Η νέα Porsche 718 Spyder RS εντυπωσιάζει με τον κινητήρα της 911 GT3 (photos)


Η πιο ισχυρή έκδοση που έχει κυκλοφορήσει ποτέ για την «οικογένεια» των κεντρομήχανων roadsters της Porsche.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 10/5/2023

Μπορεί η Porsche να πατά «βαθιά το γκάζι» προς την ηλεκτροκίνηση, με νέα EV αλλά και έμφαση στα e-fuels, ωστόσο δεν «ξεχνά» το θερμικό κομμάτι της, αυτό που την έκανε αγαπητή, άλλωστε, στους φίλους των γρήγορων αυτοκινήτων.

Τριάντα χρόνια μετά την παρουσίαση της Boxster concept car, η γερμανική φίρμα λανσάρει την πιο ισχυρή έκδοση του δημοφιλούς κεντρομήχανου roadster. Πρόκειται για την 718 Spyder RS, η οποία έχει το εντυπωσιακό προνόμιο να είναι το πρώτο σπορ κεντρομήχανο cabrio στο οποίο τοποθετείται ο ατμοσφαιρικός κινητήρας της 911 GT3!

Ουσιαστικά πρόκειται για την ανοικτή έκδοση της 718 Cayman GT4 RS. Ο 6κύλινδρος κινητήρας 4,0 L αποδίδει 500 PS στις 9.000 rpm και 450 Nm και έχει ακόμα πιο εντυπωσιακό ήχο, εξαιτίας της χειροκίνητης και εξαιρετικά ελαφριάς μαλακής οροφής του roadster.

Σε συνδυασμό με ένα επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK με κοντή κλιμάκωση, απαιτούνται μόλις 3,4 sec. για τα 0-100 km/h και 10,9 sec. μέχρι τα 200 km/h. Η τελική ταχύτητα είναι πλέον 308 km/h αντί για 300 km/h.

Εκτός από τον ισχυρότερο κινητήρα, το χαμηλότερο βάρος του νέου μοντέλου συμβάλλει επίσης σε καλύτερες επιδόσεις: Με 1.410 kg, η Spyder RS ζυγίζει 40 kg λιγότερο από την 718 Spyder με το ίδιο αυτόματο κιβώτιο και είναι στην πραγματικότητα 5 kg ελαφρύτερη από την 718 Cayman GT4 RS.

Ολόκληρη η οροφή, συμπεριλαμβανομένων των μηχανικών μερών, ζυγίζει μόλις 18,3 kg. Το νούμερο αυτό είναι μικρότερο κατά 7,6 kg σε σχέση με την 718 Spyder και 16,5 kg από την 718 Boxster.

Σχεδιαστικά, το εμπρός τμήμα είναι σχεδόν ίδιο με της «αντίστοιχης» Cayman. Ξεχωρίζει η φαρδιά έξοδος αέρα πάνω από τον προφυλακτήρα και οι δύο εισαγωγές για την ψύξη του συστήματος πέδησης. Το μπροστινό χείλος του spoiler είναι ελάχιστα πιο κοντό σε σχέση με την 718 Cayman GT4 RS, ενώ η πίσω πτέρυγα είναι τύπου «ducktail».

Συνολικά, όλα τα αεροδυναμικά στοιχεία συνδυάζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζουν μέγιστη ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες. Η sport ανάρτηση Porsche Active Suspension Management (PASM) χαρίζει ακρίβεια και ευελιξία, χαμηλώνοντας την απόσταση από το έδαφος κατά 30 mm, ενώ οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου είναι 20 ιντσών.

Το εσωτερικό έχει sport σχεδίαση και όντας εστιασμένο στις επιδόσεις, περιορίζεται στα βασικά λειτουργικά και εργονομικά στοιχεία. Τα bucket καθίσματα ελαφριού τύπου έχουν φινίρισμα από ανθρακονήματα και προσφέρουν έντονη πλευρική στήριξη, ενώ το λογότυπο «Spyder RS» είναι κεντημένο στα προσκέφαλα. Ταμπλό και διακοσμητικά μέρη είναι επενδεδυμένα με δέρμα.

«Η 718 Spyder RS ανεβάζει την οδηγική απόλαυση σε ένα νέο επίπεδο για αυτοκίνητα ανοιχτής οροφής», τόνισε ο Andreas Preuninger, επικεφαλής της GT Cars. «Ο συνδυασμός του κινητήρα GT3 με το κιβώτιο ταχυτήτων, τις συμπαγείς διαστάσεις, το χαμηλό βάρος και την αγωνιστική ανάρτηση, προσφέρει μια εξαιρετικά συναρπαστική και αφιλτράριστη εμπειρία οδήγησης».