Η Citroen είναι παραδοσιακά γνωστή για την τόλμη και την καινοτομία που έχει δείξει πολλές φορές στη μακρόχρονη ιστορία της, προσφέροντας μας πολλά μοντέλα που ξέφευγαν από τα συνηθισμένα. Σήμερα, με την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και όλες τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για θεαματική διάδοση των νέων μορφών αστικής κινητικότητας, όπως το car sharing, η Citroen πρωτοπορεί και παρουσιάζει το λιλιπούτειο Ami.
Η γαλλική εταιρία με το νέο Ami κάνει ένα μεγάλο βήμα προς το μέλλον, κάνοντας ένα πείραμα ταυτόχρονα για να δει την απήχηση τέτοιας μορφής οχημάτων. Εμείς το οδηγήσαμε και μπορείτε να διαβάσετε την αναλυτική δοκιμή του στο τεύχος Μαρτίου του Car And Driver που κυκλοφορεί σήμερα.
Το Ami είναι ένα 100% ηλεκτροκίνητο τετράκυκλο και όχι αυτοκίνητο, αφού μπορεί να οδηγηθεί ακόμη και από νέους 16 ετών με δίπλωμα μοτοσυκλέτας! Οι μικρές του διαστάσεις (μήκος μόλις 2,41 μέτρα) το κάνουν ιδανικό για τις αστικές μετακινήσεις. Διαθέτει 2 θέσεις, δεν έχει χώρο αποσκευών, μόνο ένα μικρό χώρο μπροστά από το συνοδηγό και σε θέματα επιδόσεων και αυτονομίας είναι εξαιρετικά περιορισμένων δυνατοτήτων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 45 km/h και η μέγιστη αυτονομία τα 75 χιλιόμετρα.
Οι πληροφορίες που έχουμε λένε ότι το νέο Ami θα είναι στις εκθέσεις της Citroen στην χώρα μας από τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου σε τιμή, η οποία χωρίς την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» θα κυμαίνεται κάτω από τις 10.000 ευρώ.
Μάλιστα, με τον δεύτερο κύκλο του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” που θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Απρίλιο, η επιδότηση για τα τετράκυκλα ηλεκτρικά οχήματα ανεβαίνει από 800 σε έως 3.000 ευρώ, ενώ ειδικά για νέους έως 29 ετών προβλέπεται επιπλέον επιδότηση ύψους 1.000 ευρώ, φτάνοντας συνολικά έως και τα 4.000 ευρώ. Έτσι, η τελική τιμή του νέου Ami στη χώρα μας μαζί με τις επιδοτήσεις αναμένεται να πλησιάζει την περιοχή των 6.000ευρώ.