Η Volkswagen διατηρεί αμφιβολίες για την αναγκαιότητα κατασκευής ενός νέου εργοστασίου κοντά στο Wolfsburg, προκειμένου από το 2026 να παράγει σε αυτό το νέο, πρωτοποριακό, ηλεκτρικό sedan Trinity.
Αυτό τόνισε μία πηγή, που διατήρησε την ανωνυμία της, μιλώντας στο Reuters, σχολιάζοντας το δημοσίευμα του Manager Magazin, σύμφωνα με το οποίο ο CEO του ομίλου VW, Oliver Blume, σκέφτεται να «παγώσει» το σχετικό πλάνο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Reuters, η διοίκηση της VW εξακολουθεί να σχεδιάζει το λανσάρισμα ενός EV μακράς εμβέλειας με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης. Ωστόσο, αυτό που πλέον προκύπτει ως «ερώτημα» είναι αν η κατασκευή ενός νέου εργοστασίου κοντά στις βασικές εγκαταστάσεις του Wolfsburg είναι απαραίτητη ή αν η υπάρχουσα γραμμή συναρμολόγησης στο κύριο εργοστάσιο θα μπορούσε να φέρει σε πέρας το project.
Η VW είχε γνωστοποιήσει τον περασμένο Μάρτιο ότι θα επενδύσει 2 δισ. ευρώ στην κατασκευή νέου εργοστασίου κοντά στην έδρα της στο Wolfsburg, για να ξεκινήσει σε αυτό την παραγωγή ενός μεγάλου ηλεκτρικού sedan, στο μέγεθος του Passat, το 2026. Το δημοσίευμα του Manager Magazin αναφέρει ότι ο Blume θέλει να μεταφέρει την έναρξη της παραγωγής στο 2030.
Το Trinity θα χρησιμοποιήσει τη νέα πλατφόρμα SSP του ομίλου, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία θα επιτρέψει την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα μπορεί να οδηγείται από μόνο του. Το Manager Magazin υποστηρίζει ότι από τη στιγμή που φαίνεται να «παγώνει» η κατασκευή του νέου εργοστασίου (σ.σ. η έναρξη των εργασιών για το χτίσιμό του προβλέπονταν για την άνοιξη του 2023), είναι λογικό ότι θα καθυστερήσει και η παρουσίαση της νέας πλατφόρμας SSP.
Ο Blume έστειλε επιστολή στους εργαζομένους ξεκαθαρίζοντας ότι όλα τα έργα και οι επενδύσεις βρίσκονται υπό εξέταση. «Αξιοποιούμε την ευκαιρία να εξετάσουμε όλα τα έργα και τις επενδύσεις και να ελέγξουμε τη βιωσιμότητά τους», αναφέρεται στην επιστολή. Σύμφωνα με την πηγή του Reuters, η Volkswagen θα πάρει τις τελικές της αποφάσεις τον Φεβρουάριο.
Οι Γερμανοί σχεδίαζαν να μειώσουν τους χρόνους παραγωγής στο νέο εργοστάσιο, ώστε να ταιριάζουν με εκείνους που επιτυγχάνει η Tesla στο νέο μεγάλο ευρωπαϊκό εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο. Για να το πετύχαινε αυτό, η VW θα χρησιμοποιούσε τεχνικές όπως η μεγάλη χύτευση και η μείωση του αριθμού των εξαρτημάτων στα αυτοκίνητά της.
Η Tesla υποστηρίζει ότι μπορεί ήδη να παράγει ένα SUV Model Y σε 10 ώρες στο εργοστάσιό της στο Gruenheide κοντά στο Βερολίνο, την ώρα που για την VW μπορεί να απαιτείται ακόμα και τριπλάσιος χρόνος για την παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού ID.3 hatcback.
Πηγή: Reuters