Αυτός ήταν ο διάδοχος του Fiat Punto - Γιατί το project έμεινε στο συρτάρι (video)


Το 2013, ο νυν επικεφαλής του τμήματος νέων προϊόντων της Fiat, Antonio Massacesi, ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη ενός μοντέλου που θα έπαιρνε τη σκυτάλη από το δημοφιλές Punto.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: FIAT
  • 19/5/2025

Οι κατασκευαστές συνήθως κρατούν μυστικά τα πλάνα τους, ακόμα κι αν πρόκειται για κάποιο σχέδιο που έχει απορριφθεί. Κάποιες φορές όμως, τα ξεχασμένα σε κάποιο συρτάρι σχέδια έρχονται στη δημοσιότητα.

Αυτό συνέβη και στην περίπτωση της Fiat η οποία αποκάλυψε τη μορφή που σχεδίαζαν να έχει ο διάδοχος του Punto, πριν από 12 περίπου χρόνια. To 2023, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Fiat 600, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Olivier Francois, έκανε γνωστό ότι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδίαζε την άφιξη ενός οχήματος για το B-segmentτο οποίο θύμιζε αρκετά το 500.

Το 2013, ο νυν επικεφαλής του τμήματος νέων προϊόντων της Fiat, Antonio Massacesi, ήταν υπεύθυνος για τη δημιουργία του μοντέλου, το οποίο θα διαδεχόταν το Punto, ως ο μεγαλύτερος αδερφός του 500.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τότε CEO του ομίλου Fiat-Chrysler (FCA), Sergio Marchione, ήταν «επιφυλακτικός με το B-segment, επειδή το έβρισκε υπερβολικά ανταγωνιστικό κι όχι τόσο κερδοφόρο.» Παρ' όλ' αυτά, η ιδέα ενός μεγαλύτερου 500 δεν του φαινόταν κακή, αφού θα ήταν «πιο φιλόδοξο από το Punto ή το Fiesta και θα ερχόταν σε πολύ καλύτερη τιμή.»

Ο διάδοχος του Fiat Punto που δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή.
Ο διάδοχος του Fiat Punto που δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή.

Πράγματι, με τις διστακτικές μεν, ευλογίες δε, του Marchione, το project πήρε μπρος κι οι εργασίες για την υλοποίησή του ξεκίνησαν, όμως μετά από μία αρκετά ασταθή περίοδο, σταμάτησαν, αφού ήταν πλέον ξεκάθαρο ότι η εταιρεία χρειαζόταν νέα πλατφόρμα για να φιλοξενήσει τον διάδοχο του ιδιαίτερα επιτυχημένου Punto.

Ο Massacesi τόνισε ότι παρόλο που η πλατφόρμα SCCS φαινόταν ως μια αρκετά καλή επιλογή, θα κρινόταν απαρχαιωμένη πολύ σύντομα, εξαιτίας των αυστηρότερων κανονισμών ασφαλείας και ρύπων. Εκτός αυτού, η εξέλιξη του μοντέλου θα γινόταν αποκλειστικά από τη Fiat, κάτι που εκτόξευε τα κόστη παραγωγής στα ύψη, κι έτσι η εταιρεία προχώρησε σε σχέδια που ήταν πιο βιώσιμα και άμεσα κερδοφόρα.

Στην παρουσίαση, ο Francois κι ο Massacesi έδειξαν ένα σκίτσο του Punto που δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή, ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι αποτέλεσε τον προάγγελο του 600e, το οποίο έχει φέρει μια φρέσκια νότα στην γκάμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, κι έναν σκληρό ανταγωνιστή για την κατηγορία B-SUV.

Δείτε την παρουσίαση του μοντέλου:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Fiat: Το 1000άρακι που... ξεπουλάει πριν μπει στις εκθέσεις - Σε ποια χώρα είναι best seller?

Διαρροή: Στο φως οι πρώτες πληροφορίες για το νέο Fiat 500 Hybrid

Χαμόγελα στη Fiat για τις πρώτες παραγγελίες του νέου Grande Panda