«Σύννεφα» στη συμμαχία Renault - Nissan, με την Geely να παίζει το δικό της ρόλο


Οι Ιάπωνες πιέζουν τους Γάλλους να μειώσουν το ποσοστό τους στη Nissan, με τη Renault να θέλει τη συμμετοχή τους στο νέο της εγχείρημα για τα EV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 11/10/2022

Η 20ετής συνεργασία της Renault με τη Nissan δείχνει να βρίσκεται σε μια κρίσιμη φάση, με την επόμενη μέρα να μην μπορεί να προδικαστεί από κανέναν. Θεωρείται δεδομένο, πάντως, ότι θα υπάρξουν εξελίξεις, που δεν αποκλείεται να φέρουν και αλλαγή ισορροπιών.

Το «κουβάρι» των τελευταίων γεγονότων άρχισε να ξετυλίγεται πριν από 4 μέρες, με δημοσίευμα της Wall Street Journal σύμφωνα με το οποίο οι Ιάπωνες πιέζουν τους Γάλλους να μειώσουν το ποσοστό που κατέχουν στην εταιρία τους. Ακολούθησε μπαράζ δημοσιευμάτων, που οδήγησε σε κοινή ανακοίνωση των δύο εταιριών.

«Ο Όμιλος Renault και η Nissan Motor Co βρίσκονται επί του παρόντος σε εμπιστευτικές συζητήσεις γύρω από διάφορες πρωτοβουλίες στο πλαίσιο συνεχών προσπαθειών για την ενίσχυση της συνεργασίας και του μέλλοντος της Συμμαχίας», αναφέρει αρχικά και η ανακοίνωση.

Και συνεχίζει: «Οι συζητήσεις περιλαμβάνουν:

  • Μια συμφωνία για ένα σύνολο κοινών στρατηγικών πρωτοβουλιών σε αγορές, προϊόντα και τεχνολογίες.
  • Η σκέψη της Nissan να επενδύσει στη νέα οντότητα Renault EV που θα υποστηρίξει τη στρατηγική Renaulution της Renault και θα είναι ένα από τα στρατηγικά βήματα προς το Nissan Ambition 2030.
  • Οι εταιρείες συνεχίζουν να προβαίνουν σε διαρθρωτικές βελτιώσεις για να εξασφαλίσουν βιώσιμες λειτουργίες και βιώσιμη διακυβέρνηση της Συμμαχίας.

Οποιαδήποτε περαιτέρω επικοινωνία θα γίνει σε εύθετο χρόνο από τα μέλη της Συμμαχίας».

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Automotive News Europe, που επικαλείται πηγές και από Reuters και Bloomberg, η ιαπωνική εταιρεία πιέζει τη Renault να μειώσει το μερίδιό της στο 15% από 43% (περίπου 6,1 δισ. ευρώ), για να «ισοφαρίσει» το μερίδιο της Nissan στη Renault, ανέφεραν πηγές, που αρνήθηκαν να κατονομαστούν καθώς οι διαπραγματεύσεις είναι εμπιστευτικές.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Renault θα μπορούσε να δεχθεί μια τέτοια εξέλιξη, για την οποία, ωστόσο, θα πρέπει να δώσει έγκριση και το γαλλικό κράτος, το οποίο κατέχει επίσης μερίδιο 15% στη Renault. Αυτές οι πληροφορίες οδήγησαν σε άνοδο της μετοχής του γαλλικού brand ακόμα και κατά 6,8% στη διάρκεια της Δευτέρας (10/10).

Οι Γάλλοι σκοπεύουν να διαχωρίσουν τον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από αυτόν της κατασκευής κινητήρων εσωτερικής καύσης, δημιουργώντας δύο διαφορετικές «οντότητες». Μάλιστα, αυτό το πλάνο αναμένεται να ανακοινωθεί στις 8 Νοεμβρίου από τον CEO της Renault, Luca De Meo.

Τα στελέχη των δύο εταιριών έχουν συζητήσει το σχέδιο της Renault και την αναμόρφωση της συμμαχίας του ζευγαριού από τον Φεβρουάριο, κατά τη διάρκεια συναντήσεων στη Γαλλία και την Ιαπωνία. Η τελευταία συνάντηση έγινε στη Σουζούκα της Ιαπωνίας το περασμένο διήμερο, με αφορμή το GP της Formula1, αγώνα που παρακολούθησε από κοντά ο De Meo.

Με βάση τα πλάνα της Renault, το επιχειρηματικό κομμάτι των ηλεκτρικών οχημάτων και του λογισμικού θα εδρεύει στη Γαλλία και θα απασχολεί περίπου 10.000 άτομα έως το 2023, ενώ αυτό της κατασκευής κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών κινητήριων συνόλων θα έχει έδρα εκτός Γαλλίας, επίσης με προσωπικό περίπου 10.000 ατόμων.

Βάσει του ρεπορτάζ, η Renault επιδιώκει να συμμετάσχει η Nissan στις δραστηριότητές της στα EV, διατηρώντας η ίδια το 51%, ενώ για το κομμάτι των ΜΕΚ σχεδιάζει μια νέα συνεργασία με την Aurobay, που αποτελεί κοινοπραξία μεταξύ της Volvo Car και του κινεζικού ομίλου Zhejiang Geely Holding, καθώς και άλλων επενδυτών.

Η Nissan αντιστέκεται σε αυτή την κίνηση λόγω ανησυχιών για την παροχή πρόσβασης στην τεχνολογία σε μια κινεζική εταιρεία, ανέφεραν οι σχετικές πηγές.

Πηγή: Automotive News Europe