Έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος έως και 3.000€ στα μεταχειρισμένα εισαγωγής – Σφοδρές αντιδράσεις των εμπόρων


Τα παλαιά μεταχειρισμένα οχήματα και οι έμποροι μπαίνουν ξανά στο… στόχαστρο με την επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους που φτάνει έως και τις 3.000€. Δείτε ποια οχήματα αφορά η νέα τροπολογία της Κυβέρνησης.

  • 9/2/2022

To Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατέθεσε αργά το βράδυ της Δευτέρας στη Βουλή τροπολογία σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών με την οποία επιβάλλεται Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1000€, σε όσους εισάγουν μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά (μικτού βάρους μέχρι 3.5 τόνους) που πληρούν την οδηγία Euro 5b

Αυτό ουσιαστικά αποτελεί επέκταση του μέτρου αφού το συγκεκριμένο Περιβαλλοντικό Τέλος αφορά ήδη τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5a και έχουν πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας από το 2012 έως και το 2014. Η ηλικία τους, δηλαδή, κυμαίνεται από τα 8 έως και τα 10 έτη.

Με την νέα τροπολογία προβλέπεται η καταβολή Περιβαλλοντικού Τέλους ύψους 3.000 € και για παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία Euro 4 και 1.000€  για τα οχήματα Euro 5a και Euro 5b. Τέλος, απαγορεύεται η ταξινόμηση οχημάτων Euro 1, 2 και 3.

Την ίδια στιγμή εξαιρούνται δύο κατηγορίες οχημάτων από το νέο Περιβαλλοντικό Τέλος. Η πρώτη αφορά επιβατικά αυτοκίνητα άνω των 30 ετών τα οποία προορίζονται αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος. Η δεύτερη αφορά όσα αυτοκίνητα ή φορτηγά Euro 5b που έχουν δηλώσει άφιξη οχήματος ή δηλωτικά εισαγωγής έως και την ημέρα που δημοσιεύτηκε η τροπολογία (7/2/2022).

Σε αυτό το σημείο προκύπτει ένα σημαντικό ζήτημα με τα πολλά αυτοκίνητα που έχουν ήδη αγοραστεί και αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο εξωτερικό, καθοδόν προς τη χώρα μας, αλλά δεν θα προλάβουν να δηλωθούν στα Τελωνεία πριν τη δημοσίευση του ΦΕΚ.

Αναμενόμενα αυτή η εξέλιξη έχει προκαλέσει οργή στον Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) ο οποίος εξέδωσε ανακοίνωση που έχει τίτλο "Στον Καιάδα" με την οποία καταρευνώνει την απόφαση της Κυβέρνησης, κατηγορώντας της πως οι αποφάσεις της δεν εδράζονται στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά στην διασφάλιση ενός καθεστώτος σχεδόν μονοπωλιακής αγοράς στους εισαγωγείς καινουργών αυτοκινήτων.

Θυμίζουμε πως ο ΣΕΕΑΕ έχει ήδη προσφύγει στην Κομισιόν καταγγέλλοντας την πρακτική της Κυβέρνησης, με την καταγγελία να γίνεται δεκτή και να ερευνάται. Αυτό σημαίνει πως στην περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κρίνει ως λανθασμένη την απόφαση της Κυβέρνησης, ενδέχεται να επιβληθεί στη χώρα μας ένα ιδιαίτερα υψηλό πρόστιμο

Συμπερασματικά, η αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου δέχεται ένα ισχυρό πλήγμα αφού η επέκταση του Περιβαλλοντικού Τέλους δημιουργεί νέα οικονομικά δεδομένα στους υποψήφιους αγοραστές, απομακρύνοντας τους από τις συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων.

Διαβάστε αναλυτικά την τροπολογία πατώντας εδώ