Ford Mustang GTD: Η GT3 παίρνει τους... δρόμους με περισσότερους από 800 PS (video-photos)


Με τιμή που ξεκινά από τις 275.000 ευρώ και ισχύ μεγαλύτερη των 800 PS, η Ford Mustang GTD είναι ένα «τέρας» επιδόσεων που φέρνει τους αγώνες στο δρόμο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: FORD
  • 18/8/2023

Λίγες ώρες μετά τη διαρροή των πρώτων εικόνων και λεπτομερειών της, η Ford Mustang GTD έκανε το επίσημο ντεμπούτο της στις όχθες της δυτικής ακτής των ΗΠΑ, στο Monterey της Καλιφόρνια. Πρόκειται για μία νόμιμη για το δρόμο έκδοση της αγωνιστικής Mustang GT3, με την Ford να «προικίζει» το νέο μοντέλο με όλα τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία που απαγορεύονται από τους κανονισμούς της κατηγορίας GT3.

Η ονομασία προέρχεται από την κατηγορία IMSA GTD, όπου αγωνίζεται στις ΗΠΑ η έκδοση GT3, δίνοντας στο μοντέλο μια καθαρά αγωνιστική ταυτότητα, που ο καθένας μπορεί να απολαύσει σε καθημερινή χρήση.

Το αρχικό ρεπορτάζ ήθελε την GTD να είναι κεντρομήχανη, όμως αυτό δεν ισχύει. Ένας supercharged κινητήρας V8 χωρητικότητας 5,2 L έχει τοποθετηθεί μπροστά από τον οδηγό, ενώ η Ford δεν έχει αποκαλύψει ακόμη την ακριβή ισχύ του. Αυτό που έχει επιβεβαιώσει όμως είναι ότι στοχεύει πάνω από τα 800 PS, κάνοντας την GTD την πιο ισχυρή Mustang που έχει δημιουργηθεί ποτέ.

Η Ford έχει συνοδεύσει τον V8 με ένα κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και έχει εξασφαλίσει τη βέλτιστη κατανομή βάρους. Εκτός αυτού,  ο οδηγός μπορεί στο Track Mode να διαμορφώσει διαφορετικά στοιχεία απόδοσης του κινητήρα αλλά και «επέμβασης» του συστήματος πρόσφυσης, μέσω του Variable Traction Control.

Όσο για την ανάρτηση, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία την περιγράφει ως μια ημι-ενεργού τύπου, της οποίας ο βαθμός απόσβεσης και το ύψος μπορούν να ρυθμιστούν ανάλογα με τις ανάγκες και το οδηγικό στυλ του κάθε χρήστη. Για παράδειγμα, η λειτουργία Track Mode χαμηλώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 40 mm.

Τα ελαστικά που έχουν τοποθετηθεί έχουν πλάτος πέλματος 325 mm στο μπροστινό και 345 mm στο πίσω μέρος για αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης και σταθερότητα στις στροφές, σύμφωνα με την Ford, ενώ οι ζάντες αλουμινίου που τα συνοδεύουν έχουν διάμετρο 20 ιντσών. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των στάνταρ τροχών και των ζαντών μαγνησίου, οι οποίες φέρουν παρόμοιο σχεδιασμό με αυτές της GT3. Τα φρένα Brembo είναι διαθέσιμα ως προεπιλογή.

Φυσικά, η Ford έχει χρησιμοποιήσει αρκετό ανθρακόνημα για την κατασκευή της νέας Mustang GTD, προκειμένου να εξοικονομήσει βάρος. Έτσι, το έχει τοποθετήσει στην μπροστινή αεροτομή, το κάλυμμα του κινητήρα, τα φτερά, τις ποδιές, την οροφή, την πόρτα του πορτμπαγκάζ και τον διαχύτη. Επιπροσθέτως, υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης μερών από ανθρακόνημα στο μπροστινό και το πίσω μέρος, ενώ προσφέρεται κι η επιλογή αεροδυναμικού πακέτου με αρκετά ενεργά μέρη.

Στο εσωτερικό, η GTD έχει εξοπλιστεί με καθίσματα Recaro, ενώ οι πίσω θέσεις έχουν αφαιρεθεί. Η καμπίνα είναι ντυμένη με έναν συνδυασμό από ύφασμα Miko suede, δέρμα και ανθρακόνημα. Υπάρχει περιστροφικός επιλογέας και ταμπελάκι σειριακής αρίθμησης κατασκευασμένα από τρισδιάστατα εκτυπωμένο τιτάνιο, το οποίο προέρχεται από μέρη τιτανίου της Lockheed Martin F-22.

Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, τη συναρμολόγηση της νέας Mustang GTD θα αναλάβει η Multimatic στον Καναδά. Τα μέρη του αμαξώματος θα κατασκευάζονται στη μονάδα παραγωγής της Ford στο Flat Rock, ενώ ο κινητήρας V8 θα καταφτάνει από το εργοστάσιο στο Dearborn.

Δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη ο αριθμός των μονάδων που θα κατασκευαστούν, όμως η Ford αναφέρει ότι η παραγωγή της Mustang GTD θα είναι περιορισμένου αριθμού. Η τιμή της αναμένεται να ξεκινά από τα 300.000 δολάρια (πάνω από 275.000 ευρώ) και το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο από τα τέλη του 2023, ή αρχές του 2024, σύμφωνα με τους Αμερικανούς.

Δείτε τη Ford Mustang GTD εν δράσει: