Η 8η γενιά της Σειράς 5 της BMW αποκαλύφθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης (24/5) σε sedan αμάξωμα, ενσωματώνοντας μια πληθώρα ψηφιακών καινοτομιών, πλήρη γκάμα κινητήρων «προσανατολισμένη» ανάλογα με την αγορά και, για πρώτη φορά, αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, την i5, σε δύο παραλλαγές ισχύος.
Η σπορ κομψότητα χαρακτηρίζει τη νέα Σειρά 5, με πιο «διακριτική» σχεδιαστική φιλοσοφία. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η νέα έκδοση έχει αυξηθεί σε μήκος κατά 97 mm (5.060 mm), σε πλάτος κατά 32 mm (1.900 mm) και σε ύψος κατά 36 mm (1.515 mm). Επιπλέον, το μεταξόνιο επιμηκύνθηκε κατά 20 mm (2.995 mm).
Η μπροστινή όψη χαρακτηρίζεται από μια μοντέρνα ερμηνεία των δίδυμων προβολέων και της μάσκας «νεφρού», η οποία διαθέτει προαιρετικό φωτισμό περιγράμματος. Στοιχεία LED τοποθετημένα σχεδόν κάθετα χρησιμεύουν ως φλας και φώτα ημέρας.
Στο πλάι, οι σχεδιαστικές γραμμές διαμορφώνουν τη σπορ σχεδίαση, ενώ οι μαύρες πλαϊνές ποδιές και το ανάγλυφο νούμερο 5 στη βάση της κολόνας C προσδίδουν ξεχωριστό χαρακτήρα. Όσο για το πίσω μέρος, τα επίπεδα πίσω φώτα χωρίζονται από μια χρωμιωμένη λωρίδα.
Στο εσωτερικό υπάρχει περισσότερος χώρος, υψηλό επίπεδο άνεσης και υλικά υψηλής ποιότητας, με προηγμένες ψηφιακές υπηρεσίες. Το πιλοτήριο έχει σημαντικά μειωμένο αριθμό κουμπιών σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ οι πλήρως ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών (πίνακας οργάνων) και 14,9 ιντσών (συστήματος infotainment) έχουν προσανατολισμό προς τον οδηγό.
Το νέο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8.5 προσφέρει ευρεία γκάμα ψηφιακού περιεχομένου για πληροφορίες και ψυχαγωγία και πρόσβαση σε πολλές υπηρεσίες. Τα σπορ καθίσματα αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού, όπως και τα vegan υλικά που περιλαμβάνουν τις επιφάνειες των καθισμάτων, το ταμπλό, τα πάνελ των θυρών, αλλά και το τιμόνι.
Δύο εκδόσεις i5
Περνώντας στα κινητήρια σύνολα, η ατραξιόν είναι το δίχως άλλο η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική 5άρα στην ιστορία της Σειράς. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις: Η «βασική» i5 eDrive40 έχει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 340 PS και 430 Nm με λειτουργία Sport Boost ή Launch Control, που κινεί τους πίσω τροχούς. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,0 sec. ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 km/h.
Ωστόσο, υπάρχει και η έκδοση με «σφραγίδα» M. Πρόκειται για την τετρακίνητη i5 M60 xDrive, η οποία έχει συνδυαστική ισχύ 601 PS και ροπή 820 Nm από τους δύο ηλεκτροκινητήρες (λειτουργία Sport Boost ή Launch Control). Για τα 0-100 km/h απαιτούνται μόλις 3,8 sec. ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 km/h.
Και οι δύο εκδόσεις έχουν μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 81,2 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία από 455 km έως 516 km για την i5 M60 xDrive και από 497 km έως 582 km για την i5 eDrive40. Με τη νέα λειτουργία MAX RANGE, η εμβέλεια μπορεί να αυξηθεί έως και 25%, περιορίζοντας την ισχύ και την ταχύτητα και απενεργοποιώντας τις λειτουργίες άνεσης. Η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα γίνεται με ισχύ έως 11 kW (22 kW προαιρετικά) και με έως 205 kW σε συνεχές ρεύμα. Έτσι, για επίπεδο φόρτισης από 10%-80% απαιτούνται περίπου 30 λεπτά.
«Θερμικοί» κινητήρες
Εκτός από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, υπάρχει και η γκάμα των θερμικών κινητήρων βενζίνης και diesel, άπαντες με ήπια υβριδική τεχνολογία. Για την Ευρώπη, η sedan Σειρά 5 θα κυκλοφορήσει από τον ερχόμενο Οκτώβριο με την βενζινοκίνητη τετρακύλινδρη 520i των 208 PS και δύο παραλλαγές diesel: Την 520d και την τετρακίνητη 520d xDrive, αμφότερες με ισχύ 197 PS. Εκτός Ευρώπης θα υπάρξουν και άλλες 4κύλινδρες και 6κύλινδρες παραλλαγές.
Από την άνοιξη του 2024, η γκάμα θα εμπλουτιστεί από 2 plug-in hybrid εκδόσεις, τις 530e και 550e XDrive (προφανώς τετρακίνητη), για την οποία δε δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες. Τέλος, θα υπάρξει το 2024 ένας νέος 6κύλινδρος, σε σειρά, κινητήρας diesel, αλλά και μία νέα, τετρακίνητη, παραλλαγή για την αμιγώς ηλεκτρική i5.
Η νέα BMW Σειρά 5 πατά σε ζάντες 18 ή 19 ιντσών (προαιρετικά 21’’) συνδυάζει την σπορτίφ οδική συμπεριφορά με την άνεση, με «όπλο» το μεγαλύτερο μεταξόνιο, τη σχεδόν απόλυτα ισορροπημένη κατανομή φορτίου και την αυξημένη ακαμψία. Οδηγός και επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μια σειρά από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης αλλά και ασφάλειας.
Μεταξύ άλλων, συναντά κανείς σπορ ανάρτηση M, σύστημα πέδησης M sport, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, Integral Active Steering, ένα καινοτόμο κιτ τεχνολογίας που ελέγχει τη διευρυμένη γκάμα επιλογών για (μερικώς) αυτοματοποιημένη οδήγηση αλλά και πλήρως αυτοματοποιημένη στάθμευση, με αποκορύφωμα το προαιρετικό σύστημα Driving Assistant Professional.
Η νέα BMW Σειρά 5 sedan προσφέρει επιλογή έως και 6 My Modes, ενώ ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης βελτιστοποιημένη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.