Συνέντευξη Lexie Alford: Συναντήσαμε την εξερευνήτρια που κάνει τον γύρο του κόσμου με το ηλεκτρικό Ford Explorer


Η Lexie Limitless, κατά κόσμον Lexie Alford, βρέθηκε στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ & ELECTROMOBILITY 2023 και μίλησε στο Car and Driver για τα ταξίδια της σε όλο τον πλανήτη και τη μεγάλη πρόκληση με το Ford Explorer.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Δ. ΜΠΙΖΑΣ, FORD
  • 28/9/2023

Η Lexie Alford, η εξερευνήτρια και δημιουργός ταξιδιωτικού περιεχομένου, ξεκίνησε την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου το ταξίδι της «Charge Around The Globe» με το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer. Η Αμερικανίδα βρέθηκε στην Ελλάδα ως μέρος του ταξιδιού της και μίλησε ενώπιον του Τύπου και άλλων παρευρισκόμενων στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ & ELECTROMOBILITY 2023, στο Κλειστό του Παλαιού Φαλήρου.

Μπροστά από το «εργαλείο» της πρόκλησης, η Alford, που έχει το προσωνύμιο 'Limitless', δηλαδή «αυτή που δεν γνωρίζει όρια», μίλησε για το ταξίδι της. Η ίδια ξέρει καλά από τέτοιου είδους εγχειρήματα, καθώς στα 21 της χρόνια έγινε κάτοχος του Παγκόσμιου Ρεκόρ Γκίνες για τον νεότερο άνθρωπο που γύρισε όλες τις χώρες του κόσμου.

Το ταξίδι της ακολουθεί μία ομάδα 20 και πλέον ατόμων, καθώς όλη η διαδικασία καταγράφεται για να γυριστεί ένα ντοκιμαντέρ με θέμα το Charge Around The Globe.

Η έμπνευση για αυτό το μεγάλο ταξίδι, που θα τη δει να περνάει και από τις έξι ηπείρους, ήταν το αντίστοιχο πόνημα της Aloha Wanderwell, που ήταν η πρώτη γυναίκα που έκανε τον γύρο του κόσμου με αυτοκίνητο πριν από έναν αιώνα, με ένα βενζινοκίνητο Ford Model T.

Η Aloha Wanderwell με το Ford Model.
Η Aloha Wanderwell με το Ford Model.

Σε αντίθεση με τον ανεφοδιασμό ενός αυτοκινήτου με ΜΕΚ, ένα ηλεκτρικό όχημα απαιτεί περισσότερα μέσα και υποδομές για να μπορέσει να γεμίσει τις μπαταρίες του.

Το Car and Driver ρώτησε την Lexie Alford σχετικά με το αν έχει συναντήσει προβλήματα στις υποδομές φόρτισης ως τώρα στο ταξίδι, αλλά και για το πώς προετοιμάζεται για να αντιμετωπίσει τέτοια θέματα στη συνέχεια, η ίδια αποκρίθηκε:

«Ως τώρα, όλα έχουν πάει καλά, γιατί οι υποδομές για φόρτιση EV στην Ευρώπη είναι καλές, και έχουμε καταφέρει να βρούμε φορτιστές 50 kW, αλλά έχουμε και πλάνο αν βρεθούμε σε πιο δύσκολες καταστάσεις.

«Φυσικά, σε μέρη όπως η Αφρική, στη μέση του πουθενά στη Ζιμπάμπουε, θα μείνουμε πιθανώς χωρίς επιλογές. Θα βρεθούμε προ εκπλήξεως σε σχέση με τις υποδομές που θα συναντήσουμε εκεί, αλλά επειδή είναι ηλεκτρισμός, θα βρούμε τρόπο να φορτίσουμε. Έχουμε μαζί μας αντάπτορες που στο χειρότερο δυνατό σενάριο θα μπορούμε να φορτίσουμε κι από πρίζα τοίχου, αν και θα πρέπει να περιμένουμε εκεί περίπου 2 μέρες! Αλλά όποτε προκύπτει πρόβλημα, θα έχουμε και μία λύση.

Ο Νίκος Νοταράς, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Motor Hellas, με τη Lexie Alford
Ο Νίκος Νοταράς, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Motor Hellas, με τη Lexie Alford

«Είναι κάτι που δεν έγινε ξαναγίνει όλο αυτό, και μπαίνουμε τη νοοτροπία ότι θα πρέπει να δώσουμε λύση σε μία σειρά προβλημάτων. Δεν έχουμε, όμως, επιπλέον μπαταρίες ή γεννήτριες ντίζελ, οπότε ελπίζουμε να τα καταφέρουμε και να γυρίσουμε στη Νίκαια της Γαλλίας, όπου και ξεκινήσαμε.»

Και σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά των οδηγών, η Alford επεσήμανε το άγχος της οδήγησης σε πόλεις, ενθυμούμενη ένα γύρισμα κάτω από τον βράχο της Ακρόπολης στα στενά σοκάκια, σε αντιδιαστολή με τους ανοιχτούς αυτοκινητόδρομους έξω από το Βελιγράδι, που λέει πως ήταν μία χαλαρωτική εμπειρία πίσω από το τιμόνι.

Τι εστί Ford Explorer

Βασισμένο στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen, το 5θέσιο μεσαίου μεγέθους crossover της κατηγορίας C, με μήκος λιγότερο από 4,5 m, απευθύνεται σε οικογένειες που έχουν «στο αίμα» τους την περιπέτεια.

Το νέο Ford Explorer στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ & ELECTROMOBILITY 2023
Το νέο Ford Explorer στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ & ELECTROMOBILITY 2023

Η μπαταρία, η οποία μπορεί να φορτίσει από το 10 στο 80% σε μόλις 25 λεπτά, έρχεται σε εκδόσεις με χωρητικότητα 55 και 82 kWh. Επιπλέον, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρχουν δύο πισωκίνητες εκδόσεις με ισχύ 170 PS και 231 PS και μία τετρακίνητη, με ισχύ 340 PS.

Σε ερώτηση που της θέσαμε για το για ποιο λόγο επέλεξε το εν λόγω αυτοκίνητο κι όχι κάποιο άλλο, πάλι EV, από την γκάμα του «μπλε οβάλ», η Alford απάντησε:

«Πιστεύω πως το επιλέξαμε και για την ονομασία, καθώς αν είναι κάποιο Ford να κάνει ποτέ τον γύρο του κόσμου, αυτό θα πρέπει να είναι το Explorer [μτφρ.: εξερευνητής], και είναι ένα πραγματικά εμβληματικό όνομα στις ΗΠΑ.»

Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις υψηλών προδιαγραφών - Explorer και Explorer Premium - το νέο Explorer μπορεί να παραγγελθεί από τα τέλη του τρέχοντος έτους, με αναμενόμενη τιμή κάτω από 45.000 ευρώ. Οι κρατήσεις είναι πλέον ανοιχτές στις επίσημες ιστοσελίδες της Ford σε όλη την Ευρώπη, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται στα μέσα του 2024.