H ολοκλήρωση της παραγωγής της Giulietta, το 2020, «σφράγισε» την απόσυρση της Alfa Romeo από την κατηγορία των hatchback αυτοκινήτων, για χάρη της Tonale.
Βέβαια, το ολοκαίνουριο SUV, σχεδιασμένο από τον Αλέξανδρο Λιώκη, μπορεί να «αντικατέστησε» την Giulietta στη γραμμή παραγωγής, ωστόσο κατατάσσεται σε διαφορετική κατηγορία οχημάτων. Πλέον, η ιταλική φίρμα εξετάζει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στα hatchbacks.
Αυτό αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό Autocar, το οποίο φιλοξενεί σχετική δήλωση του Jean-Philippe Imparato. «Δεν είμαι σίγουρος ότι δε θα μπορούμε να έχουμε κέρδη, ακόμα και με ένα hatchback», ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO της Alfa Romeo, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο.
Η αναφορά στο θέμα των κερδών συνδυάζεται με τις «απαιτήσεις» που έχει η Stellantis από την ιταλική φίρμα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, για premium επίπεδα κέρδους.
Η «σύγχρονη» Giulietta παρουσιάστηκε το 2010 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και η παραγωγή της κράτησε 10 χρόνια, έως το 2020. Αμέσως γνώρισε επιτυχία, καθώς στην Ευρώπη το 2011 σημείωσε 78.911 πωλήσεις. Με την πάροδο των ετών και παρά τα δύο facelift που δέχθηκε, οι πωλήσεις υποχώρησαν και «έπεσαν» στις 15.690 το 2019.
Σε περίπτωση που η Alfa Romeo αποφασίσει να παρουσιάσει τον αντικαταστάτη της, επιστρέφοντας δυναμικά στην κατηγορία των hatchback οχημάτων, το πιο πιθανό είναι, σύμφωνα με τους Βρετανούς, να βασιστεί στη νέα πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, η οποία μπορεί να κατασκευάσει έως και 2 εκατ. οχήματα ετησίως.
Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική έχει σχεδιαστεί για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και σε αυτή θα «πατήσουν» η επόμενη Alfa Romeo Giulia αλλά και το Peugeot 3008. Με δεδομένη τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση - περιμένουμε εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024 το πρώτο ηλεκτρικό B-SUV της - θεωρείται δύσκολο ο διάδοχος της Giulietta να έχει και θερμικές παραλλαγές, αν και εντός της Stellantis υπάρχουν πλατφόρμες που υποστηρίζουν και τα δύο είδη κινητήριων συνόλων.
Πηγή: Autocar