Πριν από σχεδόν 2 εβδομάδες, η Mitsubishi παρουσίασε το νέο ASX και αμέσως φάνηκαν οι πολλές ομοιότητες που έχει με το Renault Captur. Η επιλογή δεν είναι τυχαία, καθώς οι Ιάπωνες σχεδιάζουν να ανοικοδομήσουν τις πωλήσεις τους στην Ευρώπη με τη βοήθεια των Γάλλων.
Η συνεργασία των δύο εταιριών (μαζί με τη Nissan) είναι γνωστή εδώ και καιρό και με «όπλο» αυτή, η Mitsubishi στοχεύει να επανέλθει σε επίπεδα πωλήσεων στη Γηραιά Ήπειρο ανάλογα με αυτά που σημείωνε πριν από την πανδημία.
Η Mitsubishi είχε γνωστοποιήσει το 2020 ότι θα εγκαταλείψει την ευρωπαϊκή αγορά, από τη στιγμή που η κερδοφορία στην περιοχή ήταν αμφίβολη. Ωστόσο, ανέτρεψε την απόφαση αυτή ένα χρόνο αργότερα, όταν η Renault συμφώνησε να κατασκευάσει στα εργοστάσιά της δύο νέα μοντέλα για την ιαπωνική μάρκα.
Σκοπός της, πλέον, είναι οι ετήσιες πωλήσεις 130.000 οχημάτων στην Ευρώπη μέχρι το 2024, σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, Frank Krol, μιλώντας στην Automotive Europe. Ο συγκεκριμένος αριθμός αντιστοιχεί, περίπου, σε 1% μερίδιο της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων.
Ο συγκεκριμένος στόχος είναι σχεδόν διπλάσιος από το προβλεπόμενο τελικό σύνολο της εταιρίας το 2022 και όχι πολύ μακριά από τις 148.248 ευρωπαϊκές πωλήσεις της το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA). Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των πωλήσεων θα προέλθει από τα νέα μοντέλα της Mitsubishi που βασίζονται στη Renault, επεσήμανε ο Krol. Πρόκειται για το νέο Colt, που βασίζεται στο Clio και το ASX, το οποίο βασίζεται, όπως προαναφέραμε, στο Captur.
Συγκεκριμένα οι προσδοκίες αφορούν σε 40.000 ευρωπαϊκές ετήσιες πωλήσεις για το Colt και 35.000 για το ASX, την ώρα που κανονικά στην αγορά θα συνεχίζεται η διάθεση μοντέλων όπως το Eclipse Cross SUV, αλλά και το Space Star (γνωστό ως Mirage σε άλλες αγορές). «Η κληρονομιά μας είναι προσανατολισμένη στα SUV, επομένως για εμάς το ASX είναι ένα σημαντικό όχημα, αλλά η κατηγορία για το Colt είναι μεγαλύτερη», είπε ο Krol.
Άλλωστε, το Eclipse Cross ήταν το 10ο plug-in υβριδικό με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τους πρώτους επτά μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Στην κορυφή της συγκεκριμένης λίστας, στο παρελθόν, ήταν το Mitsubishi Outlander για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά οι Ιάπωνες σταμάτησαν τη διάθεσή του και διατήρησαν την απόφασή τους ακόμα και μετά το λανσάρισμα του «διαδόχου» του.
Η πλήρης γκάμα των μοντέλων που θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη αναμένεται να ξεκαθαρίσει το 2023, όταν η Mitsubishi θα παρουσιάσει το επόμενο τριετές πλάνο της. Σε αυτό θα περιλαμβάνονται, ασφαλώς, ηλεκτρικά οχήματα. «Για να επιβιώσουμε στην Ευρώπη χρειαζόμαστε σίγουρα μια πλατφόρμα EV, οπότε η κατασκευή ενός EV συγκεντρώνει πολύ μεγάλες πιθανότητες», παραδέχθηκε ο CEO της εταιρίας, Takao Kato.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο ρεπορτάζ της Automotive Europe, η Mitsubishi θα μειώσει τις ευρωπαϊκές αγορές της σε 17 έως το τέλος του 2022, από 32 το 2019, καθώς συνεχίζει να αποχωρεί από λιγότερο κερδοφόρες χώρες και «βρίσκεται σε διαδικασία διακοπής εργασιών στην Ελλάδα καθώς και σε χώρες των Βαλκανίων όπως η Κροατία και η Βόρεια Μακεδονία». Από το 2020, έχει ήδη αποχωρήσει από το Ηνωμένο Βασίλειο και το Βέλγιο.
Πηγή: Automotive News Europe