Ο Κηφισός στο μυαλό των περισσοτέρων οδηγών της Αθήνας είναι συνυφασμένος με την ταλαιπωρία, το μποτιλιάρισμα και τις μεγάλες καθυστερήσεις. Ο οδικός άξονας με τον μεγαλύτερο φόρτο οχημάτων στην Αττική αποτελεί για πολλά χρόνια το νούμερο ένα πρόβλημα των συγκοινωνιολόγων, αφού όποιο μέτρο και αν ληφθεί αποδεικνύεται γρήγορα αναποτελεσματικό.
Προκειμένου να πάρει απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Λ. Κηφισού, το news247.gr έκανε ένα διαφωτιστικό ρεπορτάζ το οποίο παρουσιάζεται μέσω του video που θα βρείτε στο τέλος του κειμένου.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι από κάθε λωρίδα του δρόμου περνούν σχεδόν 2.000 οχήματα ανά ώρα. Από αυτά τουλάχιστον το 10% είναι φορτηγά, όταν στην υπόλοιπη Αττική το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις 3%. Από τη στιγμή που το μέσο μήκος κάθε φορτηγού αντιστοιχεί σε 3 επιβατικά μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας γιατί ο Κηφισός «κοκκινίζει» τις ώρες αιχμής. Σύμφωνα με στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής οι χειρότερες ώρες στον Κηφισό είναι από τις 15.00 μέχρι τις 18.00, ενώ από την Τετάρτη έως την Παρασκευή ο οδικός άξονας είναι συνήθως απροσπέλαστος.
Απαντήσεις σε όλα τα κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τη κυκλοφοριακή συμφόρηση στον Κηφισό κλήθηκε να δώσει ο κ. Θανάσης Τσιάνος, Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Όπως αναφέρει, για να διασχίσει ένας οδηγός την Λ. Κηφισού από το ύψος της Αττικής Οδού μέχρι τον Πειραιά, σε μια ημέρα χωρίς κυκλοφοριακό φόρτο, χρειάζεται 15 λεπτά. Τις τυπικές καθημερινές ημέρες, στις ώρες αιχμής, ο χρόνος είναι πάνω από μισή ώρα. Όταν όμως υπάρχουν έκτακτα συμβάντα, όπως μία βλάβη ή ένα τροχαίο, τα οποία πλέον γίνονται σε καθημερινή βάση, τότε ο χρόνος για να διασχίσει κανείς τον Κηφισό μπορεί να ξεπεράσει τη μία ώρα.
Αυτό που προτείνει ο κ. Τσιάνος είναι να δοθεί έμφαση στη διαχείριση των συμβάντων. Πιο αναλυτικά:
1. Να δημιουργηθεί ειδικό τμήμα της Τροχαίας για τη Λ. Κηφισού, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχους οδικούς άξονες που λειτουργούν με παραχώρηση.
2. Να δημιουργηθεί Οδική Βοήθεια Κηφισού, όπως επίσης συμβαίνει στις παραχωρήσεις.
3. Να δημιουργηθεί Πυροσβεστικός Σταθμός αποκλειστικά για τον Κηφισό
Από τη μεριά της η Αστυνομία, πριν λίγο καιρό, ανακοίνωσε τη σταθερή παρουσία στον συγκεκριμένο οδικό άξονα γερανών και μοτοσυκλετιστών της Τροχαίας, ώστε να μειωθεί ο χρόνος αντίδρασης στα έκτακτα περιστατικά. Σχεδόν μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση των μέτρων, το news247.gr συγκέντρωσε στοιχεία για την κίνηση των οχημάτων από την Κηφισιά ως το Φάληρο, όμως τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τίποτα ουσιαστικό δεν άλλαξε.
Η αλήθεια είναι ότι κατά καιρούς έχουν πέσει στο τραπέζι αρκετές προτάσεις ώστε να δοθεί επιτέλους μια λύση. Μερικές από αυτές είναι η εγκατάσταση διοδίων, η απαγόρευση συγκεκριμένων τύπων οχημάτων, το κυκλικό ωράριο εργαζομένων, κ.α. Η τελευταία εμπεριστατωμένη μελέτη για τον Κηφισό έγινε το μακρινό 2007, όμως μετά ήρθε η οικονομική κρίση και όλα τα σχέδια πάγωσαν.
Ο κ. Τσιάνος τονίζει ωστόσο ότι για κάθε Κυβέρνηση πρώτη προτεραιότητα πρέπει να είναι η ενίσχυση των Μέσως Μαζικής Μεταφοράς. Τέλος, όταν ερωτάται αν υπάρχει λύση στο πρόβλημα με τις μεγάλες καθυστερήσεις στον Κηφισό, η απάντησή του είναι ξεκάθαρη και μπορείτε να τη δείτε στο παρακάτω video.
Πηγή: news247.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι πόλεις με τη μεγαλύτερη κίνηση στον κόσμο - Που βρίσκονται Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Πόσες ώρες χάνει συνολικά ο μέσος οδηγός μέσα στην κίνηση των πόλεων
Νέα εφαρμογή - «όπλο» κατά της κίνησης στους δρόμους της Αττικής