Η Bugatti είναι γνωστή για τη δημιουργία μερικών από τα πιο ακραία hypercars στον κόσμο, με τους μηχανικούς της να πασχίζουν συνεχώς να βρουν νέες οδούς για την επίτευξη του κυριότερου στόχου: να κατασκευάσουν το ταχύτερο υπερόχημα.
Πράγματι, οι Γάλλοι φαίνεται να έχουν βρει τη συνταγή, αφού κάθε δημιουργία ξεπερνά την προηγούμενη, τόσο σε ταχύτητα και ομορφιά, όσο και σε ιδιαιτερότητα και αεροδυναμική. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα που αποδεικνύει την προηγούμενη πρόταση είναι η Bugatti Bolide.
Το hypercar της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσιάστηκε το 2020 και πρόκειται για ένα από τα πιο «περίεργα» μοντέλα της. Αυτό επειδή η οροφή της Bolide είναι σχεδιασμένη με πολύ ασυνήθιστο τρόπο, με την αεροδυναμική απόδοση να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο.
Στην αναζήτηση του «μυστικού» που τους οδήγησε στην επιτυχία, αυτό δηλαδή που έκανε την Bolide ένα επίτευγμα της αεροδυναμικής, οι μηχανικοί της εταιρείας χρησιμοποίησαν ένα... μπαλάκι του γκολφ, προκειμένου να κατασκευάσουν την ενεργή εισαγωγή αέρα που φέρει το hypercar.
Οι άνθρωποι της εταιρείας από το Molsheim βάσισαν το σχέδιο της Bolide στην άκρως επιτυχημένη Chiron, τοποθετώντας τον ίδιο, θρυλικό W16 κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 1.850 PS κι επιτρέπει στο μοντέλο να ξεπερνά τα 500 km/h. Το βάρος έχει διατηρηθεί εξαιρετικά χαμηλά, στα 1.240 kg, με την αναλογία ισχύος - βάρους να περιορίζεται μόλις στα 0,67 kg/PS. Λίγα οχήματα στον κόσμο μπορούν να «περηφανευτούν» για επιδόσεις σαν κι αυτήν.
Πως λειτουργεί το σύστημα
Αυτοί οι εξωφρενικοί αριθμοί δε θα ήταν εφικτοί αν οι μηχανικοί δεν επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν μία ενεργή εισαγωγή αέρα, η οποία έχει εμπνευστεί, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, από ένα μπαλάκι του γκολφ. Τα πάνω από 60 βαθουλώματα που έχει η εισαγωγή επεκτείνονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου, την ώρα που το όχημα αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες. Με τη λειτουργία αυτή, η εισαγωγή δημιουργεί αναταραχές, κι έτσι ο αέρας περνά πιο ομαλά πάνω από τις επιφάνειες, μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση κατά έως και 10%.
Σύμφωνα με την ίδια την Bugatti, η κάθετη δύναμη που παράγει η πίσω αεροτομή του οχήματος, όταν αυτό ταξιδεύει με 320 km/h, είναι 1.800 kg, κι η ενεργή εισαγωγή αέρα στην οροφή του βελτιώνει τη ροή γύρω και μέσα από την αεροτομή. Πιο συγκεκριμένα, οι «φούσκες» του συστήματος μεγεθύνονται κατά 10 mm, όταν η Bolide ταξιδεύει με 80 km/h, ενώ από τα 120 km/h και άνω ξεκινά η αξιοποίηση της πλήρους ικανότητας της εισαγωγής. Όταν το μοντέλο δεν αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες, τα βαθουλώματα παραμένουν κλειστά, κι η επιφάνεια είναι λεία.
Η Bugatti αποκάλυψε επίσης ότι η πρωτοποριακή της οροφή μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά έως και 17%.
Η έμπνευση από το... μπαλάκι του γκολφ
Πίσω από τη δημιουργία βρίσκεται ο Γερμανός μηχανικός Nils Ballestein, ο οποίος εμπνεύστηκε από το αξιοθαύμαστο αεροδυναμικό σχέδιο ενός μπαλάκι του του γκολφ. Οι λακκούβες στην επιφάνειά του το βοηθούν να διανύει τη διπλάσια απόσταση που ότι θα έκανε ένα μπαλάκι με λεία επιφάνεια.
Ο Ballerstein κατάφερε να εφαρμόσει τη θεωρία του στα αεροδυναμικά συστήματα της Bolide, επιτρέποντας στο hypercar να αγγίζει τα 100 km/h από στάση σε 2,17 sec, τα 200 km/h σε 4,36 sec και τα 500 km/h σε 20,16 sec. Κι αν αυτές οι επιδόσεις δε σας φαίνονται εντυπωσιακές, το πανίσχυρο μοντέλο μπορεί να κάνει τα 0-400-0 km/h σε 24,64 sec και τα 0-500-0 km/h σε 33,62 sec. Wow.