Πριν από λίγες εβδομάδες, ο νέος CEO της Toyota, Koji Sato, άφησε να εννοηθεί ότι τα μοντέλα της Gazoo Racing όχι μόνο δε θα πάψουν να υπάρχουν στη γκάμα της, αλλά ίσως αυξηθούν.
«Ίσως μπορούμε να επιταχύνουμε την επέκτασή της», τόνισε χαρακτηριστικά, αναφέροντας - μεταξύ σοβαρού και αστείου - πως, χωρίς τα καθήκοντα του επικεφαλής της φίρμας, πλέον ο Akio Toyoda θα έχει περισσότερο χρόνο για να εξελίσσει τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Ένα από αυτά, αναμένεται να είναι και ο διάδοχος του GR86. Σύμφωνα με δημοσίευμα της αυστραλιανής έκδοσης του Drive, οι Ιάπωνες ήδη εξελίσσουν το νέο GR86 και μάλιστα χωρίς τη συμμετοχή της Subaru. Το δημοσίευμα επικαλείται πληροφορίες του έγκριτου ιαπωνικού περιοδικού, Mag-X.
Σύμφωνα με αυτές, το δημοφιλές σπορ αυτοκίνητο θα παραχθεί αποκλειστικά από την Toyota, με αποτέλεσμα να μην προκύψει και νέο Subaru BRZ. Το τρέχον μοντέλο GR86 εφοδιάζεται με έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα 2,4 L της Subaru, που αποδίδει 235 ίππους και 250 Nm ροπής. Η επόμενη μέρα, ωστόσο θα φέρει στην «καρδιά» του μια υπερτροφοδοτούμενη μονάδα.
Συγκεκριμένα, θα χρησιμοποιηθεί μια παραλλαγή του υπάρχοντος 3κύλινδρου υβριδικού turbo κινητήρα 1,6 L του GR Yaris (απόδοσης 261 PS), αλλά με χωρητικότητα 1,4 L. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος κινητήρας 1,6 L κινεί και την GR Corolla, αλλά με αναβαθμισμένη ισχύ που φτάνει τους 304 PS.
Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι τα πλάνα της Toyota «αποκαλύφθηκαν» από τον Akio Toyoda σε μηχανικούς της εταιρείας, οι οποίοι εξέφρασαν την ανησυχία τους για την οικονομική βιωσιμότητα του GR86 μετά το τρέχον μοντέλο. «Η Toyota είχε υπό συζήτηση αν θα παρατείνει τη ‘ζωή’ της τρέχουσας έκδοσης, εν αναμονή της εποχής της ηλεκτροκίνησης ή αν θα σπεύσει στην επόμενη γενιά», αναφέρει το ιαπωνικό περιοδικό.
Με βάση τις πληροφορίες του, ο ηλεκτροκινητήρας θα μπορούσε να τοποθετηθεί μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου, μια διαμόρφωση που φέρεται να έχει προγραμματιστεί για μελλοντικές υβριδικές εκδόσεις της σειράς Toyota LandCruiser 300 Series και Lexus LX.
Σε αυτή την περίπτωση, μάλιστα, υπογραμμίζεται ότι απαιτείται νέα πλατφόρμα κατασκευής, καθώς το τρέχον πλαίσιο δεν μπορεί να υποστηρίξει το νέο 3κυλινδρο κινητήρα. Έτσι, το επόμενο GR86 αναμένεται να κατασκευάζεται εξ’ ολοκλήρου από την Toyota - και όχι από την Subaru - αν και στο δημοσίευμα αφήνεται «ανοικτό» το ενδεχόμενο να παραμείνει και η Subaru στην παραγωγική διαδικασία, όσον αφορά τη συναρμολόγηση.
Με βάση τις ίδιες πληροφορίες, θα πρέπει να περιμένουμε ως το 2028 για να δούμε το νέο GR86, αν και παλιότερο ιαπωνικό δημοσίευμα ανέφερε ως έτος παρουσίασης το 2025.
Πηγή: Drive