Σχεδόν 12 χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του, η Mitsubishi παρουσίασε τη νέα γενιά του ASΧ η οποία αποτελεί "τέκνο" της συνεργασίας της με τη Nissan και τη Renault. Oυσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα... Renault Captur όπου κουβαλάει το σήμα των τριών “διαμαντιών”. Η κατασκευή του έχει γίνει πάνω στην πλατφόρμα CMF-B ενώ η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της Renault στο Βαγιαδολίδ της Ισπανίας.
Στην κορυφή των διαθέσιμων κινητήριων συνόλων βρίσκεται η plug-in hybrid έκδοση που έχει ως βάση έναν 1.600άρη κινητήρα και συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, αυτόματο κιβώτιο και σύστημα μπαταριών 10.5 kWh. Αυτό του επιτρέπει να κινηθεί χωρίς να μπει σε λειτουργία η ΜΕΚ για 50 km ενώ η συνδυαστική δύναμη φτάνει τους 159 PS.
Αμέσως μετά συναντάμε την πλήρως υβριδική έκδοση με το ίδιο σετάρισμα αλλά με μικρότερη μπαταρία (1,3 kWh) και ισχύ όπου σε αυτή την περίπτωση αντιστοιχεί σε 143 PS. Αυτή είναι η πρώτη full hybrid πρόταση της Mitsubishi στην Ευρώπη.
Στη συνέχεια έχουμε το mild hybrid σύνολο με turboκινητήρα 1,3 lt που είναι διαθέσιμος είτε με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είτε με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη (DCT). Στην πρώτη περίπτωση η ιπποδύναμη αντιστοιχεί σε 140 PS και στην δεύτερη σε 158 PS.
Στη βάση του νέου Mitsubishi ASX υπάρχει και ένας 1.000άρης κινητήρας χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση που είναι διαθέσιμος αποκλειστικά με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων και αποδίδει 90 PS.
Σχεδιαστικά, όπως προαναφέραμε, το μοντέλο θυμίζει απόλυτα το Renault Captur, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, με τις διαφοροποιήσεις να είναι μετρημένες στα δάχτυλα τους ενός χεριού.
Αναφορικά με τις οθόνες, πίσω από το τιμόνι υπάρχουν οι επιλογές για ψηφιακή απεικόνιση των οργάνων που ξεκινά από τις 7 ίντσες και μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 10,25. Για αυτούς που θέλουν να κρατήσουν χαμηλά την τιμή διαμόρφωσης του ASX μπορούν να επιλέξουν αναλογικά όργανα που πλαισιώνονται με μία μικρή οθόνη των 4,2 ιντσών.
Το Σύστημα Πολυμέσων μπορεί να ενσωματωθεί είτε σε μια 7άρα οθόνη με οριζόντια διάταξη ή σε μια 9.3 ιντσών όπου τοποθετείται κάθετα στο ταμπλό. Στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε επίσης το Σύστημα Αυτόματης Πέδησης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, adaptive cruise control, σύστημα ειδοποίησης τυφλών σημείων, κ.α.
Από εκεί και πέρα η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί συρόμενα αυξομειώνοντας τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών η οποία ξεκινά από τα 332 lt. Η εμπορική πορεία του μοντέλου αναμένεται να ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2023 από τη Γερμανία και θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές όπου έχει παρουσία η Mitsubishi. Εκεί κοντά αναμένεται να γνωστοποιηθεί και η τιμή του μοντέλου.