Ξεκίνησε η εμπορική πορεία η Toyota GR Corolla με το ντεμπούτο να γίνεται στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, όπως είχε ανακοινωθεί εξαρχής από την ιαπωνική εταιρεία.
Το άνοιγμα των παραγγελιών για το πολυπόθητο hot hatch είχε σαν επακόλουθο την γνωστοποίηση των τιμών του σε όλες τις εκδόσεις. Σύμφωνα με τα αμερικανικά δημοσιεύματα η βασική έκδοση Core θα ξεκινά από τις 36.995$ (37.396€), η αμέσως επόμενη Circuit θα έχει τιμή εκκίνησης τις 43.995$ (44.472€) ενώ η κορυφαία Morizo, που έχει δανειστεί το όνομά της από τον πρόεδρο της Toyota, θα κοστίζει 50.995$ (51.548€). Αρχικά διαθέσιμη θα είναι μόνο η πρώτη έκδοση, ενώ για τις άλλες δύο οι παραγγελίες θα ανοίξουν το επόμενο έτος.
Και οι τρεις φέρουν κάτω από το καπό τον ίδιο τρικύλινδρο turbo κινητήρα G16E-GTS που βγάζει στην άσφαλτο 304 PS και 375 Nm ροπής. Η ροπή αλλάζει στην Morizο και φτάνει τα 400 Nm στις 3.250-4.600 rpm.
Το σύνολο συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταφέρει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος GR-FOUR All-Wheel-Drive που έχει προέλθει από τους αγώνες ράλι και μπορεί να μοιράσει την ισχύ σύμφωνα με τις… ορέξεις του οδηγού. Οι επιλογές που έχει στη διάθεσή του είναι 60-40, 50-50 και 30-70 μεταξύ του μπροστά και του πίσω άξονα.
Η έκδοση Circuit διαφοροποιείται από την βασική έχοντας στον στάνταρ εξοπλισμό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen, αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης αλλά και μια σειρά από στοιχεία που προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση στον οδηγό όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα και ένα πιο “δυνατό” ηχοσύστημα.
Η Morizo Edition ανεβάζει πολλά επίπεδα την Toyota GR Corolla και τη "στήνει" με τέτοιο τρόπο ώστε να μπει στην πίστα και να... σπάσει τα χρονόμετρα. Εκτός από την αναβαθμισμένη ροπή που αναφέραμε, οι μηχανικοί “κόντιναν” τις σχέσεις στο εξάρι κιβώτιο προκειμένου να απογειώσει την εμπειρία του οδηγού.
Σημαντική δουλειά έγινε και στον τομέα του βάρους όπου είναι κατά 45 kg πιο ελαφριά. Αυτή η εξοικονόμηση προήλθε με την αφαίρεση πολλών περιττών κομματιών στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου όπως των καθισμάτων, των ηχείων, των υαλοκαθαριστήρων καθώς και των μηχανισμών που τους κινούν.
Αξίζει να αναφερθεί πως τους προηγούμενους μήνες έγινε ένα χαμός στις αντιπροσωπείες της Toyota στην Αμερική με τους υποψήφιους αγοραστές να στήνουν "καρτέρι" έξω από αυτές για να έχουν προτεραιότητα και να αποκτήσουν το hot hatch. Άλλωστε, η Toyota έχει ενημερώσει ότι σκοπεύει να κρατήσει χαμηλά την παραγωγή της GR Corolla για δικούς της λόγους που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα πολλοί αντιπρόσωποι να βάζουν “καπέλο” στην τιμή και να υπόσχονται στους αγοραστές ότι θα τους τοποθετήσουν ψηλά στην αναμονή όταν ανοίξουν οι παραγγελίες. Μάλιστα υπήρξαν δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι αυτό το "καπέλο" σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούσε το 25% της τιμής του αυτοκινήτου. Αυτή είναι μια πρακτική που ακολουθούν συχνά πολλές αντιπροσωπείες στις ΗΠΑ και έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να βάζουν πλαφόν στις τιμές ώστε να την περιορίσουν το φαινόμενο.
Το δυσάρεστο για εμάς τους Ευρωπαίους είναι ότι αυτά τα λίγα κομμάτια της Toyota GR Corola που θα παραχθούν δεν αναμένεται να πατήσουν στους δρόμους μας, κάτι που έκανε απολύτως ξεκάθαρο η εταιρεία από νωρίς. Ωστόσο, έχουν εμφανιστεί δημοσιεύματα που δίνουν -ελάχιστες είναι η αλήθεια- πιθανότητες ώστε να την χαρούμε και εμείς στα μέρη μας. Για να δούμε...
¨