Πολλοί είναι αυτοί που γνωρίζουν ελάχιστα σχετικά με το πλούσιο αγωνιστικό παρελθόν της Skoda η οποία στα μέσα του προηγούμενου αιώνα είχε τοποθετηθεί στη συνείδηση των περισσοτέρων ως μία προηγμένη τεχνολογικά φίρμα της Σιοβετικής Ένωσης, με ένα αρκετά δραστήριο αγωνιστικό "παρακλάδι".
Με αφορμή τη συμπλήρωση των 120 χρόνων από την ίδρυσή του τμήματος, η Skoda πήρε τη μεγάλη απόφαση να προχωρήσει στην αναβίωση ενός ιστορικού μοντέλου, του 1100 OHC Coupe. Η ανάπτυξή του ξεκίνησε την άνοιξη του 1956 στο Mlada Boleslav και το αρχικό ζευγάρι των roadster που είχαν παρουσιαστεί, πλαισιώθηκε λίγο αργότερα (1960) από δύο coupe μοντέλα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία το 1100 OHC Coupe ζύγιζε μόλις 555 kg ενώ ο ατμοσφαιρικός κινητήρας είχε χωρητικότητα 1.1 L. και χάρη στην παρουσία των δύο καρμπιρατέρ απέδιδε 90 PS/7.700 rpm (μέγιστη ταχύτητα τα 200 km/h). Στα πλαϊνά υπήρχαν δύο τεράστιοι αεραγωγοί και η τελική εικόνα θύμιζε σε μεγάλο βαθμό μία «διασταύρωση» Ferrari και Mercedes-Benz 300 SL.
Η κλιμάκωση του Ψυχρού Πολέμου καθώς και κάποιες αλλαγές στους κανονισμούς των αγώνων δεν επέτρεψαν στο μοντέλο να βγει εκτός των συνόρων της Τσεχοσλοβακίας και έτσι οι δύο μονάδες που είχαν κατασκευαστεί κατέληξαν στην κατοχή ιδιωτών οι οποίοι προχώρησαν στις απαραίτητες μετατροπές ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν στους δρόμους.
Ένας από αυτούς ήταν ο Hanus Hrabanek, πατέρας του Michal Hrabanek, σημερινού επικεφαλής της Skoda Motorsport. Δυστυχώς και τα δύο μοντέλα δεν κατάφεραν να μακροημερεύσουν αφού καταστράφηκαν μετά από σύγκρουση. Έτσι οι άνθρωποι της Skoda και του Prototype Center ανέτρεξαν στα αρχικά έγγραφα του μοντέλου προσπαθώντας να αντλήσουν πληροφορίες για να τις χρησιμοποιήσουν στο project της αναβίωσης.
Η διαδικασία ξεκίνησε το 2015 και χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια προκειμένου έρθει το τελικό αποτέλεσμα. Το αλουμινένιο αμάξωμα χρειάστηκε να κατασκευαστεί από την αρχή ενώ για να έρθει η επιθυμητή εικόνα χρησιμοποιήθηκαν διάφορα εξαρτήματα από άλλα μοντέλα παραγωγής. Πιο συγκεκριμένα τα χερούλια στις πόρτες προήλθαν από ένα Skoda 1200, κάποιοι διακόπτες και η μίζα προήλθε από το Skoda 440 ενώ το τριάκτινο τιμόνι βγήκε από ένα προπολεμικό Skoda Popular.
To αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και ξυπνάει μνήμες του ένδοξου παρελθόντος της εταιρείας. Όσοι ενδιαφέρονται να το χαζέψουν από κοντά, θα τους δοθεί η ευκαιρία εφόσον επισκεφτούν το Μουσείο της Skoda στον Mlada Boleslav, που βρίσκεται σε απόσταση 50 km από την Πράγα.
Δείτε το video με το 1100 OHC Coupe εν δράσει...