Το μυστήριο λύθηκε. Η Bugatti παρουσίασε, το πρωί της Τετάρτης (21/12), το μοντέλο που προανήγγειλε τις τελευταίες μέρες, κρύβοντας επιμελώς όλα τα χαρακτηριστικά του. Και τελικά οι υποψίες επιβεβαιώθηκαν.
Η νέα Bugatti Chiron Profilee είναι εδώ. Για την ακρίβεια, η μοναδική Chiron Profilee. Ένα hypercar που αρχικά σχεδιαζόταν να τοποθετηθεί ανάμεσα στη Chiron Sport και τη Chiron Pur Sport, αλλά ποτέ δεν έφτασε στην παραγωγή.
Ωστόσο, η εμβληματική φίρμα επισημαίνει ότι «είναι πολύ όμορφη για να ξεχαστεί ή να βρεθεί σε ένα μουσείο» και γι’ αυτό αποφάσισε να ολοκληρώσει την ανάπτυξή της και να προσφέρει αυτό το «διαμάντι της αυτοκίνησης» στη δημοπρασία RM Sotheby's την 1η Φεβρουαρίου 2023.
Με αυτό τον τρόπο θα δώσει σε όλους τους ιδιοκτήτες Bugatti, αλλά και σε όσους θέλουν να γίνουν πριν τελειώσει η εποχή του κινητήρα W16 - τις ίδιες πιθανότητες να την αποκτήσουν. Ένα ποσοστό των εσόδων να διατίθεται για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Η Profilee προγραμματιζόταν να τοποθετηθεί στη γκάμα της Chiron ανάμεσα στην Sport και την Pur Sport, ούσα λιγότερο ριζοσπαστική από την τελευταία, αλλά με δικό της χαρακτήρα στο σχεδιασμό και τις λεπτομέρειες. Η «ανάγκη» για τη δημιουργία της προέκυψε όταν, μετά την παρουσίαση της Pur Sport, αρκετοί πελάτες του brand ζήτησαν την κατασκευή ενός μοντέλου Chiron που θα ενσωματώνει πτυχές του χαρακτήρα της, διατηρώντας παράλληλα τη διαχρονική κομψότητα μοντέλων όπως η Chiron ή η Chiron Sport.
«Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη την επιθυμία των πελατών να εξερευνήσουν μια λιγότερο ριζοσπαστική έκδοση της Pur Sport, ξεκινήσαμε με το σχεδιασμό και την ανάπτυξη της Chiron Profilee το φθινόπωρο του 2020. Είναι, από κάθε άποψη, ένα μοναδικό κομμάτι στην ιστορία της Bugatti και ένα πραγματικό συλλεκτικό αντικείμενο. Και θέλαμε να δώσουμε μια δίκαιη ευκαιρία σε οποιονδήποτε θιασώτη της μάρκας Bugatti να αποκτήσει αυτό το μοναδικό αυτοκίνητο, γι' αυτό αποφασίσαμε να συνεργαστούμε με τον οίκο RM Sotheby's για να το δημοπρατήσουμε», τόνισε ο πρόεδρος της Bugatti Automobiles, Christophe Piochon.
Σαφώς και είναι σπάνιο για τους κατασκευαστές να ξοδεύουν χρόνο και προσπάθεια για να φέρουν ένα αυτοκίνητο σε πλήρεις προδιαγραφές παραγωγής, όταν γνωρίζουν ότι μόνο ένα αντίγραφο θα παραχθεί. Αλλά η Profilee έχει αναπτυχθεί πλήρως, δοκιμαστεί και έχει περάσει όλα τα πρότυπα υψηλής ποιότητας που εφαρμόζει η Bugatti σε όλα της τα αυτοκίνητά της, επιτρέποντάς της να αποκτήσει έναν μόνο τύπο έγκρισης για την Ευρώπη.
Η Profilee, σε αποκλειστικό χρώμα Argent Atlantique, έχει ειδική σχεδίαση, με σταθερή αεροτομή στο πίσω μέρος, η οποία εξασφαλίζει σταθερότητα μέχρι την τελική ταχύτητα των 380 km/h αυξάνοντας την κάθετη δύναμη στον πίσω άξονα. Επιπλέον, χρησιμοποιεί αρνητική πίεση για να αφαιρέσει ζεστό αέρα από το χώρο του κινητήρα μέσω δύο εσωτερικών σηράγγων.
Στο μπροστινό μέρος υπάρχουν ευρύτερες εισαγωγές αέρα και μια διευρυμένη μάσκα. Ένας αναθεωρημένος διαχωριστής λειτουργεί παράλληλα με ένα σμιλεμένο κάτω μέρος του αμαξώματος για να αυξήσει περαιτέρω την κάθετη δύναμη και να μεγιστοποιήσει τη ροή του αέρα. Διαφοροποίηση υπάρχει και στα ελατήρια, που είναι 10% πιο άκαμπτα σε σχέση με της Sport και διαφορετικές γωνίες camper για τους τροχούς.
Το εσωτερικό είναι οικείο στους ιδιοκτήτες της Chiron, φινιρισμένο στο χέρι στο Atelier της Bugatti στο Molsheim. Σχεδιασμένο με αυθεντικά και υψηλής ποιότητας υλικά, όπως δέρμα, άνθρακα ή συμπαγές αλουμίνιο, κάθε εξάρτημα επεξεργάζεται και εξευγενίζεται στο χέρι για ώρες. Το ίδιο το σχέδιο ακολουθεί μια φιλοσοφία καθορισμένου μινιμαλισμού, μειώνοντας κάθε στοιχείο στην απλούστερη και πιο όμορφη μορφή του.
Ωστόσο, η Profilée γίνεται η πρώτη Chiron που διαθέτει υφαντό δερμάτινο φινίρισμα στο εσωτερικό, που εφαρμόζεται στο ταμπλό, τα πάνελ των θυρών και την κεντρική κονσόλα. Συνολικά, περισσότερα από 2.500 μέτρα δερμάτινων λωρίδων χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία αυτού του περίπλοκου και όμορφου φινιρίσματος.
Από πλευράς επιδόσεων, η Profilee διατηρεί μεγάλο μέρος της εντυπωσιακής Pur Sport. Στην «καρδιά» της βρίσκεται ο ίδιος εξελιγμένος κινητήρας W16 που αποδίδει 1.500 PS, αλλά με 15% κοντύτερες σχέσεις στο κιβώτιο συγκριτικά με την Chiron Sport. Χρειάζεται μόλις 2,3 sec. για τα 0-100 km/h και 5,5 sec. για να φτάσει τα 200 km/h. Όσο για την τελική ταχύτητα των 380 km/h, είναι αυξημένη κατά 30 km/h σε σύγκριση με της Chiron Pur Sport.