, υπέγραψε ένα τεράστιο συμβόλαιο με τη Βόρεια Κορέα για την παράδοση 1.000 αυτοκινήτων.

Η παραγγελία για τα 1.000 Volvo δόθηκε από τον παππού του Kim Jong-un, Kim Il-Sung, το 1974 οπού και παραδόθηκαν. Ωστόσο, αποκαλύφθηκε ότι η Σουηδία δεν πληρώθηκε ποτέ για την παραγγελία. Έχουν περάσει 49 χρόνια από τότε, αλλά φαίνεται ότι η Βόρεια Κορέα εξακολουθεί να μην έχει πρόθεση να εκκαθαρίσει τη μακροχρόνια οφειλή της.

Η σελίδα Historic Vids ανάρτησε στο X ένα βίντεο που δείχνει αυτά τα Volvo 144 να κυκλοφορούν στην Βόρεια Κορέα. Αποκαλώντας το συμβάν ως «τη μεγαλύτερη κλοπή αυτοκινήτων» στην ιστορία, η λεζάντα της ανάρτησης ανέφερε: « Τη δεκαετία του 1970, η Βόρεια Κορέα παρήγγειλε 1.000 αυτοκίνητα Volvo από τη Σουηδία. Τα αυτοκίνητα στάλθηκαν και παραδόθηκαν, αλλά η Βόρεια Κορέα απλώς δεν μπήκε στον κόπο να πληρώσει και αγνόησε το τιμολόγιο. Μέχρι σήμερα ο λογαριασμός παραμένει απλήρωτος, καθιστώντας τον τη μεγαλύτερη κλοπή αυτοκινήτων στην ιστορία». 

Σχεδόν 50 χρόνια μετά από την υποβολή της παραγγελίας, οι πιθανότητες αποπληρωμής του ποσού είναι μηδενικές. Ενώ οι σουηδικές αρχές συνεχίζουν να στέλνουν στη Βόρεια Κορέα τα τιμολόγια της παραγγελίας δύο φορές κάθε χρόνο, οι οφειλές αυξάνονται με τόκους και άλλους φόρους και έφτασαν αισίως τα 300 εκατομμύρια ευρώ.

Ενώ η σουηδική κυβέρνηση έχει ήδη πληρώσει την αυτοκινητοβιομηχανία από δημόσιους πόρους, εξακολουθεί να περιμένει τα χρήματα από τη Βόρεια Κορέα, αλλά μάλλον θα... περιμένει για καιρό ακόμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οδηγούμε το νέο Volvo EX30 στη Βαρκελώνη

Volvo: Σταματά η παραγωγή diesel αυτοκινήτων στις αρχές του 2024

Γιατί η Volvo αποφάσισε να αποχωρήσει από τον ACEA;