Lamborghini: Το μεγάλο αντίο στον V12 με μια ειδική έκδοση της Aventador (photos)


Η τελευταία Aventador LP 780-4 Ultimae αποτίει φόρο τιμής στη μοναδική Miura P400 Roadster του 1968, που δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 14/10/2022

Με μία ειδική έκδοση roadster, η Lamborghini ολοκλήρωσε οριστικά την παραγωγή της Aventador LP 780-4 Ultimae, αποχαιρετώντας τον εμβληματικό ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα της.

Ο τυχερός κάτοχος της τελευταίας Aventador είναι ένας Ελβετός. Θα παραλάβει άμεσα το αριστεροτίμονο supercar, με το οποίο η εταιρία αποτίει φόρο τιμής στη μοναδική Miura P400 Roadster, ένα one-off πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών τον Απρίλιο του 1968 και δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή.

Μέσω του ειδικού project Lamborghini Ad Personam, η τελευταία Aventador αντικατοπτρίζει σχεδόν απόλυτα τη Miura Roadster, η οποία σχεδιάστηκε από τον Bertone. Τα εξατομικευμένα χαρακτηριστικά του roadster ξεκινούν από το χρώμα του αμαξώματος. Πρόκειται για το Azzuro Flake, που δημιουργήθηκε ειδικά για να αναπαράγει το αρχικό ειδικό χρώμα της Miura.

Η οροφή και το κάλυμμα του κινητήρα είναι κατασκευασμένες από ανθρακονήματα, σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, υπενθυμίζοντας ότι η Miura δεν είχε οροφή. Οι μαύρες εισαγωγές αέρα και το πρόσθετο μαύρο χρώμα Nero Aldebaran στο καπό, επίσης παραπέμπουν στο μαύρο καπό του one-off roadster του 1968. Τέλος, οι απολήξεις της εξάτμισης έχουν μαύρο ματ χρωματισμό, την ώρα που οι ζάντες είναι ασημί με μαύρες δαγκάνες φρένων, αντικατοπτρίζοντας τις ασημένιες ζάντες της Miura.

Στο εσωτερικό, η Aventador Ultimae είναι τόσο αποκλειστική όσο η Miura Roadster. Τα καθίσματα και η επένδυση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας είναι εμπνευσμένα από τη Miura Roadster, φινιρισμένα σε δέρμα Bianco Leda με συμπληρωματικό Nero Aldebaran γύρω από τα προσκέφαλα. Η παρουσία της Miura γίνεται εμφανής με ένα μοναδικό κεντημένο σήμα, που υποδηλώνει την έμπνευση για την τελευταία Aventador Ultimae.

Η ιστορία της Miura P400 Roadster

Η Miura P400 Roadster, που ενέπνευσε την τελευταίο V12 Aventador, ήταν ένα one-off εκθεσιακό αυτοκίνητο που αποκαλύφθηκε στο περίπτερο Carrozzeria Bertone στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, τον Απρίλιο του 1968. Περισσότερο από απλά ένα coupe χωρίς οροφή, το Roadster παρουσίαζε αρκετές διαφορές που διασφάλιζαν την απαραίτητη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου.

Ήταν βαμμένη σε μια εντυπωσιακή και πολύ λαμπερή βαφή Lame Sky Blue Acrilico, με άσπρο εσωτερικό Pelle Bianco σε συνδυασμό με κόκκινα πατάκια. Με χαμηλή γραμμή οροφής και μεγάλες πλαϊνές εισαγωγές αέρα, το Roadster είχε θετική ανταπόκριση από το κοινό, αλλά δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή.

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε και στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1968 και αφού δοκιμάστηκε στο Sant'Agata Bolognese, επέστρεψε στον Bertone. Ακολούθησε η πώλησή της στο Διεθνή Οργανισμό Έρευνας Μόλυβδου και Ψευδάργυρου (ILZRO) ο οποίος αντικατέστησε κάθε πιθανό υλικό με ψευδάργυρο ή μόλυβδο και την έβαψε στο πράσινο χρώμα της ελιάς, με πράσινο εσωτερικό. Χρησιμοποιήθηκε ως αυτοκίνητο επίδειξης και μετονομάστηκε σε ZN 75.

Έκτοτε, ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο προωθώντας τα υλικά μολύβδου και ψευδαργύρου και παρουσιάστηκε σε πολλά κέντρα σχεδιασμού αυτοκινήτων. Περνώντας από τα χέρια αρκετών ιδιοκτητών σε όλο τον κόσμο, το ZN 75 επέστρεψε στην αρχική του διαμόρφωση Roadster το 2008.

Έχοντας πλήρως αποκατασταθεί στην αρχική κατάσταση με την οποία παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, παρουσιάστηκε την ίδια χρονιά στο Pebble Beach Concours d' Elegance.