Μετρό Πειραιά: Στη διάθεση του κοινού οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της Γραμμής 3


«Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» εγκαινιάστηκαν το πρωί της Δευτέρας (10/10) και από τις 14:00 παραδόθηκαν στην κυκλοφορία.

  • 10/10/2022

Οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας εγκαινιάστηκαν το πρωί από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και στις 14:00 παραδόθηκαν για χρήση στο επιβατικό κοινό.

«Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» ολοκληρώνουν, πλέον, τη Γραμμή 3, η οποία περιλαμβάνει 27 σταθμούς και θα συνδέει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε 55 λεπτά, με τη συχνότητα των δρομολογίων να είναι κάθε 36 λεπτά.

Με την παράδοση των τελευταίων τριών σταθμών, ολοκληρώνεται η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα - Πειραιάς», η οποία περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Οι τρεις πρώτοι σταθμοί είχαν δοθεί σε χρήση στις 7 Ιουλίου 2020.

Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό», η επέκταση θα εξυπηρετεί επιπλέον 132.000 επιβάτες ημερησίως και εκτιμάται από τους αρμόδιους ότι θα μειωθεί η ημερήσια κυκλοφορία οχημάτων κατά 23.000. Ετσι, θα υπάρξει μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 120 τόνους ημερησίως.

Η κατασκευή της Γραμμής 3 ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1992 και οι 7 πρώτοι σταθμοί του βασικού έργου, το τμήμα Σύνταγμα - Εθνική Άμυνα, δόθηκαν στο κοινό τον Ιανουάριο του 2000. Ακολούθησε τον Απρίλιο του 2003 ο σταθμός «Μοναστηράκι», ενώ τον Ιούλιο του 2004, εν όψει Ολυμπιακών Αγώνων, παραδόθηκε η επέκταση από τον σταθμό Εθνική Άμυνα μέχρι το Αεροδρόμιο, με τη λειτουργία τριών νέων σταθμών: Χαλάνδρι, Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο.

Έκτοτε, σταδιακά, άρχισαν να προστίθενται τόσο οι ενδιάμεσοι σταθμοί στο τμήμα Εθνική Άμυνα - Αεροδρόμιο, αλλά και να υλοποιείται η επέκταση της γραμμής προς τα δυτικά. Αρχικά με προορισμό το Αιγάλεω και στη συνέχεια, το Δεκέμβριο του 2013, με τον (τότε) τερματικό σταθμό της Αγίας Μαρίνας.

Η επέκταση προς Πειραιά προβλεπόταν ήδη από το 1977 και την προκαταρκτική μελέτη για το σχεδιασμό ενός δικτύου μετρό από τη γαλλο-ελληνική κοινοπραξία SOFRETU-SGTE-SOGELERG-ADK. Αρχικά ως τερματικός σταθμός προοριζόταν η Ζέα στο Πασαλιμάνι, μετά το Δημοτικό Θέατρο, αλλά τελικά στην αρχική δημοπράτηση του έργου τερματικός σταθμός ορίστηκε η Ευαγγελίστρια, δίπλα στο Γηροκομείο Πειραιά. Τελικά, η κατασκευή του σταθμού έμεινε εκτός πλάνων, για να μην υπάρξει αναστάτωση στην περιοχή και υπήρξε νέα δημοπράτηση με την τελική, σημερινή, μορφή του έργου.

Η Γραμμή 4 και οι επεκτάσεις της Γραμμής 2

«Δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και παρεμβάσεις φιλικές προς τον πολίτη, χωρίς τη σημαντική επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς στο λεκανοπέδιο. Το λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτο εάν δεν μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τα σημαντικά έργα υποδομής, με σημαντικότερη τη Γραμμή 4, αλλά και τις επεκτάσεις της Γραμμής 2. Γι’ αυτό και δώσαμε τόσο μεγάλη σημασία στο να μπορέσουμε να ξεμπλοκάρουμε τα έργα αυτά», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα εγκαίνια που έγιναν στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο».

Και πρόσθεσε: «Όταν ολοκληρωθεί η Γραμμή 4 και δρομολογηθούν και οι υπόλοιπες επεκτάσεις οι οποίες ήδη μελετούνται, πάνω από 1 εκατομμύριο Αθηναίοι και επισκέπτες της πόλης θα χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά».

Τέλος, αναφέρθηκε και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας: «Σε 15-16 μήνες από τώρα, στο τέλος του ’23, το αργότερο στις αρχές του 2024, θα έχουμε την ευκαιρία να εγκαινιάσουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία 5 σταθμών οι οποίοι ταυτόχρονα είναι και Μουσεία, με πιο εμβληματικό, το σταθμό της Βενιζέλου».

(Με πληροφορίες από Αττικό Μετρό Α.Ε. & Wikipedia)