Νέα πατέντα της Ford για χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη!


Μία νέα διαρροή που έρχεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες αποκαλύπτει ότι η εταιρεία με το μπλε οβάλ εξελίσσει ένα νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς πεντάλ συμπλέκτη. Όλες οι πληροφορίες που έγιναν γνωστές.

  • 10/2/2022

Η νέα γενιά της Ford Mustang  βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και η αμερικάνικη εταιρεία φαίνεται ότι ετοιμάζει κάτι πραγματικά εντυπωσιακό και πρωτοποριακό. Η διαρροή που προέρχεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες αποκαλύπτει ότι η μάρκα με το μπλε οβάλ σχεδιάζει ένα νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με ηλεκτρονικό συμπλέκτη, χωρίς δηλαδή την ύπαρξη του πεντάλ συμπλέκτη, το οποίο φαίνεται ότι θα είναι ένα από τα highlights στη νέα γενιά της Mustang.

Η νέα Ford Mustang S650 έχει ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη της στα κεντρικά της Fordστο Michigan και από όσα γνωρίζουμε έως τώρα, το αμερικανικό σπορ αυτοκίνητο θα υποστεί μια μεγάλη αλλαγή σε όλα τα επίπεδα, αν και θα διατηρήσει τις κομψές αναλογίες του, τις διαστάσεις και μια σχεδίαση που μοιάζει πιο avant-garde.

Η Ford θέλει η νέα Mustang να αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία της και παρόλο που προσπαθεί να διατηρήσει τα μέγιστα επίπεδα απόδοσης, γνωρίζει ότι ένα από τα μειονεκτήματα είναι η μετάδοση. Βέβαια, η αμερικάνικη εταιρεία δεν θέλει να βγάλει στη σύνταξη το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και να αφήσει τα πάντα στα χέρια ενός αυτόματου κιβωτίου, πράγμα που τη φέρνει σε πιο αδύναμη θέση απέναντι στον ανταγωνισμό. Και όλα δείχνουν ότι δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια.

Η νέα διαρροή από το Γραφείο Ευρεσιτεχνιών των Ηνωμένων Πολιτειών αποκαλύπτει αυτό που έχει μεγάλες πιθανότητες να υλοποιηθεί στην νέα γενιά της Mustang του 2023. Τα σχέδια της Ford που διέρρευσαν και βλέπουμε στις φωτογραφίες απεικονίζουν ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς πεντάλ συμπλέκτη, με ηλεκτρονική λειτουργία.

Η εν λόγω πατέντα στον κατάλογο του αμερικανικού Γραφείου Ευρεσιτεχνιών δεν είναι νέα, αφού χρονολογείται από το Δεκέμβριο του 2018 με την ονομασία «χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με ηλεκτρικό συμπλέκτη». Αυτό το σύστημα καθιστά δυνατή την απαλλαγή από το αριστερό πεντάλ. Οι σημειώσεις του διπλώματος ευρεσιτεχνίας που διέρρευσε εξηγούν ότι ο λεβιές ταχυτήτων έχει έναν ενεργοποιητή και έναν ηλεκτρονικό αισθητήρα που ενεργοποιεί τη λειτουργία συμπλέκτη και απεμπλοκής ανάλογα με την πίεση που ασκείται στο κουμπί του μοχλού.

Με την κλασική διάταξη με τη μορφή "H", η Ford εξήγησε ότι αυτό το κιβώτιο δεν απαιτεί απαραιτήτως την αφαίρεση του πεντάλ του συμπλέκτη, καθώς αυτό θα μπορούσε να συνδεόταν στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του συστήματος. Δηλαδή, φαίνεται να εξερευνά διαφορετικές φόρμες και λύσεις εφαρμογής, κάτι που πιθανόν να ανοίγει την πόρτα και σε άλλα μοντέλα εκτός από τη Mustang στο μέλλον για ένα γρήγορο χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη. Σύμφωνα μάλιστα με τα διεθνή μέσα, ένας από τους πιθανότερους υποψήφιους για το νέο κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι άλλος από το νέο Ford Bronco.