Αυτή η Porsche 911 «κρύβει» τον κινητήρα του μονοθεσίου F1 του Niki Lauda από το 1985 (photos)


Το «πάντρεμα» ενός κινητήρα V6 από μονοθέσιο της Formula 1, με μία κλασική Porsche 911 είναι ένα ρετρό αριστούργημα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: LAZANTE
  • 6/5/2023

Μία κλασική Porsche 911 συναντά τον κινητήρα V6 της Formula 1 που χάρισε το πρωτάθλημα στους Niki Lauda και Alain Prost στις αρχές της δεκαετίας του '80. Πρόκειται για μία 930 Porsche 911 Turbo που φέρει έναν αληθινό κινητήρα V6 TAG-Porsche χωρητικότητας 1,5 L, ο οποίος προέρχεται από τον μαγικό κόσμο της Formula 1.

Ο δημιουργός του συγκεκριμένου «παντρέματος» είναι ο Dean Lanzante, οδηγός αγώνων και λάτρης της αυτοκίνησης, ο οποίος αξιοποίησε τους κινητήρες που παρήγε η McLaren σε συνεργασία με την TAG και την Porsche προκειμένου να ανταγωνιστεί την ιδιαίτερα επιτυχημένη στη Formula 1, Renault. Οι Βρετανοί κατασκεύασαν το 1983 έναν κινητήρα V6 με turbo, ο οποίος ήταν διά χειρός Hans Menger. Ο θρύλος της μηχανικής που απασχολούνταν για χρόνια από την Porsche κατάφερε να δημιουργήσει μερικούς από τους πιο πανίσχυρους και εμβληματικούς κινητήρες που έχουν υπάρξει ποτέ.

Φυσικά, η McLaren δεν πούλησε στον Lanzante τον αυθεντικό κινητήρα, όμως πούλησε στον Βρετανό τους 11 κινητήρες που είχε στο απόθεμά της από εκείνη τη σεζόν. Έτσι, ο Lanzante κι η ομάδα του ξεκίνησαν το «ταξίδι» για την κατασκευή 11 μοναδικών 930, η καθεμιά με τον δικό της κινητήρα της Formula 1.

Ο Lanzante ένωσε την εφευρετικότητα και τις γνώσεις του με την τεχνογνωσία της Cosworth, προκειμένου να τοποθετήσει τον κινητήρα της McLaren μέσα στην «καρδιά» της 930 Porsche 911. Αυτός ο συνδυασμός προϋπέθετε ότι η ισχύς του κινητήρα θα μειωνόταν σημαντικά, έτσι ώστε το μοντέλο να είναι νόμιμο για το δρόμο. Έτσι, η ισχύς μειώθηκε από τα 1.000 PS στα 503 PS, με τη ροπή να ανέρχεται στα 420 Nm. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 322 km/h, κάνοντας την 911 ένα αξιοσέβαστο δείγμα αυτοκινήτου με ωμή ταχύτητα και ισχύ.

Όπως είναι αναμενόμενο, η τοποθέτηση του κινητήρα δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Πολλές αλλαγές χρειάστηκαν για να γίνει ο V6 κατάλληλος για χρήση από την Porsche. Οι ειδικοί της Cosworthτροποποίησαν το μήκος των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και το διαφορικό, μειώνοντας επίσης την πίεση του boost κατά 25%, προκειμένου να βελτιώσει την αξιοπιστία και την ομαλότητα που προσφέρει κατά την οδήγηση. Εκτός αυτού, η αναλογία αέρα-καυσίμου αυξήθηκε, κάνοντας τις χαμηλότερες ταχύτητες πιο άνετες στην οδήγηση, ένας νέος στροφαλοθάλαμος αντικατέστησε τον παλιό, ενώ προστέθηκαν νέα μικρότερα turbo.

Στο μπροστινό μέρος έχει τοποθετηθεί ένα νέο ψυγείο, ως μέρος του νέου συστήματος ψύξης, το οποίο λειτουργεί με νερό, σε αντίθεση με το παλιό, που χρησιμοποιούσε αέρα. Μία νέα ανάρτηση έχει πάρει τη θέση της κάτω από το μοντέλο, όπως και φρένα από άνθρακα και μηδενικό traction control.

Η Lazante 930 φέρει τροχούς 17 ιντσών της Ruf, ενώ το απολαυστικό μείγμα αλουμινίου και ανθρακονήματος μειώνει το βάρος του οχήματος κατά 200 kg. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η αυθεντική εμφάνιση του οχήματος, με τους χρωματισμούς της Porsche από εκείνη την εποχή να «ντύνουν» την καμπίνα. Αυτή έχει αναβαθμιστεί τεχνολογικά, και φέρει θύρες USB και κάποιες επιλογές infotainment οι οποίες δε διαταράσσουν τη ρετρό αισθητική, αφού τις έχει επιμεληθεί η Porsche Classic.

Η συγκεκριμένη μονάδα έχει βαφεί σε χάλκινο καφέ χρωματισμό, ενώ το εσωτερικό έχει ταμπά χρώμα. Κάτω από το κάλυμμα, βρίσκεται ο V6 κινητήρας από το μονοθέσιο του Niki Lauda από το Grand Prix Γαλλιας του 1985.