Η Toyota παρουσίασε πέρυσι το νέο Land Cruiser (που πλέον ονομάζεται Land Cruiser 300) το οποίο εφοδιάζεται πλέον με V6 twin turbo κινητήρες έναντι V8 που διέθετε η προηγούμενη γενιά τού μοντέλου, το οποίο αποτελεί τη «ναυαρχίδα» της.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο V6 βενζινοκινητήρας έχει χωρητικότητα 3,4 λίτρα και αποδίδει μέγιστη ισχύ 415 PS. Ο V6 πετρελαιοκινητήρας έχει χωρητικότητα 3,3 λίτρα και αποδίδει μέγιστη ισχύ 309 PS. Το καινούργιο μοντέλο βασίστηκε στην πλατφόρμα «TNGA», στην εκδοχή της «GA-F», η οποία επέτρεψε τη μείωση του βάρους κατά 200 kg συγκριτικά με πριν, όπως ανακοινώθηκε.
Το νέο εκτός δρόμου μοντέλο τής ιαπωνικής εταιρείας διαθέτει αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων τόσο για την οικονομία καυσίμου εντός δρόμου όσο και για να τα καταφέρνει χωρίς πρόβλημα στην κίνηση εκτός αυτού.
Το αυτοκίνητο διατίθεται και στην εξοπλιστική έκδοση «GR Sport» η οποία διαθέτει ανάρτηση χαμηλωμένη κατά 0,5 cm, σε σχέση με την κανονική, ενισχύσεις στο αμάξωμα για να αυξηθεί η δυσκαμψία του και τη δυνατότητα να κλειδώνει τόσο το εμπρός όσο και το πίσω διαφορικό, πέραν του κεντρικού. Στην κανονική έκδοση του νέου μοντέλου αυτό συμβαίνει μόνο στο μεσαίο διαφορικό.
Μία από τις βασικές αγορές του καινούργιου μοντέλου είναι η αμερικανική. Έτσι, τα στελέχη της εταιρείας «EKanoo Racing», ενός οίκου βελτιώσεων, πήραν ένα Land Cruiser 300 με τον V6 twin turbo πετρελαιοκινητήρα και το έβαλαν στο δυναμόμετρο για να δουν πόσους ίππους αποδίδει στον τροχό.
Το αποτέλεσμα έδειξε μέγιστη ισχύ 279 PS και μέγιστη ροπή 641 Nm. Θυμίζουμε ότι οι τιμές που ανακοινώνει η Toyota (στον στρόφαλο) είναι 309 PS και 700 Nm, αντίστοιχα, οπότε αυτές τού δυναμόμετρου είναι μέσα στο αποδεκτό περιθώριο απωλειών που υπάρχουν στη συγκεκριμένη διαδικασία.
Στο παρακάτω βίντεο μπορούμε να δούμε τη δυναμομέτρηση του νέου Land Cruiser 300 «GR Sport» με τον V6 twin turbo ντίζελ, καθώς και την προσπάθεια των ανθρώπων της «EKanoo Racing» να μετρήσουν τις επιδόσεις του στους άδειους δρόμους, στις τέσσερις τα ξημερώματα!